Ogrodnictwo studia

Ogrodnictwo studia - kierunek studiów

Myślisz - ogrodnictwo, i co jako pierwsze pojawia się w Twojej głowie? Mogły to być sadzonki, mogły to być obszary zieleni z pięknymi ogrodami, mogły to być również długie i szerokie połacie pól bądź szklarni, gdzie hodowane są warzywa w odpowiednich dla nich warunkach. Cokolwiek podobnego pomyślałeś - wszystko to ma bezpośredni związek z ogrodnictwem.

Ogrodnictwo, a inaczej hortologia, to bardzo szeroki i wyspecjalizowany dział nauk rolniczych, w którego skład wchodzi wiedza o hodowli oraz uprawie roślin sadowniczych, warzywnych i ozdobnych ale również architektura krajobrazu. Ma on na celu głównie poprawę jakości życia człowieka, poprzez kształcenie specjalistów odpowiedzialnych między innymi za prawidłową i zdrową produkcję roślinną czy ochronę środowiska naturalnego. Ogrodnik może spełniać się na wielu polach zawodowcyh - jako sadownik, warzywnik, kwiaciarz bądź szkółkarz czy szklarniarz. Co więcej, badania wskazują, że kontakt z “zielonym otoczeniem” poprawia zdolność do koncentracji oraz podnosi samozadowolenie z życia, a więc zawód ogrodnika przynosi korzyści nie tylko konsumenckie, ale i prywatne. Jeśli zatem w szkole przodowałeś z biologii czy chemii oraz czujesz ten szczególny “zew natury” - studia na kierunku ogrodnictwo mogą Cię w pełni usatysfakcjonować.

Jako absolwent tego zróżnicowanego kierunku powinieneś być wyposażony w wiedzę z zakresu technologii produkcji ogrodniczej, organizacji pracy w przedsiębiorstwie ogrodniczym, zagospodarowania terenów zieleni czy zarządzania zespołami pracowników. Nie będą Ci również obce podstawy prawa gospodarczego oraz metody analiz ekonomicznych czy zasady funkcjonowania rynku. Zanim jednak zostaniesz absolwentem, jako student będziesz musiał uczęszczać na takie przedmioty jak chemia i biochemia, botanika, gleboznawstwo, mikrobiologia, genetyka i hodowla roślin, ekologia i ochrona środowiska, sadownictwo, zagospodarowanie terenów zieleni, rośliny ozdobne, uprawa roli i żywienie roślin czy nasiennictwo i szkółkarstwo.

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując ogrodnictwo

• diagnostyki chorób roślinnych
  • specjalistycznego języka z zakresu ogrodnictwa
  • gospodarowania terenami zielonymi
  • gleboznawstwa
  • uprawy rośli ozdobnych
  • projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych
  • technologii uzyskiwania drzew i krzewów w szkółce

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku ogrodnictwo

Absolwent kierunku ogrodnictwo znajdzie zatrudnienie w/jako:

• właściciel gospodarstwa ogrodniczego
  • doradztwie rolniczo-ogrodniczym
  • przetwórstwie owocowo-warzywnym
  • placówkach kształtowania terenów zieleni
  • ogrodnictwie ozdobnym

Żeby dostać się na studia na kierunku ogrodnictwo, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: matematyka, biologia, chemia, fizyka z astronomią, geografia, informatyka, język obcy.

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku OGRODNICTWO