Managment instytucji publicznych i public relations

Managment instytucji publicznych i public relations

Managment instytucji publicznych i public relations studia - kierunek studiów 

Wyobraź sobie, że dzięki Twojej strategii komunikacji największe koncerny na świecie wielokrotnie odnoszą sukces. Jak się z tym czujesz? Pytanie zbędne, to oczywiste, właśnie przyczyniłeś się wzrostu znaczenia marki w świadomości społeczeństwa, to musi satysfakcjonować. Branie odpowiedzialności za kreowanie komunikacji i wdrażanie jej w szeregi konkretnej instytucji to nie lada wyzwanie tym bardziej, że każda branża rządzi się swoimi prawami. I tak komunikację dla sądów powszechnych, prokuratury, policji czy straży granicznej należy zaprojektować według sprecyzowanych wytycznych, a inaczej, z większym polem manewru dla niezależnych jednostek z sektora turystycznego lub reklamy. Public relations to nie tylko relacje między instytucją a interesantem. To przede wszystkim okazja do nawiązania długoterminowych stosunków między stronami, opartymi na wzajemnym szacunku, zaufaniu i lojalności. Czym jest dzisiaj PR i w jakich dziedzinach sprawdza się najlepiej? Jak zaprojektować komunikację opartą na najwyższych standardach? Które z interdyscyplinarnych aspektów mają największe znaczenie dla zarządzania instytucjami publicznymi?

Jeśli w sferze Twoich zainteresowań znajduje się management instytucji publicznych oraz możliwości public relations, fascynuje Cię to, w jaki sposób relacje między ludźmi wpływają na rynek biznesowy w Polsce i za granicą, pragniesz zdobyć rzetelną wiedzę w zakresie zagadnień komunikacyjnych z poziomu instytucji rządowych i samorządowych i mieć szansę na przygotowanie do bycia specjalistą ds. kreacji komunikacji, studia na kierunku management instytucji publicznych i public relations to zdecydowanie najlepszy wybór dla Ciebie.

Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł pochwalić się jako absolwent tego kierunku? Rozwiniesz swoje kompetencje w zakresie komunikacji oraz umiejętności niezbędne do zarządzania instytucjami publicznymi. Dowiesz się, jak skutecznie kreować wizerunek. Zdobędziesz rzetelną wiedzę z zakresu public relations, wystąpień publicznych, funkcjonowania mediów, metod efektownych autoprezentacji, rzecznictwa prasowego, kreacji materiałów reklamowych, retoryki i erystyki. Poznasz specyfikę obszaru public relations oraz będziesz mieć okazję zgłębić wiedzę z każdej perspektywy – socjologicznej, ekonomicznej, prawniczej, etycznej, politycznej i społecznej. Nauczysz się terminologii z zakresu public relations i szeroko pojętego managementu, poznasz zasady współpracy z mediami i podstawowe zasady zarządzania personalnego, a także zinterpretujesz mowę ciała swoich interlokutorów. Przekonasz się, że aby właściwie komunikować się z otoczeniem, należy nauczyć się argumentacji oraz perswazji, a także poprawnego formułowania przekazu zarówno na szczeblu formalnym, jak i nieformalnym.

Co więcej, nauczysz się niezależnej interpretacji zachowań oraz wypowiedzi, na podstawie których będziesz w stanie stworzyć koncepcję komunikacji. Zrozumiesz rolę public relations w każdej branży. Zdobyta wiedza interdyscyplinarna pozwoli Ci na wykorzystanie jej w codziennej pracy zawodowej.

Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą kiedy ukończysz studia na kierunku management instytucji publicznych i public relations? Jako świetnie wykształcony specjalista ds. komunikacji wizerunkowej doskonale odnajdziesz się zarówno w roli doradcy wizerunkowego w sektorze prywatnym lub publicznym, jak i manager biur parlamentarnych z włączeniem siedzib poselskich, senatorskich oraz eurodeputowanych. Twoje umiejętności pozwolą Ci znaleźć zatrudnienie jako rzecznik prasowy, pracownik w strukturze uniwersyteckiej lub ekspert w instytucjach administracji rządowej, samorządowej, instytucjach kultury czy organizacjach pozarządowych. Doskonałą alternatywą jest również podjęcie pracy w mediach czy agencjach public relations. Dodatkowo będziesz mógł prowadzić szkolenia i warsztaty z wystąpień publicznych, współpracować z agencjami marketingowymi lub reklamowymi oraz założyć własną działalność gospodarczą.

 

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując management instytucji publicznych i public relations?

Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • rozwijania kompetencji komunikacyjnych
  • zarządzania instytucjami publicznymi
  • skutecznego kreowania właściwej komunikacji i wizerunku firm, instytucji, ośrodków, organizacji
  • funkcjonowania mediów
  • tworzenia pozytywnego przekazu w komunikacji wizerunkowej
  • przygotowywania materiałów dziennikarskich i reklamowych
  • zarządzania personalnego
  • wystąpień publicznych
  • interpretowania mowy ciała
  • formułowania opinii
  • biegłego i twórczego posługiwania się językiem ojczystym i obcym
  • gromadzenia i wykorzystywania informacji
  • skutecznej argumentacji i perswazji


 

Gdzie będziesz pracował po kierunku management instytucji publicznych i public relations?

Absolwent kierunku management instytucji publicznych i public relations znajdzie zatrudnienie w/jako:

  • specjalista w agencjach public relations
  • doradztwie wizerunkowym
  • pracownik naukowy/akademicki
  • konsultant ds. wystąpień publicznych
  • pracownik instytucji kulturalnych (domów kultury, muzeów, galerii sztuki)
  • specjalista w mediach
  • rzecznik prasowy
  • pracownik agencji reklamowych i marketingowych
  • pracownik organizacji pozarządowych lub fundacji
  • manager biur parlamentarnych (poselskich, eurodeputowanych, senatorskich)
  • instytucjach administracji rządowej i samorządowej zajmującej się bezpieczeństwem państwa i obywateli oraz zarządzaniem kryzysowym
  • instytucjach działających w obszarze bezpieczeństwa socjalnego i ekologicznego
  • sądach powszechnych, prokuraturze, policji
  • urzędach celnych, żandarmeriach wojskowych
  • przedsiębiorstwach jako specjalista ds. kreowania wizerunku

 

Jakie przedmioty zdawać na maturze?

Przy rekrutacji na kierunek management instytucji publicznych i public relations na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: język obcy, język polski oraz dowolny przedmiot z puli przedmiotów dodatkowych.

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku MANAGMENT INSTYTUCJI PUBLICZNYCH I PUBLIC RELATIONS

Gdzie studiować i jakie wymagania na kierunek Managment instytucji publicznych i public relations

MANAGMENT INSTYTUCJI PUBLICZNYCH I PUBLIC RELATIONS - Szkoły wyższe, uczelnie i wymagania

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
typ studiów
tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Uniwersytet Szczeciński

Kierunek managment instytucji publicznych i public relations prowadzony jest przez:

Wydział Humanistyczny

Zobacz inne kierunki Humanistyczne

Komentarze (0)