astrofizyka i kosmologia studia

Astrofizyka i kosmologia studia - kierunek studiów

Czy wiesz, że w ciągu ostatnich 20 lat naukowcy odkryli ponad tysiąc nowych planet znajdujących się poza naszym Układem Słonecznym? Albo, że mógłbyś krzyczeć ile sił w płucach a i tak nikt w kosmosie by Cię nie usłyszał? Może zaciekawi Cię informacja, że w kosmosie została odkryta mgławica składająca się wyłącznie z alkoholu etylowego? Jak sam zdążyłeś zauważyć kosmos jest miejscem niezwykle fascynującym i co ważniejsze, wciąż skrywającym wiele sekretów, które czekają na odkrycie. Jeśli chciałbyś stać się członkiem grup badawczych zajmujących się badaniem kosmosu lub samodzielnie zgłębiać jego tajniki powinieneś zdecydować się na studia na kierunku Astrofizyka i kosmologia!

Studia na kierunku Astrofizyka i kosmologia to studia magisterskie przeznaczone dla osób posiadających tytuł licencjata lub magistra ze szczególnym uwzględnieniem absolwentów kierunków ścisłych, przyrodniczych lub technicznych. Jest to połączenie wiedzy z dwóch nauk: astronomii i fizyki. A zatem czego nauczysz się w trakcie studiów? Program studiów obejmuje przedmioty dotyczące m.in. metod numerycznych, struktur gwiazd czy budowy i rozwoju wszechświata. Możesz być pewny, że po uzyskaniu tytułu magistra posiądziesz niezbędną wiedzę i staniesz się ekspertem w swojej dziedzinie!

Jako absolwent kierunku Astrofizyka i kosmologia znajdziesz zatrudnienie w różnego rodzaju instytucjach oświatowych, fizycznych oraz astrofizycznych. Możesz dołączyć również do grup badawczych prowadzących projekty obserwacyjne. Zatem jeśli Twoją pasją jest fizyka lub astronomia oraz jesteś ciekaw jakie tajemnice skrywa wszechświat to na pewno jest to idealny kierunek dla Ciebie!

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując Astrofizykę i kosmologię

• specjalistycznej wiedzy z zakresu fizyki oraz astrofizyki
  • samodzielnego nawiązywania współpracy z zagranicznymi ośrodkami badawczymi
  • samodzielnego planowania i przeprowadzania badań naukowych
  • współczesnych dokonań astrofizyki i kosmologii
  • przeprowadzania zaawansowanych rachunków z astrofizyki i kosmologii
  • technik wykorzystywanych w rozwiązywaniu problemów z zakresu astrofizyki i kosmologii

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku Astrofizyka i kosmologia

Absolwent kierunku Astrofizyka i kosmologia znajdzie zatrudnienie w/jako:

• członek międzynarodowej grupy badawczej
  • pracownik instytucji fizycznych i astrofizycznych
  • pracownik ośrodków prowadzących obserwacje satelitarne
  • pracownik jednostek oświatowych
  • nauczyciel w szkole (po zdobyciu odpowiednich kwalifikacji zgodnym z rozporządzeniem ministra dotyczącym standardów kształcenia nauczycieli)

WYMAGANIA

Żeby dostać się na studia na kierunek astrofizyka i kosmologia, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: Studia magisterskie – kryterium przyjęcia jest średnia ocen ze studiów.

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku ASTROFIZYKA I KOSMOLOGIA