Nauki ścisłe

Więcej filtrów
          Poziom studiów
            Forma studiów
              Czas trwania

Nie znaleziono uczelni spełniających kryteria wyszukiwania

Nauki ścisłe studia - kierunek studiów

Dla kogo ten kierunek

Czy wiesz, co dokładnie znajduje się pod terminem “nauki ścisłe”? Wiele ludzi myśli od razu o matematyce, fizyce, a to tylko wierzchołek tej góry lodowej. Nauki ścisłe bowiem, są naukami, w których dokładnie i drobiazgowo opisuje się i modeluje zjawiska oraz weryfikuje powstałe hipotezy za pomocą doświadczeń i dowodów matematycznych. Do opracowania danych doświadczalnych stosowana jest statystyka. Bardzo ogólnym stwierdzeniem jest to, iż nauki ścisłe to nauki matematyczne i przyrodnicze, nie mniej jednak daje to pewien pogląd na sytuację. Wymieniając szczegółowo była by to matematyka i informatyka oraz fizyka, chemia, biologia, astronomia i geografia. Jeżeli więc Twój umysł zawsze zajmowały sprawy ścisłe, a nie humanistyczne - studia na kierunku nauki ścisłe będą dla Ciebie idealne!

Program studiów i przedmioty

Jako student tego kierunku zostaniesz nauczony w jaki sposób rozwiązywać złożone problemy pod kątem wielu różnych dziedzin, ale też dadzą Ci unikalne możliwości nauki praktycznej, takiej jak profesjonalna obsługa nowoczesnych aparatur pomiarowych oraz komputerów. Ten interdyscyplinarny kierunek możesz studiować na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Co to znaczy, że kierunek ten jest interdyscyplinarny? Że w skoordynowany sposób łączy w sobie wiele różnych dziedzin nauki i ich wzajemnie na siebie wpływające elementy. Po trzech latach tych studiów uzyskasz tytuł licencjata z jednej z oferowanych specjalności, a są to informatyka stosowana i fizykochemia materiałów.

Jako student kierunku nauki ścisłe będziesz uczęszczał na zajęcia z przedmiotów takich jak algebra liniowa z geometrią, fizyka ogólna, chemia ogólna, podstawy informatyki, astronomia, fizyczna i chemiczna pracownia informatyczna, chemia organiczna, chemia fizyczna, rachunek prawdopodobieństwa i statystyka czy pracownia chemii analitycznej.

Absolwent tego kierunku będzie zatem w posiadaniu szerokiej wiedzy z zakresu nauk ścisłych, które umożliwią mu rozwiązywanie rozmaitych problemów w pracy naukowej oraz otworzą drzwi do różnych ścieżek kariery.

Żeby dostać się na studia na kierunku nauki ścisłe, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: język obcy, matematyka.

Nauki ścisłe - zasady rekrutacji

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując nauki ścisłe

• chemii organicznej, fizycznej, analitycznej
                • posługiwania się nowoczesną aparaturą badawczą
                • znajomości fizycznych aspektów występujących w przyrodzie
                • statystyki i rachunku prawdopodobieństwa
                • biologii
                • astronomii

Jak wyglądają studia na kierunku nauki ścisłe?

1. Typ i tryb studiów

Osoby, które aplikują na kierunek nauki ścisłe zdobędą wszechstronne wykształcenie z zakresu szeroko pojętych nauk ścisłych.

Powyższe studia są dostępne jedynie w trybie stacjonarnym, w którym zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku. Jeżeli więc możesz sobie pozwolić na codzienną obecność na uczelni i pełne poświęcenie się nauce, to taka forma kształcenie będzie dla ciebie idealnym wyborem.

Ze względu na interdyscplinarny program kształcenia na kierunku nauki ścisłe, zdobędziesz kompleksową wiedzę z zakresu matematyki, informatyki, fizyki oraz chemii. Studenci będą mieli okazję poznać różnorodne dziedziny matematyki oraz skupią się na odkrywaniu fascynującego świata chemii czy komputerów. Dokładny i aktualny plan zajęć oraz modułów specjalizacyjnych, znajdziesz na oficjalnych stronach internetowych, wybranych uczelni wyższych.

3. Nabywane umiejętności

Jako student powyższego kierunku wykształcisz wiele cennych umiejętności praktycznych i kwalifikacji zawodowych. Przede wszystkim nauczysz się dokonywać analizy matematycznej. Studenci poznają także podstawy programowania oraz tworzenia baz danych. Ponadto rozwiniesz zdolności językowe, tym samym zwiększając swoje szanse na karierę w środowisku międzynarodowym. Ważnym elementem kształcenia będzie uczestnictwo w rozwijających warsztatach i zajęciach laboratoryjnych, dzięki którym zdobędziesz doświadczenie zawodowe.

Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

Studia na kierunku nauki ścisłe można realizować tylko na pierwszym stopniu kształcenia. Jeżeli zdecydujesz się na tę opcję, na naukę poświęcisz trzy lata, czyli sześć semestrów. Po upływie tego czasu otrzymasz tytuł licencjata.

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku nauki ścisłe