ADMINISTRACJA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO

ADMINISTRACJA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO

Administracja jednostek samorządu terytorialnego studia - specjalność / ścieżka kształcenia

Administracja jednostek samorządu terytorialnego to propozycja kształcenia, która wprowadza osoby zainteresowane w przestrzeń zagadnień dotyczących funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego. Temat ten może wydawać się bardzo obszerny, ponieważ w Polsce obowiązuje trójszczeblowa struktura samorządu terytorialnego, a zatem możemy wyszczególnić: samorząd gminny, samorząd powiatowy oraz samorząd województwa.

Co oczywiste, Administracja jednostek samorządu terytorialnego to ścieżka kształcenia, a zatem aby przejść do jej problematyki i łatwiej ją zrozumieć, należy najpierw pozyskać wiedzę, którą możemy nazwać podstawową. O jaką wiedzę chodzi? Otóż, studenci poruszają się po zagadnieniach: organizacji i zarządzania w administracji publicznej, ustroju samorządu terytorialnego, prawa administracyjnego, postępowania administracyjnego, prawa cywilnego i umów w administracji czy zamówień publicznych.

Jak może wyglądać przyszłość po ukończeniu nauki? Absolwenci Administracji jednostek samorządu terytorialnego mogą znaleźć zatrudnienie między innymi w: urzędach gmin, urzędach wojewódzkich, starostwach powiatowych, urzędach miast oraz organizacjach pozarządowych.

 

Komentarze (0)