Praca Data & System Manager (Logistics) Warszawa, mazowieckie

Praca Data & System Manager (Logistics) Warszawa, mazowieckie

JTI Polska profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy prawie 3 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych pracowników, co roku zostają doceniane przez Top Employers Institute. Najlepszym dowodem na to jest przyznawany nam nieustannie od 2010 roku certyfikat Najlepszego Pracodawcy nie tylko w Polsce, a także w Europie (1. miejsce w rankingu w 2021 roku) oraz na świecie.

Firma: JTI Polska | Data & System Manager (Logistics)

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska

The purpose of this position is to analyze and improve the global logistics analytics and reporting systems to enable the necessary transparency in terms of cost, cost structure for freight and freight to COGS throughout the supply chain goods flow (NTM, Raw Tobacco, Semi Finish, Finished Goods). The manager will perform and improve logistics cost planning, will develop and implement new reporting and analysis tools and will design and improve relevant systems, processes and logistics areas.

What will you do - Responsibilities: 

  • Perform and improve logistics planning for ASP and LE in FCPI (FiCostPlanInterface) and SKU DM (DataMart). Manage the related planning database in order to create a full SKU List related to Product Costing determination and Landed Cost management.
  • Monitor Logistics Profit Center Reports and monthly GLM reports and take forward looking activities such as planning and improve underlying data base including logistics optimization as such.
  • Lead the implementation of new business cases in logistics systems such as SAP TM, Coupa.
  • Analyze Master data needs for logistics systems such as SAP TM, Coupa, MyTower and take action to establish proper maintenance.
  • Design and improve relevant systems, processes and logistics areas. This covers existing as well as new functionalities in order to enable the GSC organization to better monitor and improve the End-to-End Supply Chain.
  • Develop and implement new reporting and data analysis tools, provide ad-hoc reports to management.

Wymagania

  • University Degree in Business & Administration with focus on finance, economics, systems;
  • 5-10 years of experience in the area of Supply Chain and/or Customer Service in a multinational company with focus on data management;
  • Demonstrate strong SAP knowledge with a deep understanding of logistics systems environments and MS Office applications;
  • Strong acquaintance with systems and tools such as but limited to SAP (SD – MM – PP – TM – FI-BW, IBP, APO), access, SQL, Microsoft suite, Celonis, PowerBi;
  • APICS CLTD / PMP certification is an advantage
  • Fluent English spoken/written;

Informacje dodatkowe

Thank you very much for your interest in the role. You are welcome to apply. 

We will make sure every candidate will receive a reply within 3 weeks after the application deadline. 

Komentarze (0)