Praca Controls, Risks and Governance Expert Warszawa, mazowieckie

Praca Controls, Risks and Governance Expert Warszawa, mazowieckie

JTI Polska profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy prawie 3 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych pracowników, co roku zostają doceniane przez Top Employers Institute. Najlepszym dowodem na to jest przyznawany nam nieustannie od 2010 roku certyfikat Najlepszego Pracodawcy nie tylko w Polsce, a także w Europie (1. miejsce w rankingu w 2021 roku) oraz na świecie.

Firma: JTI Polska | Controls, Risks and Governance Expert

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska

  • Maintaining a sound Internal Control Environment (JSOX, CHSOX) in JTI SA and service entities/JTI Services SA 
  • Providing support and training to JTI SA Geneva stakeholders, maintaining regular contacts with local Coordinator, Service entities, FCG (Financial Control Group) and internal audit 
  • Maintaining the SAP GRC Process controls (SOX repository) up to date with controls owners names  
  • Performing regular risk analysis related to new business, model change, law change and audit requirements changes together with FCG 
  • Presenting risk analysis results, proposed framework control changes and action plan 
  • Preparing the analysis for the annual scoping of the entities to put in scope for CH-SOX, the plants scoping, the indirect tax scoping and the yearly statistics for the Board of Directors 
  • Ensuring implementation and execution of decision taken 
  • Organizing and coordinating external audit in relation with Internal Control environment: reviewing controls in scope, preparing of documents requested by auditors, coordinating between internal and external auditors 
  • Maintaining the data management (both paper and electronic): company accounting files, uploading procedures in Inside, bank signatories (opening, closing bank accounts, adding/removing signatories etc.) 
  • Maintaining MyRequests system access requests matrix after release of the Global Matrix and preparing it for approval by Governance Director 
  • Reviewing and approving the DART archiving process of data for 1799 JTI SA and related ledgers in cooperation with Global Service Desk 
  • Maintaining and uploading newly signed agreements (3rd Party and intercompany) in the agreement database 
  • Agreement coordination review support to JTI SA Finance Team until agreement signature by following defined checklist and agreements matrix  

Wymagania

  • Have an University Degree or equivalent degree in Finance and management 
  • Knowledge of Swiss GAAP or IFRS is a plus 
  • Capacity to understand complex process and related impacts across the functions 
  • 5 years of experience in finance position of which 2-3 in compliance/controls department 
  • Fluency in English (written and spoken) 
  • Proficient SAP user 
  • Excellent MS Office skills 

Oferujemy

  • A competitive pay (together with annual bonus) and an attractive benefits package including medical care, Multisport card, life insurance, pension plan 
  • Ambitious goal to set up new Global Business Center Complex environment of working with multiple stakeholders 
  • On-going development opportunities in a multinational environment that will inspire you to grow professionally and personally 
  • Wide variety of projects and tasks, ambitious goals and independence in achieving them 
  • Flexible working conditions 
  • Modern office in a convenient location 

Komentarze (0)