Praca Desktop and Mobility Solutions Architect Manager Warszawa, mazowieckie

Praca Desktop and Mobility Solutions Architect Manager Warszawa, mazowieckie

JTI Polska profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy prawie 3 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych pracowników, co roku zostają doceniane przez Top Employers Institute. Najlepszym dowodem na to jest przyznawany nam nieustannie od 2010 roku certyfikat Najlepszego Pracodawcy nie tylko w Polsce, a także w Europie (1. miejsce w rankingu w 2021 roku) oraz na świecie.

Firma: JTI Polska | Desktop and Mobility Solutions Architect Manager

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska

The Desktop and Mobility Solutions team (DMS) designs and provides the JT/JTI group of companies with standardized, modern, flexible, and cost-efficient IT client platforms (PCs, smartphones, tablets, virtual PCs) based on the best combination of hardware, operating system, productivity tools (eg. Microsoft Office), cloud components and JT/JTI line of business applications.

You will be responsible for designing, testing, and implementing JT/JTI global technical workplace solutions and defining the relevant standards. This also includes operating system standards; packaged business client software; workplace image and distribution tools and a Mobile Device Management platform.

You will be required to work closely with software and hardware vendors to implement and maintain all required technical solutions.

What will you do – responsibilities:

  • Design and Project Implementations
    • Define and manage the implementation of JT/JTI global workplace standards based on the latest technologies, security standards, and ergonomic approach to optimize end-user productivity, performance, and ease of use
    • Manage the design, creation, and maintenance of JTI workplace software images, OS provisioning solutions (e.g. Windows Autopilot) and ensure the hardware platform meets JT/JTI business requirements
  • Operational Support
  • Provide 3rd level support regarding workplace related incidents whenever required, raise and manage support incidents with 3rd party suppliers, follow JTI procedures related to incident and problem management
  • Custom solutions: TME, QIMS, etc.:
  • Lead and support the development and maintenance of customized client hardware and software configurations and software packages to address specific business needs (TME, QIMS, Leaf)
  • Innovation
  • Constantly look for areas of improvement in JT/JTI workplace architecture and solutions to better address the evolving business needs
  • Identify new technologies, run PoCs and testing to assess their benefits and determine if they are a good fit for JTI for implementation.
  • Security and Compliance
  • Maintain compliance with IT Security standards within new technologies deployment in projects led by the group, participate in reviewing and contributing to OCM requests and Infrastructure Changes. Ensure that safe and reliable solutions are deployed within projects led by the group

Wymagania

  • University Degree in the area of Computer sciences or related field
  • Solid IT technical background (Microsoft Certified Systems Engineer or equivalent work experience)
  • Deep expertise working with Microsoft client OS (Windows 10/11), Office Systems (Client and Server sides), deployment tools (SCCM, Microsoft Intune), computer management (GPO / Intune configurations), software packaging, Azure AD, cloud technologies.
  • Expertise and proven experience working with Windows Autopilot to design and configure OS onboarding in a complex environment would be a significant plus.
  • Expertise and proven experience working with desktop virtualization technologies (Azure Virtual Desktop) and Mobile device management (Apple / Android) via Microsoft Intune would be a plus
  • 5+ years of experience in managing and implementing complex enterprise workplace technical solutions.
  • Solid project management experience
  • Proficiency with MS Office productivity suite
  • Fluent in English (speaking & written)

Komentarze (0)