Praca Accounting Expert Warszawa, mazowieckie

Praca Accounting Expert Warszawa, mazowieckie

JTI Polska profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy prawie 3 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych pracowników, co roku zostają doceniane przez Top Employers Institute. Najlepszym dowodem na to jest przyznawany nam nieustannie od 2010 roku certyfikat Najlepszego Pracodawcy nie tylko w Polsce, a także w Europie (1. miejsce w rankingu w 2021 roku) oraz na świecie.

Firma: JTI Polska | Accounting Expert

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska

  • Transactional Core Service delivery. Identify new leases and actively communicate with the local entities and HQ functions to perform the accounting assessment under IFRS 16;
  • Monitor the current lease population to proactively process any termination/change in leases. Ensure lease calculations are posted monthly into SAP and payments calculated by the system are properly matched;
  • Assist the GL Team Leads to ensure that all Lease Accounting departmental month-end activities close with adherence to the Global Closing Schedule;
  • Expert Tasks. Assist Team Lead to manage the governance process  & related controls;
  • Identify training gaps and provide continuous SAP and process training to GBS Accounting and Finance team to enhance other knowledge of the processes and system matters;
  • Provide expert advice on relevant SAP modules to both internal and external customers, provide a possible solution;
  • Process Improvement. Responsible for embedding continuous improvement mindset across the team, leading Specialists in completing projects to improve processes within the remit of department/team;
  • Request software system modifications needed for any changes in IFRS/local requirements and to drive enhancements. Ensure change is compliant, understood, communicated, and documented across the team and with our customers;
  • Control and Compliance. Perform the assigned JSOX/operational controls following the internal documentation; Escalate all controls failures and ensure mitigation actions are in place for each failure;
  • Support business documentation checks. Be responsible for coordinating change requests for process improvements, coordinating regression testing/period end testing on an annual basis ensuring the team has sufficient trained power users to support global testing requirements.

Wymagania

  • University degree (Accounting or Finance);
  • At least 3 years’ experience in a multinational company (preferably in a Shared Service Centre multifunctional role (i.e. AR/AP/CM/GL);
  • Knowledge of Lease Accounting (IFRS 16);
  • Strong command of English Language (oral and written);
  • Proficient SAP Power User;
  • Proficient Microsoft Excel user;
  • A professional qualification of ACCA, CPA, etc. is a plus;
  • Knowledge of SAP 4 HANA and Lease Accounting by Nakisa is a plus.

Oferujemy

  • Strong analytical skills;
  • Ability to deliver excellent customer service;
  • Supportive of Team objectives;
  • Influencing and supporting others.

Komentarze (0)