Praca Lease Accounting Expert Warszawa, mazowieckie

Praca Lease Accounting Expert Warszawa, mazowieckie

JTI Polska profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy prawie 3 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych pracowników, co roku zostają doceniane przez Top Employers Institute. Najlepszym dowodem na to jest przyznawany nam nieustannie od 2010 roku certyfikat Najlepszego Pracodawcy nie tylko w Polsce, a także w Europie (1. miejsce w rankingu w 2021 roku) oraz na świecie.

Firma: JTI Polska | Lease Accounting Expert

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska

  • Ensure compliance with the new IFRS 16 standard
  • Assist team lead with responsibility for the full governance over the accounting for leases from lease data collection to reporting
  • Act as the main point of contact within the team for technical matters
  • Provide expert advice to other team members on SAP and other systems used by the team
  • Drive continuous improvement for the lease accounting process
  • Support the business documentation checks
  • Identify new leases and actively communicates with the local entities and HQ functions
  • Monitor the current lease
  • Ensure lease calculations (liabilities, interests and assets) are posted monthly into SAP
  • Manage posting differences under local GAAP for leasing
  • Manage and calculate deferred taxes related to leasing
  • Assist Team Lead to manage the governance process and related controls
  • Participate in process modification / testing / process automation
  • Identify training gaps and provide continuous SAP and process training
  • Provide expert advice on relevant SAP modules
  • Assist Team Lead in putting together monthly KPI's

Wymagania

  • You have University degree (Accounting or Finance)
  • Knowledge of Lease Accounting (IFRS 16)
  • At least 3 years experience in a multinational company (preferably in a Shared Service Centre multifunctional role (i.e. AR/AP/CM/GL))
  • Strong command of English Language (oral and written)
  • Proficient Microsoft Excel User
  • Proficient SAP Power User
  • A professional qualification of ACCA, CPA, etc. is a plus
  • Knowledge of SAP 4 HANA and Lease Accounting by Nakisa is a plus
  • Strong communication and coordination skills
  • Details-oriented, organized and self-directed team player with an ability to work in matrix organizations

Oferujemy

  • Competitive pay and attractive annual bonus
  • Creating new business structures for Global Business Center Complex environment of working with multiple stakeholders
  • On-going development opportunities in multinational environment, wide variety of projects, ambitious goals and independence in achieving them. Promoting from within culture
  • Freedom with responsibility (we trust your competencies, ability to manage your time and your scope of work)
  • Lot of flexibility in terms of work arrangements (work from office or from home)
  • Private medical care (various options to choose) and life insurance
  • Employee pension and savings programs
  • JTI Family Leave Benefit – including extended paid paternity leave and fully paid maternity leave
  • Multisport card, foreign languages classes
  • Wide variety of trainings, webinars and professional courses on our e-learning platforms, including sponsored certification programs (for employees fulfilling the admission criteria)
  • Modern office with traditions (Art Norblin Factory) in convenient location, equipped with a library, mindfulness zone, spacious kitchen, garden terrace, massage chairs and underground bicycle parking
  • Working in a diverse and inclusive organization of 33 different nationalities

Komentarze (0)