Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy rekrutacja 2018 - zasady rekrutacji na UKW 2018/19
Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia 2018/2019 na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2018.
Uchwała Senatu Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego Nr 87/2016/2017 z dnia 30 maja 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu rekrutacji na studia w roku akademickim 2018/2019.
Na podstawie art. 169 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. , poz. 1842 z późn. zm.)
Senat uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się szczegółowe warunki i tryb rekrutacji na studia stacjonarne i niestacjonarne w roku akademickim 2018/2019:
-
Uczelnia przyjmuje kandydatów : obywateli polskich na I rok studiów w wyniku postępowania kwalifikacyjnego.
-
W postępowaniu kwalifikacyjnym uwzględnia się odpowiednio : wynik egzaminu maturalnego, wynik uzyskany na Dyplomie Międzynarodowej Matury, egzamin wstępny, egzamin praktyczny, rozmowę kompetencyjną, konkurs ocen (średniej ocen) z egzaminu dojrzałości („stara matura”), konkurs ocen (średniej ocen) z egzaminu maturalnego („nowa matura”, matura międzynarodowa), konkurs ocen na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia, średnią ocen z toku studiów pierwszego stopnia.
-
Rekrutacja na studia odbywa się na kierunki studiów w ramach planowanej liczby miejsc ustalonej przez Senat UKW na wniosek rad wydziałów. O uruchomieniu proponowanych specjalności decyduje większość studentów na podstawie regulacji wewnętrznych.
-
Do postępowania kwalifikacyjnego na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie mogą przystąpić kandydaci, którzy posiadają świadectwo dojrzałości.
-
Do postępowania kwalifikacyjnego na studia drugiego stopnia mogą przystąpić kandydaci, którzy ukończyli studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie i posiadają tytuł zawodowy licencjata, inżyniera, magistra lub inny równoważny.
-
O kolejności przyjęcia kandydatów na I rok studiów decyduje pozycja na liście rankingowej.
-
Wspólną listę rankingową ustala się dla kandydatów posiadających świadectwo dojrzałości „starej matury”, „nowej matury”, Dyplom Międzynarodowej Matury oraz kandydatów przystępujących do egzaminów wstępnych.
-
W przypadku uzyskania przez kandydatów jednakowej liczby punktów decyzję o wprowadzeniu dodatkowego kryterium przy ustalaniu listy rankingowej podejmie Uczelniana Komisja Rekrutacyjna (UKR).
-
W przypadku niedostatecznej liczby kandydatów na dany kierunek, stopień i formę studiów decyzję o uruchomieniu studiów podejmie UKR.
-
Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne przeprowadzają rekrutację uzupełniającą dla absolwentów, którzy spełniają łącznie następujące przesłanki:
-
ubiegali się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie na danym kierunku studiów na rok akademicki, na który jest przeprowadzana rekrutacja
-
wynik egzaminu maturalnego absolwenta z danego przedmiotu lub przedmiotów został podwyższony w wyniku odwołania, o którym mowa w art. 44zzz ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.”
-
absolwent złożył do Działu Rekrutacji i Spraw Studenckich w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania kopię rozstrzygnięcia i uzasadnienie, o których mowa w art. 44zzz ust. 18 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty wraz z wnioskiem o przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej."
§ 2
-
W postępowaniu kwalifikacyjnym na kierunki studiów pierwszego stopnia (z wyłączeniem kierunku filologie obce) oraz jednolite studia magisterskie dla kandydatów uzyskujących świadectwo dojrzałości w starym i nowym systemie, kandydatów z maturą międzynarodową oraz kandydatów posiadających świadectwo dojrzałości uzyskane za granicą stosuje się konkurs ocen z egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości według następujących zasad:
-
W przypadku kandydatów, którzy posiadają świadectwo dojrzałości tzw. „starej matury” liczba punktów rankingowych jest średnią arytmetyczną punktów przyznanych za oceny z egzaminu dojrzałości. Za ocenę z danego przedmiotu przyznaje się liczbę punktów podaną w tabeli:
„STARA MATURA”
|
|
|
skala ocen 1-6
skala ocen stosowana od 1 września 1990 r. zgodnie z zarządzeniem Nr 25 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 lipca 1990 r. (Dz. Urz. MEN Nr 6, poz. 35)
|
|
skala ocen 2-5
|
ocena
|
Liczba przyznanych punktów
|
ocena
|
Liczba przyznanych punktów
|
6
|
100
|
5
|
100
|
5
|
83
|
4
|
75
|
4
|
65
|
3
|
50
|
3
|
48
|
-
|
-
|
2
|
30
|
-
|
-
|
Wynik końcowy uzyskany przez kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym wyrażany jest w punktach i podawany z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku.
-
W przypadku kandydatów, którzy posiadają świadectwo dojrzałości tzw. „nowej matury” liczba punktów rankingowych jest średnią arytmetyczną punktów na świadectwie dojrzałości. Do obliczenia średniej i uzyskania punktów rankingowych wlicza się język polski, język obcy zdawanych na poziomie obowiązkowym i od 1-3 przedmiotów dodatkowych, gdzie od 2010 roku jako jeden z przedmiotów dodatkowych obowiązkowo uwzględniana jest matematyka.
Kandydatowi przyznaje się liczbę punktów odpowiadającą punktom procentowym uzyskanym z egzaminu maturalnego z poziomu rozszerzonego (z wagą 1,0) lub z poziomu podstawowego (z wagą 0,8).
W przypadku kandydatów, którzy na egzaminie maturalnym zdawali przedmioty dodatkowe do średniej arytmetycznej wlicza się tylko te przedmioty, za które kandydat uzyskał wyższą lub równą liczbę punktów od średniej arytmetycznej z punktów przyznanych za przedmioty obowiązkowe. Absolwentom szkół lub oddziałów dwujęzycznych za zdawany na egzaminie maturalnym język obcy nowożytny przyznaje się za poziom podstawowy maksymalną liczbę punktów (100%).
Wynik końcowy uzyskany przez kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym wyrażany jest w punktach i podawany z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku.
1.3.W przypadku kandydatów, którzy posiadają Dyplom Międzynarodowej Matury (IB) liczba punktów rankingowych jest średnią arytmetyczną punktów przyznanych za oceny na dyplomie. Za ocenę z danego przedmiotu przyznaje się liczbę punktów podaną w tabeli:
MIĘDZYNARODOWA
POZIOM NIŻSZY (SL)
|
MATURA MIĘDZYNARODOWA POZIOM WYŻSZY (HL)
|
WYNIK NA DYPLOMIE MATURY
MIĘDZYNARODOWEJ
|
LICZBA
PRZYZNANYCH
PUNKTÓW
|
WYNIK NA DYPLOMIE MATURY
MIĘDZYNARODOWEJ
|
LICZBA
PRZYZNANYCH
PUNKTÓW
|
7
|
80
|
7
|
100
|
6
|
71
|
6
|
86
|
5
|
61
|
5
|
72
|
4
|
52
|
4
|
58
|
3
|
43
|
3
|
44
|
2
|
33
|
2
|
30
|
1
|
24
|
-
|
-
|
Wynik końcowy uzyskany przez kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym wyrażany jest w punktach i podawany z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku.
-
W postępowaniu kwalifikacyjnym na studia pierwszego stopnia, filologie obce stosuje się następujące zasady:
-
Dla kandydatów, którzy na świadectwie dojrzałości mają oceny z przedmiotów wymaganych na egzaminie wstępnym uwzględnia się wynik z egzaminu maturalnego („nowa matura”) z poziomu rozszerzonego (z wagą 1,0) lub z poziomu podstawowego (z wagą 0,8).
Kandydatowi przyznaje się liczbę punktów odpowiadającą punktom procentowym uzyskanym z egzaminu maturalnego (pod uwagę brany jest wynik korzystniejszy dla kandydata), np. za uzyskany wynik 75% przyznaje się kandydatowi: 75 pkt na poziomie rozszerzonym,
60 pkt na poziomie podstawowym (0,8•75=60 pkt).
Absolwentom szkół lub oddziałów dwujęzycznych za zdawany na egzaminie maturalnym język obcy nowożytny przyznaje się za poziom podstawowy maksymalną liczbę punktów (100%).
Wynik końcowy uzyskany przez kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym wyrażany jest w punktach i podawany z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku.
-
Dla kandydatów, którzy zdawali maturę międzynarodową i na dyplomie mają oceny z przedmiotów wymaganych na egzaminie wstępnym uwzględnia się wynik na dyplomie.
Kandydatowi przyznaje się liczbę punktów w zależności od poziomu, na którym zdawał obowiązujący przedmiot wg zasady podanej w tabeli:
MATURA MIĘDZYNARODOWA POZIOM NIŻSZY (SL)
|
MATURA MIĘDZYNARODOWA POZIOM WYŻSZY (HL)
|
WYNIK NA DYPLOMIE MATURY
MIĘDZYNARODOWEJ
|
LICZBA PRZYZNANYCH
PUNKTÓW
|
WYNIK NA DYPLOMIE MATURY
MIĘDZYNARODOWEJ
|
LICZBA PRZYZNANYCH
PUNKTÓW
|
7
|
80
|
7
|
100
|
6
|
71
|
6
|
86
|
5
|
61
|
5
|
72
|
4
|
52
|
4
|
58
|
3
|
43
|
3
|
44
|
2
|
33
|
2
|
30
|
1
|
24
|
-
|
-
|
Wynik końcowy uzyskany przez kandydata w postępowaniu kwalifikacyjnym wyrażany jest w punktach i podawany z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku.
-
Dla kandydatów ze świadectwem dojrzałości uzyskanym za granicą, kandydatów z „nową maturą” (z 2002 r., 2005 r. i 2006 r.), którzy na świadectwie dojrzałości z egzaminu maturalnego nie mają ocen z przedmiotów wymaganych na egzaminie wstępnym, kandydatów, którzy na Dyplomie Międzynarodowej Matury (z 2002 r. ÷ 2006 r.) nie mają ocen z przedmiotów wymaganych na egzaminie wstępnym oraz kandydatów ze „starą maturą” przeprowadza się egzamin wstępny.
-
W postępowaniu kwalifikacyjnym na kierunek edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej przeprowadza się egzamin praktyczny, który jest sprawdzeniem umiejętności niesprawdzonych w trybie egzaminu maturalnego i egzaminu dojrzałości.
-
W postępowaniu kwalifikacyjnym na studia drugiego stopnia stosuje się następujące zasady:
-
konkurs ocen na dyplomie ukończenia studiów pierwszego stopnia,
-
konkurs średniej ocen z toku studiów pierwszego stopnia,
-
egzamin wstępny,
-
rozmowa kompetencyjna.
§ 3
-
Rektor powołuje z grona nauczycieli akademickich Uczelnianą Komisję Rekrutacyjną (UKR).
W skład UKR wchodzi przedstawiciel Samorządu Studenckiego (w charakterze obserwatora).
-
Na wniosek Dziekana, Rektor powołuje Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne (WKR) do przeprowadzenia rekrutacji na poszczególne kierunki studiów.
Przewodniczącymi WKR mogą być profesorowie, doktorzy habilitowani lub doktorzy zaakceptowani przez radę wydziału. W skład WKR mogą wchodzić pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi.
-
Do zadań UKR należy w szczególności:
-
przyjmowanie testów, tematów i pytań na egzamin pisemny,
-
przyjmowanie podpisanych przez członków UKR, WKR i komisje egzaminacyjne oświadczeń o zachowaniu tajemnicy służbowej,
-
koordynacja i nadzór nad pracami WKR,
-
podejmowanie decyzji o wprowadzeniu dodatkowego kryterium przy ustalaniu listy rankingowej,
-
podejmowanie decyzji o uruchomieniu kierunku/specjalności,
-
rozpatrywanie odwołań wynikających z nieprawidłowego przebiegu postępowania kwalifikacyjnego i wyrażanie stanowiska co do zasadności odwołań od decyzji WKR oraz podejmowanie decyzji w sprawie przyjęcia na studia.
-
Do zadań WKR należy w szczególności:
-
przygotowanie egzaminów wstępnych,
-
pomoc w przeprowadzaniu egzaminów wstępnych,
-
sporządzanie protokołów indywidualnych (dla każdego kandydata) oraz protokołu zbiorczego (dla całego kierunku studiów), list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych na I rok studiów.
Listy sporządzane są bez skreśleń, poprawek i dopisków.
Zmiany i skreślenia w protokołach wymagają uzasadnienia i potwierdzane są podpisem przewodniczącego WKR.
-
zawiadamianie na bieżąco kandydatów o wynikach postępowania kwalifikacyjnego zgodnie z art. 169 ust. 10 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (lista imienna oraz punkty),
-
podejmowanie decyzji w sprawie przyjęcia na studia w ramach planowanej liczby miejsc przy uwzględnieniu następujących zasad:
-
w pierwszej kolejności laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego wg zgłoszeń (do 20% planowanej liczby miejsc określonej dla kierunku),
-
pozostali kandydaci w kolejności określonej sumą punktów według zasad ustalonych w załącznikach od nr 1do nr 5,
-
zwiększenie do 10% liczby miejsc w przypadku przyjęcia kandydatów, którzy uzyskali tę samą liczbę punktów, co kandydat zajmujący ostatnie miejsce w ramach planowanej liczby miejsc,
-
pisemne zawiadamianie kandydatów o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia (kopie decyzji o przyjęciu na studia z potwierdzeniem odbioru umieszcza się w teczce akt kandydata, kopie decyzji o nieprzyjęciu na studia z potwierdzeniem odbioru przechowuje się w Dziale Rekrutacji i Spraw Studenckich w celu archiwizacji).
-
Przewodniczącym WKR udziela się kompetencji do powoływania komisji egzaminacyjnych,
-
Przewodniczącym WKR udziela się kompetencji do dostosowywania, w porozumieniu
z UKR oraz Pełnomocnikiem Rektora ds. Osób Niepełnosprawnych UKW, postępowania kwalifikacyjnego z uwzględnieniem szczególnych potrzeb i możliwości osób niepełnosprawnych, którym niepełnosprawność utrudnia uczestnictwo w postępowaniu kwalifikacyjnym przewidzianym w szczegółowej uchwale rekrutacyjnej UKW.
-
Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne nie mogą zmieniać zasad postępowania kwalifikacyjnego uchwalonych przez Senat UKW.
§ 4
Kandydat, który nie zdał egzaminu wstępnego nie może być przyjęty na studia.
§ 5
-
Laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego oraz konkursów przedmiotowych przyjmowani są na studia bez egzaminów wstępnych lub zwolnieni są z egzaminu wstępnego z danego przedmiotu, zgodnie z Uchwałą Senatu w sprawie przyjmowania na studia laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego oraz laureatów konkursów .
-
Laureaci i finaliści olimpiad stopnia centralnego oraz konkursów przedmiotowych przyjmowani są wyłącznie na jeden kierunek/specjalność studiów.
§ 6
Szczegółowe zasady postępowania kwalifikacyjnego określają załączniki od nr 1 do nr 7.
§ 7
-
W przypadku, gdy liczba kandydatów na dany kierunek studiów nie przekracza 110 % planowanej liczby miejsc odstępuje się od postępowania kwalifikacyjnego, przyjmując wszystkich zgłoszonych na I rok studiów.
Istnieje możliwość przyjęcia innych osób na ten kierunek w terminie późniejszym, w ramach dopełnienia planowanej liczby miejsc.
Przepisu tego nie stosuje się do kierunku filologia ( obca) dla kandydatów, których obowiązywał egzamin wstępny oraz kierunków, na które obowiązują egzaminy praktyczne.
-
Kandydaci, którzy zdali egzamin wstępny lub przeszli procedurę kwalifikacyjną na podstawie ocen na świadectwie dojrzałości i nie zostali przyjęci na I rok studiów z braku miejsc mogą ubiegać się o przyjęcie na inny kierunek/inną specjalność studiów stacjonarnych i niestacjonarnych.
-
W przypadku niewypełnienia planowanej liczby miejsc Rektor może, na wniosek WKR, podjąć decyzję o ogłoszeniu dodatkowej rekrutacji.
§ 8
-
Do przeprowadzania egzaminów wstępnych uprawnieni są wyłącznie nauczyciele akademiccy UKW.
-
Egzamin pisemny jest anonimowy poprzez zakodowanie imienia i nazwiska kandydata.
-
Kandydat może otrzymać zaświadczenie o uzyskanych ocenach i liczbie punktów z przedmiotów egzaminacyjnych.
-
Na wniosek kandydata złożony do Przewodniczącego WKR egzaminacyjna praca pisemna jest udostępniana do wglądu w obecności przewodniczącego, członka lub sekretarza komisji w terminie trzech dni od daty ogłoszenia listy kandydatów wstępnie zakwalifikowanych na studia.
§ 9
-
Kandydaci, mający obywatelstwo polskie, którzy ukończyli szkołę średnią za granicą mogą ubiegać się o przyjęcie na I rok studiów pod warunkiem posiadania zalegalizowanego lub opatrzonego apostille świadectwa lub innego dokumentu uzyskanego za granicą uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia w uczelniach każdego typu w państwie, w którym został wydany dokument.
-
Kandydaci na studia wymienieni w ust. 1 obowiązani są do:
-
uzyskania pozytywnych wyników w postępowaniu kwalifikacyjnym,
-
doręczenia oryginału świadectwa dojrzałości wraz z zaświadczeniem Kuratorium Oświaty o równoważności świadectwa ukończenia szkoły zagranicznej z polskim świadectwem dojrzałości do dnia 22 września 2018 roku.
W przypadku braku możliwości dostarczenia wymaganego dokumentu we wskazanym terminie osoba wstępnie zakwalifikowana i przyjęta na I rok studiów zobowiązana jest do złożenia pisemnego oświadczenia o dokonaniu nostryfikacji i dostarczeniu zaświadczenia z Kuratorium Oświaty w nieprzekraczalnym terminie do końca I semestru. Niedostarczenie dokumentu we wskazanym terminie skutkuje skreśleniem z listy studentów.
-
Kandydaci wymienieni w ust.1 podlegają postępowaniu kwalifikacyjnemu według zasad określonych w załącznikach od nr 1 do nr 5.
-
Kandydaci wymienieni w ust.1, niespełniający wymagań określonych w kryteriach kwalifikacji określonych w załącznikach od nr 1 do nr 5 mogą przystąpić do postępowania kwalifikacyjnego na zasadach obowiązujących kandydatów legitymujących się świadectwem „starej matury”.
§ 10
-
Na zasadach obowiązujących obywateli polskich mogą być przyjmowani na I rok studiów:
-
cudzoziemcy, którym udzielono zezwolenia na osiedlenie się w Polsce ,
-
posiadacze ważnej Karty Polaka,
-
cudzoziemcy posiadający status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej,
-
cudzoziemcy korzystający z ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
-
pracownicy migrujący będący obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, a także członkowie ich rodzin, jeżeli są lub byli zatrudnieni w Polsce, a także członkowie ich rodzin, jeżeli mieszkają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
-
cudzoziemcy, którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich,
-
cudzoziemcy, którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony w związku z okolicznością, o której mowa w art. 127,159 ust.1 lub 186 ust.1 pkt. 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach.
-
cudzoziemcy, którym udzielono ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
-
obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i członkowie ich rodzin, posiadający prawo stałego pobytu.
-
Cudzoziemcy niewymienieni w ust.1, z wyłączeniem pkt. f, mogą być przyjmowani na I rok studiów, na podstawie:
-
umów międzynarodowych, na zasadach określonych w tych umowach,
-
umów zawieranych z podmiotami zagranicznymi przez uczelnie, na zasadach określonych w tych umowach,
-
decyzji ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego lub odpowiedniego ministra wskazanego w art. 33 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 r.,
-
decyzji rektora uczelni.
-
Formy i warunki przyjmowania na studia osób niebędących obywatelami polskimi regulują przepisy Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych ( Dz.U. Nr 190, poz. 1406 z późn. zm.).
§ 11
-
Kandydat na studia ma prawo odwołania się od decyzji WKR o nieprzyjęciu na studia do UKR. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych przez Senat UKW. Po rozpatrzeniu odwołania decyzję podejmuje Uczelniana Komisja Rekrutacyjna. Decyzja ta jest ostateczna.
-
Od decyzji Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w sprawie nieprzyjęcia na studia przysługuje kandydatowi skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na zasadach i w trybie przewidzianym w kodeksie postępowania administracyjnego, o czym należy pouczyć kandydata.
§ 12
1. Kandydat ubiegający się o przyjęcie na I rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych powinien:
-
dokonać rejestracji na stronie: www.irka.ukw.edu.pl,
-
dokonać opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na I rok studiów na indywidualne konto kandydata.
-
zamknąć etap rejestracji poprzez wpisanie wyników z egzaminu maturalnego, tzw. „nowej matury”, wyników uzyskanych na dyplomie Międzynarodowej Matury, wyników z egzaminu dojrzałości lub innych wskazanych w ankiecie. Kandydat wpisuje również dane dotyczące ukończonej szkoły średniej, świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę średnią lub świadectwa dojrzałości wydanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną oraz dyplomu IB (International Baccalaureat).
-
Opłata pobierana od osób ubiegających się o przyjęcie na studia obowiązuje na każdy kierunek/specjalność studiów (stacjonarnych i niestacjonarnych) oddzielnie, w wysokości określonej przez Rektora.
-
Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi w przypadku rezygnacji z podjęcia nauki, nieprzyjęcia na studia lub błędnej rejestracji.
-
Uniwersytet umożliwi kandydatom dostęp do komputerów, z których można będzie dokonać rejestracji na studia.
-
Uniwersytet nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie rejestracji z powodu awarii sieci internetowej. W przypadku zaistnienia powyższych okoliczności kandydat jest zobowiązany do osobistego lub telefonicznego kontaktu z Uczelnią.
2 Zasady przeprowadzania rejestracji kandydatów na stronie: www.irka.ukw.edu.pl określone zostaną w zarządzeniu Rektora UKW do dnia 28 kwietnia 2018 r.
-
Konsekwencje nieprawidłowego wypełnienia formularzy internetowych oraz podania nieprawdziwych lub błędnych danych ponosi kandydat.
-
Kandydat wstępnie zakwalifikowany do przyjęcia na I rok studiów powinien złożyć w Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej następujące dokumenty:
-
deklarację o podjęciu studiów – wzór deklaracji dostępny na stronie www.irka.ukw.edu.pl (niezłożenie przez kandydata deklaracji w wyznaczonym przez Uczelnię terminie oznaczać będzie rezygnację ze studiów),
-
wypełnione i podpisane podanie ze strony www.irka.ukw.edu.pl,
-
świadectwo dojrzałości w oryginale lub odpis świadectwa dojrzałości wydany przez szkołę średnią (dotyczy kandydatów z tzw. ”starą maturą”) lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię świadectwa dojrzałości,
-
świadectwo dojrzałości w oryginale lub odpis wydany przez właściwą Okręgową Komisję Egzaminacyjną (aneksy do świadectwa dojrzałości składają kandydaci z „nową maturą”, którzy podwyższali wynik egzaminu maturalnego lub zdawali egzamin maturalny z przedmiotów dodatkowych) lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię świadectwa dojrzałości,
-
dyplom Międzynarodowej Matury IB wydany przez organizację International Baccalaureat Organization z siedzibą w Genewie lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię dyplomu Międzynarodowej Matury IB,
-
zaświadczenie z Kuratorium Oświaty, że posiadane świadectwo jest równorzędne świadectwu uzyskanemu w polskiej szkole średniej oraz tłumaczenie świadectwa na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego (dotyczy absolwentów, którzy ukończyli szkołę średnią za granicą); zaświadczenie jest ważne łącznie z oryginałem świadectwa uzyskanego za granicą,
Zasady nostryfikacji świadectw uzyskanych za granicą reguluje Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2006 r. w sprawie nostryfikacji świadectw szkolnych świadectw maturalnych uzyskanych za granicą (Dz.U.Nr 63, poz 443).
-
zaświadczenie o ukończeniu średniej szkoły zagranicznej (dotyczy absolwentów, którzy kończą szkoły średnie za granicą). Termin złożenia świadectwa dojrzałości określa § 9,
-
odpis lub poświadczoną przez uczelnię kserokopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia oraz zaświadczenie o średniej ze studiów potwierdzone przez dziekanat macierzystej uczelni (dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia drugiego stopnia),
-
2 aktualne fotografie zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
-
kolorową fotografię cyfrową w postaci pliku o rozszerzeniu JPG i wymiarach 400x500 pikseli (fotografia zostanie wprowadzona do systemu rekrutacyjnego z poziomu konta kandydata),
-
dowód opłaty za elektroniczną legitymację studencką oraz za indeks,
-
poświadczoną przez Uczelnię ( Dział Rekrutacji i Spraw Studenckich ) , UKR lub WKR) kserokopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata.
-
oświadczenie studenta o kontynuowaniu lub ukończeniu studiów na innym kierunku studiów stacjonarnych w uczelni publicznej.
-
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na I rok studiów składa w Dziale Rekrutacji i Spraw Studenckich do dnia zakończenia rejestracji dokumenty uzasadniające szczególne uprawnienia:
-
oryginał zaświadczenia Komitetu Głównego olimpiady przedmiotowej stopnia centralnego, konkursu przedmiotowego,
-
zaświadczenie o posiadaniu aktualnej I klasy sportowej, II klasy sportowej i młodzieżowej klasy sportowej
-
zaświadczenie o posiadaniu aktualnej mistrzowskiej klasy sportowej.
-
Po zakwalifikowaniu na I rok studiów kandydaci na kierunki, na które zostały określone czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia w terminie do 31 października 2018 r. zobowiązani są do złożenia w Dziekanacie właściwego wydziału zaświadczenia lekarskiego wydanego przez upoważnionego lekarza na podstawie skierowania na badania, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym w zakresie dokumentowania badań lekarskich kandydatów do szkół wyższych. Skierowania przesyłane są kandydatom wraz z decyzją o przyjęciu na I rok studiów.
-
Przyjęcie kandydata w poczet studentów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego następuje po pozytywnej decyzji WKR (UKR) o przyjęciu na I rok studiów oraz z chwilą nadania numeru albumu i złożenia ślubowania określonego w statucie UKW.
§ 13
-
Rekrutacja w roku akademickim 2018/2019 rozpocznie się w dniu 04 czerwca 2018 r. zakończona zostanie 31 października 2018 r.
-
Rekrutacja uzupełniająca zakończy się 15 listopada 2018 r. Warunkiem przeprowadzenia rekrutacji uzupełniającej jest wskazanie, że nie spowoduje to naruszenia właściwej realizacji zajęć dydaktycznych.
-
Rekrutacja na studia drugiego stopnia kierunki: edukacja-techniczno informatyczna, inżynieria materiałowa i mechatronika rozpocznie się w dniu 30 stycznia 2019 zakończona zostanie 25 marca 2019 roku.
§ 14
Studia niestacjonarne są odpłatne.
Wysokość opłaty i termin jej wniesienia określa Rektor UKW.
Opłaty za zajęcia dydaktyczne na studiach niestacjonarnych należy dokonywać na niżej wymienione rachunki bankowe:
Wydział Administracji i Nauk Społecznych
Bank Zachodni WBK S.A. 13 Oddział w Bydgoszczy 22 1500 1360 1213 6004 9491 0000
Wydział Humanistyczny
Bank Zachodni WBK S.A. 13 Oddział w Bydgoszczy
79 1500 1360 1213 6002 4254 0000
Wydział Matematyki, Fizyki i Techniki
Bank Zachodni WBK S.A. 13 Oddział w Bydgoszczy
24 1500 1360 1213 6002 4267 0000
Wydział Nauk Przyrodniczych
Bank Zachodni WBK S.A. 13 Oddział w Bydgoszczy
41 1500 1360 1213 6006 6137 0000
Wydział Pedagogiki i Psychologii
Bank Zachodni WBK S.A. 13 Oddział w Bydgoszczy 37 1500 1360 1213 6002 4241 0000
Wydział Kultury Fizycznej, Zdrowia i Turystyki
Bank Zachodni WBK S.A. 13 Oddział w Bydgoszczy
41 1500 1360 1213 6006 6137 0000
Instytut Edukacji Muzycznej
Bank Zachodni WBK S.A. 13 Oddział w Bydgoszczy
15 1500 1360 1213 6004 9505 0000
§ 15
Zasady punktacji (przeliczania punktów w celu ustalenia list rankingowych) podane w niniejszej uchwale w § 2 ust.1 i ust. 2 mogą ulec zmianie w przypadku ogłoszenia przez Centralną Komisję Egzaminacyjną ogólnopolskiej skali akademickiej.