Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia w roku akademickim 2018/2019 na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2018.
Uchwała nr 50/2017 z dnia 23 marca 2017 Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia prowadzone w języku polskim w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi w roku akademickim 2018/2019 (tekst jednolity).
Na podstawie art. 169 i art. 43 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1842, ze zm.), rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1501) oraz § 103 i § 104 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 29 września 2011 r., ze zm., Senat Uniwersytetu Medycznego w Łodzi uchwala, co następuje:
I.PRZEPISY OGÓLNE
§ 1
-
Uchwała określa warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na poszczególne kierunki i formy studiów oraz formy kształcenia, prowadzone w języku polskim w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi, w roku akademickim 2018/2019.
-
Szczegółowe warunki rekrutacji na poszczególne kierunki studiów prowadzone w języku polskim określają załączniki nr 1-16 do niniejszej uchwały.
-
Warunki i tryb rekrutacji na studia w ramach potwierdzania efektów uczenia się określa odrębna uchwała Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
§ 2
Użyte w uchwale określenia oznaczają:
-
Uniwersytet – Uniwersytet Medyczny w Łodzi;
-
Senat – Senat Uniwersytetu Medycznego w Łodzi;
-
kandydat – osobę ubiegającą się o przyjęcie na pierwszy rok studiów prowadzonych w języku polskim w Uniwersytecie, legitymującą się:
-
jednym z dokumentów, o których mowa w pkt 4-9 – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie,
-
dokumentem, o którym mowa w pkt 10 – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia;
-
świadectwo dojrzałości – dokument, o którym mowa w art. 44zzl ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, ze zm.), wydany przez okręgową komisję egzaminacyjną absolwentowi, który zdał egzamin maturalny;
-
zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego – dokument, o którym mowa w art. 44zzp ust. 2 ustawy o systemie oświaty, wydany przez okręgową komisję egzaminacyjną absolwentowi, który posiada świadectwo dojrzałości uzyskane po zdaniu egzaminu dojrzałości przeprowadzanego dla absolwentów ponadpodstawowych szkół średnich, i zdał egzamin maturalny zgodnie z przepisami obowiązującymi w roku, w którym do niego przystąpił;
-
zaświadczenie o wynikach egzaminu wstępnego – dokument wydany przez Uniwersytet kandydatowi, który zdał egzamin wstępny przeprowadzony w Uniwersytecie; zaświadczenie zachowuje swoją ważność przez 5 kolejnych lat, liczonych od dnia zdaniu egzaminu;
6a) świadectwo dojrzałości „stara matura” – dokument, o którym mowa w art. 44zzp ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, wydany absolwentowi, który zdał egzamin dojrzałości przeprowadzany dla absolwentów ponadpodstawowych szkół średnich;
-
dyplom IB – świadectwo matury międzynarodowej (International Baccalaureate), tj. dokument wydany przez organizację International Baccalaureate Organization w Genewie;
-
dyplom EB – świadectwo matury europejskiej (European Baccalaureate), tj. dokument wydany przez Szkoły Europejskie zgodnie z Konwencją o Statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10);
-
dokument uzyskany poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej – dokument uzyskany poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, potwierdzający ukończenie szkoły średniej lub ukończenie studiów pierwszego stopnia oraz uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe, inny niż określone w pkt 7 i 8;
-
dyplom ukończenia studiów wyższych – dokument potwierdzający uzyskanie tytułu magistra, licencjata, inżyniera lub równorzędny, wydany absolwentowi studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;
-
limit przyjęć – liczbę osób, jaka może zostać przyjęta na pierwszy rok studiów prowadzonych na danym kierunku, formie kształcenia i formie studiów, ustaloną odpowiednio przez Ministra Zdrowia lub Senat;
-
decyzja – decyzję administracyjną wydawaną przez komisję rekrutacyjną lub Rektora w sprawach przyjęcia na studia;
-
ustawa – ustawę z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym.
§ 3
-
Limity przyjęć na kierunki lekarski i lekarsko-dentystyczny określa, w drodze rozporządzenia, Minister Zdrowia w porozumieniu z Ministrem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, z zastrzeżeniem ust. 2.
-
Limit miejsc na pierwszy rok studiów stacjonarnych dla kandydatów na żołnierzy zawodowych określa, w drodze rozporządzenia, Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z Ministrem Zdrowia.
-
Limity przyjęć na pozostałe kierunki studiów określa Senat w drodze uchwały.
II.WYMAGANIA FORMALNE
§ 4
-
O przyjęcie na studia prowadzone w języku polskim może ubiegać się kandydat, który legitymuje się odpowiednim dokumentem potwierdzającym posiadanie wykształcenia umożliwiającego podjęcie studiów wyższych, określonym w § 2 pkt 4-10.
-
Kandydat zobowiązany jest wnieść opłatę za postępowanie związane z przyjęciem na studia w Uniwersytecie w wysokości ustalonej przez Rektora w zarządzeniu, odrębnie dla każdego kierunku i formy studiów.
§ 5
-
Student Uniwersytetu nie może ubiegać się o przyjęcie na kierunek studiów, na którym studiuje, oraz na ten sam kierunek studiów prowadzony na innym wydziale Uniwersytetu – chyba że jest to związane ze zmianą formy studiów.
-
Student Uniwersytetu może studiować na innym kierunku studiów w Uniwersytecie, jeżeli zostanie przyjęty ten kierunek w trybie postępowania rekrutacyjnego.
III.POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE
§ 6
-
Postępowanie rekrutacyjne na studia prowadzone w języku polskim w Uniwersytecie na poszczególnych kierunkach i formach kształcenia, zwane dalej „postępowaniem rekrutacyjnym”, prowadzą wydziałowe komisje rekrutacyjne; tryb powoływania oraz regulamin pracy komisji rekrutacyjnych określa odrębna uchwała Senatu.
-
W uzasadnionych przypadkach, w tym w przypadku zbyt małej liczby kandydatów ubiegających się o przyjęcie na dany kierunek studiów, wydziałowa komisja rekrutacyjna może podjąć decyzję o odstąpieniu od prowadzenia postępowania rekrutacyjnego na ten kierunek studiów.
-
W przypadku odstąpienia przez wydziałową komisję rekrutacyjną od prowadzenia postępowania rekrutacyjnego na dany kierunek studiów, wniesiona przez kandydata opłata za postępowanie związane z przyjęciem na studia prowadzone na tym kierunku podlega zwrotowi.
-
W uzasadnionych przypadkach wydziałowa komisja rekrutacyjna może odstąpić od przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego na studia drugiego stopnia.
-
W przypadku wszczęcia przez wydziałową komisję rekrutacyjną dodatkowego postępowania rekrutacyjnego na dany kierunek studiów kandydaci, którzy zarejestrowali się w systemie rekrutacji elektronicznej w pierwszym postępowaniu rekrutacyjnym na ten kierunek, biorą udział w dodatkowym postępowaniu rekrutacyjnym bez konieczności ponownej rejestracji.
-
Uwzględnia się możliwość przeprowadzania rekrutacji uzupełniającej dla absolwentów, którzy ubiegali się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie na danym kierunku studiów na rok akademicki, na który jest przeprowadzana rekrutacja, oraz których wynik egzaminu maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów został podwyższony w wyniku odwołania złożonego do Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego za pośrednictwem dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej.
§ 7
-
Ustala się następujące terminy dla postępowania rekrutacyjnego prowadzonego w roku akademickim 2018/2019:
-
rozpoczęcie postępowania rekrutacyjnego – 25 kwietnia 2018 r.;
-
zakończenie postępowania rekrutacyjnego – 31 października 2018 r.
-
Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na podstawie harmonogramu ustalonego przez Rektora w zarządzeniu.
§ 8
-
Postępowanie rekrutacyjne składa się z:
-
rejestracji kandydata on-line w systemie rekrutacji elektronicznej Uniwersytetu;
-
wniesienia przez kandydata opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia, o której mowa w § 4 ust. 2;
-
postępowania kwalifikacyjnego;
-
wydania decyzji w sprawach przyjęcia na studia.
-
Postępowanie kwalifikacyjne dla kandydatów będących obywatelami polskimi oraz cudzoziemców, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy, podejmujących studia na zasadach obowiązujących obywateli polskich, określają załączniki nr 1-16 oraz załącznik nr 17, określający punkty rekrutacyjne przypisywane ocenom wskazanym na jednym z dokumentów, o których mowa w § 2 pkt 6a-9.
-
Postępowanie kwalifikacyjne dla cudzoziemców, o których mowa w art. 43 ust. 3 i 4 ustawy, podejmujących studia na zasadach innych niż obowiązujące obywateli polskich, polega na weryfikacji dokumentów wymienionych w § 20 ust. 1 pkt 2, złożonych do wydziałowej komisji rekrutacyjnej za pośrednictwem Działu Rekrutacji i Kształcenia.
-
Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji dokumentów wymienionych w § 20 ust. 1 pkt 2 wydziałowa komisja rekrutacyjna kwalifikuje cudzoziemców, o których mowa w art. 43 ust. 3 i 4 ustawy, spełniających wymagania formalne, o których mowa w § 4 i 5, do przyjęcia na studia – według kolejności zgłoszeń, w ramach wyznaczonego limitu przyjęć na dany kierunek.
§ 9
-
Przez rejestrację, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 1, należy rozumieć utworzenie indywidualnego konta kandydata w systemie rekrutacji elektronicznej Uniwersytetu, z dodaniem kierunku lub kierunków studiów, na które aplikuje kandydat.
-
W związku z utworzeniem indywidualnego konta w systemie rekrutacji elektronicznej kandydat zobowiązany jest do:
-
niezwłocznego poinformowania Działu Rekrutacji i Kształcenia o ewentualnych błędach występujących na jego indywidualnym koncie;
-
bieżącego odczytywania informacji zamieszczanych na jego indywidualnym koncie.
-
Konsekwencje wynikające z niedopełnienia obowiązków, o których mowa w ust. 2, lub błędnego wypełnienia pól formularza rejestracyjnego w systemie rekrutacji elektronicznej, ich niewypełnienia, usunięcia lub podania nieprawdziwych informacji oraz rezygnacji z aplikowania na dany kierunek studiów ponosi kandydat.
§ 10
-
Prowadząc postępowanie kwalifikacyjne, wydziałowe komisje rekrutacyjne tworzą tzw. listy rankingowe.
-
O kolejności umieszczania nazwisk kandydatów na listach rankingowych decyduje liczba punktów rekrutacyjnych uzyskanych przez kandydatów w postępowaniu kwalifikacyjnym, z zastrzeżeniem § 11.
-
Na podstawie listy rankingowej i przyznanego limitu miejsc dla danego kierunku studiów wydziałowa komisja rekrutacyjna określa próg punktowy, pozwalający ustalić liczbę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na pierwszy rok studiów.
-
Zasady ustalania wysokości progu punktowego określa uchwała Senatu w sprawie regulaminu pracy komisji rekrutacyjnych.
-
Informacje o progu punktowym wyznaczonym przez wydziałową komisję rekrutacyjną i statusie kandydata umieszcza się na indywidualnym koncie kandydata.
-
Jeżeli przy ustalonym progu punktowym nie zostanie wypełniony limit przyjęć określony dla danego kierunku studiów, wydziałowa komisja rekrutacyjna może podjąć decyzję o obniżeniu progu punktowego lub przeprowadzeniu dodatkowego postępowania kwalifikacyjnego.
§ 11
-
W przypadku gdy kandydaci ubiegający się o przyjęcie na kierunki lekarski, lekarsko-dentystyczny, farmację oraz analitykę medyczną uzyskają jednakową liczbę punktów, o kolejności, w jakiej zostaną umieszczeni na liście rankingowej w ramach jednakowego progu punktowego, decyduje wynik uzyskany przez nich na egzaminie maturalnym z przedmiotu: język polski, poziom podstawowy.
-
Wydziałowa komisja rekrutacyjna, określając próg punktowy w celu wypełnienia przyznanego limitu miejsc, może wskazać mniejszą liczbę kandydatów, o których mowa w ust. 1, zakwalifikowanych do przyjęcia na studia, którzy uzyskali jednakową liczbę punktów – na podstawie wyniku uzyskanego przez tych kandydatów z przedmiotu język polski, poziom podstawowy.
-
Kandydatom legitymującym się jednym z dokumentów wymienionych w § 2 pkt 5, 6 i 7-9, nieposiadającym oceny z przedmiotu: język polski, przyznaje się 0 pkt (zero punktów) z tego przedmiotu.
§ 12
-
W przypadku kandydata legitymującego się dokumentem, o którym mowa w § 2 pkt 4-6, punkty rekrutacyjne będące podstawą umieszczenia na liście rankingowej oblicza się na podstawie ocen uzyskanych na egzaminie maturalnym, wyrażonych w procentach, według następującej zasady:
-
poziom podstawowy: 1% = 1 pkt;
-
poziom rozszerzony: 1% = 2 pkt.
-
Zasady obliczania punktów rekrutacyjnych określone w ust. 1 nie dotyczą kandydatów na studia pierwszego stopnia, prowadzone na kierunkach biotechnologia i elektroradiologia.
-
W przypadku kandydatów legitymujących się dokumentem, o którym mowa w § 2 pkt 6a-9, ocenom z przedmiotów wymienionych w szczegółowych warunkach rekrutacji, określonych dla danego kierunku studiów w odpowiednim załączniku do niniejszej uchwały, przypisuje się liczbę punktów rekrutacyjnych ustaloną zgodnie z załącznikiem nr 17 do niniejszej uchwały.
-
W przypadku gdy kandydat legitymuje się świadectwem dojrzałości lub świadectwem maturalnym innym niż wymienione w załączniku nr 17, ocenom z przedmiotów, o których mowa w ust. 3, przypisuje się odpowiednie punkty rekrutacyjne, określone w tym załączniku dla skali ocen zbliżonej do skali ocen wskazanej na świadectwie kandydata.
-
Brak oceny z przedmiotu wskazanego w szczegółowych warunkach rekrutacji, określonych dla danego kierunku studiów w odpowiednim załączniku do niniejszej uchwały, nie wyklucza kandydata z postępowania rekrutacyjnego, lecz jest równoznaczny z przyznaniem kandydatowi 0 pkt (zero punktów) z tego przedmiotu.
§ 13
-
W Uniwersytecie przeprowadza się dodatkowy egzamin wstępny, sprawdzający zdolności manualne, dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek: techniki dentystyczne, studia stacjonarne pierwszego stopnia; egzamin przeprowadza – w formie egzaminu praktycznego – właściwa wydziałowa komisja rekrutacyjna lub wyznaczeni przez nią egzaminatorzy.
-
Warunki i tryb przeprowadzania egzaminu wstępnego, o którym mowa w ust. 1, uwzględniające szczególne potrzeby kandydatów będących osobami niepełnosprawnymi, określa Rektor w drodze zarządzenia.
§ 14
-
Kwalifikacja kandydatów na studia w ramach limitów przyjęć określonych dla poszczególnych kierunków studiów, o których mowa w § 3, odbywa się w drodze konkursu, z zastrzeżeniem § 8 ust. 3 i 4.
-
Kandydat, który otrzymał status „zakwalifikowany do przyjęcia”, zobowiązany jest do złożenia dokumentów, o których mowa w § 19 ust. 1 pkt 3, w terminie określonym w harmonogramie postępowania rekrutacyjnego; niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia i skutkuje usunięciem jego nazwiska z listy rankingowej.
§ 15
-
W postępowaniu rekrutacyjnym na studia drugiego stopnia zasady punktacji dotyczące poszczególnych elementów postępowania kwalifikacyjnego określa właściwa wydziałowa komisja rekrutacyjna.
-
Jeżeli w postępowaniu rekrutacyjnym lub kwalifikacyjnym na studia drugiego stopnia kandydaci uzyskają równą liczbę punktów, w pierwszej kolejności przyjmowani są na te studia kandydaci legitymujący się dyplomem ukończenia studiów w Uniwersytecie.
§ 16
(uchylony).
IV.DECYZJE ADMINISTRACYJNE WYDAWANE W SPRAWACH PRZYJĘCIA NA STUDIA
§ 17
Po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego wydziałowa komisja rekrutacyjna podejmuje uchwałę, w której wskazuje kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia oraz kandydatów nieprzyjętych na studia. Uchwałę podpisują wszyscy członkowie komisji biorący udział w głosowaniu; na podstawie uchwały wydawane są indywidualne decyzje w sprawach przyjęcia na studia.
§ 18
-
Decyzje w sprawach przyjęcia na studia kandydatów będących obywatelami polskimi oraz cudzoziemców spełniających warunki określone w art. 43 ust. 2 ustawy wydaje właściwa wydziałowa komisja rekrutacyjna.
-
Od decyzji wydziałowej komisji rekrutacyjnej służy odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Działu Rekrutacji i Kształcenia, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia. Decyzja Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna.
-
Decyzje w sprawach przyjęcia na studia wydawane przez wydziałową komisję rekrutacyjną podpisuje w imieniu komisji upoważniony przez komisję przewodniczący lub inny członek komisji biorący udział w posiedzeniu.
-
Decyzje w sprawach przyjęcia na studia cudzoziemców, o których mowa w art. 43 ust. 3 i 4 ustawy, wydaje Rektor. Od decyzji Rektora nie przysługuje odwołanie, jednak cudzoziemiec może złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Decyzja Rektora jest ostateczna.
-
Decyzje w sprawach przyjęcia na studia mogą być wydane w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Doręczenie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej następuje zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23, ze zm.).
§ 19
-
Wydanie decyzji o przyjęciu na studia obywatela polskiego oraz cudzoziemca spełniającego warunki określone w art. 43 ust. 2 ustawy, następuje po łącznym spełnieniu następujących wymagań:
-
wymagań formalnych postępowania rekrutacyjnego, o których mowa w § 4 i 5;
-
uzyskaniu wymaganej liczby punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym;
-
złożeniu do Działu Rekrutacji i Kształcenia, w terminie wskazanym w harmonogramie postępowania rekrutacyjnego, następujących dokumentów:
-
oryginału odpowiedniego dokumentu, o którym mowa w § 2 pkt 4-9 – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie, z zastrzeżeniem ust. 3,
-
oryginału dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia,
-
certyfikatu znajomości języka polskiego, wydanego przez Państwową Komisję Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, lub zaświadczenia potwierdzającego ukończenie rocznego kursu przygotowującego do podjęcia nauki w języku polskim, wydanego przez jednostkę wyznaczoną przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, lub zaświadczenia wydanego przez Uniwersytet, potwierdzającego znajomość języka polskiego w stopniu pozwalającym na podjęcie studiów w języku polskim – w przypadku cudzoziemców, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,
-
podpisanego przez kandydata podania o przyjęcie na pierwszy rok studiów, wygenerowanego z systemu rejestracji elektronicznej i zawierającego dane osobowe kandydata oraz informację o liczbie uzyskanych punktów rekrutacyjnych,
-
kopii dokumentu tożsamości, potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Dział Rekrutacji i Kształcenia na podstawie okazanego oryginału,
-
dwóch aktualnych fotografii w formacie przewidzianym do dowodów osobistych.
-
Niezwłocznie po wydaniu decyzji o przyjęciu na studia osoba przyjęta na studia zobowiązana jest dostarczyć do Działu Rekrutacji i Kształcenia:
-
zaświadczenie lekarskie, o którym mowa w § 22 – niedopełnienie tego obowiązku będzie skutkować niedopuszczeniem do udziału w zajęciach dydaktycznych;
-
inne wymagane dokumenty, uwzględnione w wykazie umieszczonym na stronie internetowej Uniwersytetu, niezbędne do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego.
-
W uzasadnionych przypadkach oryginał dokumentu uzyskanego poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, dyplomu IB lub dyplomu EB mogą być dostarczone przez osobę przyjętą na studia w terminie późniejszym niż wskazany w harmonogramie postępowania rekrutacyjnego, jednak nie później niż do dnia immatrykulacji.
§ 20
-
Wydanie decyzji o przyjęciu na studia cudzoziemców, o których mowa w art. 43 ust. 3 i 4 ustawy, następuje po łącznym spełnieniu następujących wymagań:
-
wymagań formalnych postępowania rekrutacyjnego, określonych w § 4 i 5;
-
uzyskaniu przez kandydata pozytywnego wyniku w postępowaniu kwalifikacyjnym, polegającym na weryfikacji następujących dokumentów, złożonych do Działu Rekrutacji i Kształcenia w terminie wskazanym w harmonogramie postępowania rekrutacyjnego:
-
podpisanego przez kandydata podania o przyjęcie na pierwszy rok studiów, wygenerowanego z systemu rekrutacji elektronicznej i zawierającego dane osobowe kandydata,
-
podpisanego przez kandydata podania o przyjęcie na studia na zasadach pełnej odpłatności – w przypadku kandydatów, o których mowa w art. 43 ust. 3 pkt 4 i ust. 4 pkt 2 ustawy,
-
oryginału dokumentu potwierdzającego posiadanie wykształcenia umożliwiającego podjęcie studiów wyższych – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie,
-
oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia,
-
zaświadczenia o nostryfikacji świadectwa dojrzałości – w przypadku świadectwa dojrzałości wydanego w kraju, z którym Rzeczpospolita Polska nie zawarła umowy o wzajemnym uznawaniu dokumentów o wykształceniu, oraz w przypadku dokumentu wydanego w kraju, z którym Rzeczpospolita Polska zawarła wyżej wymienioną umowę, lecz dokument ten nie jest nią objęty,
-
zaświadczenia o nostryfikacji dyplomu ukończenia studiów wyższych – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia,
-
poświadczenia dokumentu potwierdzającego posiadane wykształcenie w formie apostille – jeżeli dokument ten został wydany przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji Haskiej, znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski,
-
certyfikatu lub zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego, o których mowa w § 19 ust. 1 pkt 3 lit. c,
-
dokumentu tożsamości,
-
dwóch aktualnych fotografii w formacie przewidzianym do dowodów osobistych.
-
Niezwłocznie po wydaniu decyzji o przyjęciu na studia cudzoziemiec przyjęty na studia zobowiązany jest dostarczyć do Działu Rekrutacji i Kształcenia:
-
zaświadczenie lekarskie, o którym mowa w § 22 – niedopełnienie tego obowiązku będzie skutkować niedopuszczeniem do udziału w zajęciach dydaktycznych;
-
dokument uprawniający do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
-
polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, z zastrzeżeniem ust. 3.
-
Cudzoziemiec nieposiadający dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, zobowiązany jest przystąpić do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia niezwłocznie po rozpoczęciu kształcenia.
§ 21
-
Dokumenty potwierdzające posiadanie wykształcenia umożliwiającego podjęcie studiów wyższych cudzoziemcy składają wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski.
-
Obowiązek złożenia dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego nie dotyczy cudzoziemców posiadających ważną Kartę Polaka.
§ 22
-
Kandydat zobowiązany jest złożyć zaświadczenie lekarskie o zdolności do uczestniczenia w zajęciach dydaktycznych, podczas których jest lub może być narażony na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia, wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2014 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. poz. 1144).
-
Skierowania na badania lekarskie dla kandydatów wystawia Dział Rekrutacji i Kształcenia.
§ 23
Komisja rekrutacyjna wydaje decyzję o odmowie przyjęcia na studia obywatela polskiego lub cudzoziemca, o którym mowa w art. 43 ust. 2 ustawy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z następujących przesłanek:
-
kandydat nie spełnił wymagań formalnych postępowania rekrutacyjnego, określonych w § 4 i 5;
-
kandydat nie uzyskał w postępowaniu kwalifikacyjnym liczby punktów wymaganej do przyjęcia na studia;
-
pomimo uzyskania w postępowaniu kwalifikacyjnym liczby punktów wymaganej do przyjęcia na studia, kandydat nie złożył kompletu dokumentów, o których mowa w § 19 ust. 1 pkt 3, w terminie wskazanym w harmonogramie postępowania rekrutacyjnego, liczonym od dnia zakwalifikowania do przyjęcia na studia;
-
w dniu dokonania rejestracji w elektronicznym systemie rekrutacji kandydat był studentem Uniwersytetu, o którym mowa w § 5 ust. 1.
§ 24
Komisja rekrutacyjna wydaje decyzję o odmowie przyjęcia na studia cudzoziemca, o którym mowa w art. 43 ust. 3 i 4, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z następujących przesłanek:
-
kandydat nie spełnił wymagań formalnych postępowania rekrutacyjnego, określonych w § 4 i 5;
-
kandydat nie uzyskał pozytywnego wyniku w postępowaniu kwalifikacyjnym, polegającym na weryfikacji dokumentów, o których mowa w § 20 ust. 1 pkt 2, złożonych do Działu Rekrutacji i Kształcenia w terminie wskazanym w harmonogramie postępowania rekrutacyjnego;
-
w dniu dokonania rejestracji w elektronicznym systemie rekrutacji kandydat był studentem Uniwersytetu, o którym mowa w § 5 ust. 1.
V.PRZEPISY KOŃCOWE
§ 25
Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
§ 26
-
Studia stacjonarne są wolne od opłat w zakresie przewidzianym w ustawie.
-
Studia niestacjonarne są studiami płatnymi.
-
Uniwersytet pobiera opłaty za studia niestacjonarne oraz za usługi edukacyjne świadczone na studiach stacjonarnych zgodnie z przepisami ustawy, na zasadach określonych w odrębnej uchwale Senatu.
-
Wysokość opłat za studia i usługi edukacyjne określa Rektor w zarządzeniu.
-
Po otrzymaniu decyzji o przyjęciu na studia i nie później niż w terminie wskazanym w uchwale, o której mowa w ust. 3, osoba przyjęta na studia zobowiązana jest do podpisania z Uniwersytetem umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne.
§ 27
W sprawach rekrutacji na studia cudzoziemców, o których mowa w art. 43 ust. 3 i 4 ustawy, nieuregulowanych w niniejszej uchwale, mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych.
§ 28
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.