Neurobiologia studia

Neurobiologia studia - kierunek studiów

Układ nerwowy ludzi i zwierząt jest jedną z najbardziej złożonych i skomplikowanych części organizmu. Kontroluje zachowania naszego organizmu, odpowiada za wszelkie bodźce i steruje pracą innych narządów. Nauka, jedna z najszybciej rozwijających się na świecie, która zajmuje się badaniami na tym polu to właśnie neurologia. Obejmuje ona wiele badań, które dotyczą struktury, funkcji, a także rozwoju ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego człowieka i zwierząt - zarówno w warunkach fizjologicznych jak i patologicznych. Jest to zatem nauka interyscyplinarna, ponieważ łączy w sobie różne dziedziny, poczynając od podstawowej biologii, poprzez biochemię, farmakologię, kończąc na anatomii czy psychologii. Najtrudniejszym i zarazem najciekawszym zagadnieniem jest badanie mózgu ludzkiego, który jest nabradziej skomplikowanym obiektem Wszechświata. Jeśli więc jesteś szczerze zainteresowany tymi zagadnieniami i chciałbyś je zgłębić - studia na kierunku neurobiologia mogą dostarczyć Ci odpowiedzi na wiele pytań, a także zapewnić perspektywy dobrej i interesującej pracy.

Jako student tego kierunku zdobędziesz gruntowną wiedzę obejmującą podstawowe przedmioty i pojęcia z zakresu neurobiologii w celu zrozumienia na jakich biologicznych - i nie tylko - podstawach działa mózg, a co za tym idzie - zrozumienia w jaki sposób i dlaczego człowiek reaguje tak, a nie inaczej.

Studiując neurobiologię powinieneś znaleźć z siatce zajęć takie przedmioty jak biologia komórki, biochemia, biofizyka, chemia ogólna i nieorganiczna, chemia organiczna, ewolucjonizm, genetyka, matematyka czy statystyka. Przedmioty kierunkowe to między innymi anatomia człowieka, chronobiologia, neuroetologia, neurotoksykologia, psychologia ewolucyjna, genetyka molekularna, ogólna fizjologia zwierząt, podstawy zoologii (zajęcia o kręgowcach i bezkręgowcach prowadzone osobno) czy rozwój układu nerwowego. To tylko część szerokiej oferty edukacyjnej tego kierunku, który wyposaży Cię w niezbędną wiedzę do wykonywania przyszłego zawodu neurobiologicznego.

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując neurobiologię

• biologii
  • genetyki
  • farmakologii
  • biochemii
  • anatomii
  • psychologii
  • fizjologii

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku neurobiologia

Absolwent kierunku neurobiologia znajdzie zatrudnienie w/jako:
  • placówkach badawczych
  • laboratoriach
  • służbie zdrowia
  • nauczyciel chemii bądź biologii
  • firmach i organizacjach zagranicznych

Żeby dostać się na studia na kierunku neurobiologia, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: biologia, język obcy, chemia, fizyka i astronomia, matematyka.

Gdzie studiować kierunek neurobiologia?

• Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu - Wydział Wychowania Fizycznego, Sportu i Rehabilitacji AWF w Poznaniu