Biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie

biofizyka molekularna studia

Biofizyka molekularna – zastosowanie fizyki w biologii i medycynie

Biofizyka molekularna to interdyscyplinarna dziedzina, która cały czas dynamicznie się rozwija w związku ze stosowaniem różnych metod i technik z zakresu fizyki w wielu obszarach życia. Dlatego też cały czas na rynku pracy potrzeba wykwalifikowanych specjalistów w tej dyscyplinie nauki. Zatem jeśli Twoją pasją są przedmioty ścisłe i przyrodnicze, a od swojej przyszłej pracy oczekujesz możliwości nieustannego rozwoju swoich kompetencji, to właśnie znalazłeś idealne studia dla siebie!

Czego nauczysz się w ramach studiów na kierunku biofizyka molekularna? Program zawiera zarówno zajęcia teoretyczne jak i praktyczne. Zdobędziesz wiadomości z zakresu matematyki, fizyki, biologii oraz chemii. Poznasz zawiłości biologii i biofizyki molekularnej oraz mechaniki kwantowej układów molekularnej. Dodatkowo czekają na Ciebie zajęcia z prawa oraz bioetyki, dzięki którym zdobędziesz wartościowe wiadomości przydatne w przyszłej pracy. Różnorodność zagadnień i typów zajęć powoduje, że jako absolwent tego kierunku studiów, będziesz wstanie sprostać każdemu wyzwaniu zawodowemu!

W jakich miejscach będziesz mógł podjąć pracę? Zatrudnienie czeka na Ciebie w placówkach badawczych, diagnostycznych i analitycznych. Jako absolwent tego kierunku będziesz mógł prowadzić badania z zakresu biofizyki oraz biomedycyny. Perspektywy zawodowe są szerokie zatem jeśli uważasz, że praca w obszarze nauk ścisłych jest dla Ciebie to właśnie znalazłeś idealny kierunek studiów!

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując Biofizykę molekularną

• analizowania problemów z zakresu nauk ścisłych oraz ich poprawnego interpretowania przy pomocy znanych metod
  • planowania eksperymentów i obserwacji naukowych przy wykorzystaniu posiadanej wiedzy i kompetencji
  • znajomości aparatury badawczej, technik doświadczalnych oraz programów komputerowych
  • specjalistycznej terminologii oraz zagadnień z zakresu biofizyki, matematyki, chemii
  • posiadania wiedzy z prawa autorskiego oraz ochrony własności przemysłowej
  • znajomości języka angielskiego na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku Biofizyka molekularna

Absolwent kierunku Biofizyka molekularna znajdzie zatrudnienie w/jako:

• pracownik ośrodków naukowo – badawczych
  • pracownik instytucji medycznych
  • pracownik placówek przeprowadzających badania biomedyczne i biofizyczne
  • pracownik ośrodków ochrony przyrody
  • pracownik laboratoriów diagnostycznych i analitycznych

Żeby dostać się na studia na kierunku Biofizyka molekularna, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: język polski, matematyka, język obcy nowożytny, fizyka i astronomia, informatyka, chemia, biologia.

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku BIOFIZYKA MOLEKULARNA – ZASTOSOWANIE FIZYKI W BIOLOGII I MEDYCYNIE