Dziennikarstwo i zarządzanie mediami

Dziennikarstwo i zarządzanie mediami

Dodaj do ulubionych

Dziennikarstwo i zarządzanie mediami studia - kierunek studiów

Studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami to studia magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra).

Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym (dziennym)

Specyfika studiów zależy od wyboru specjalności / ścieżki kształcenia. Studia gwarantują zdobycie niezbędnych umiejętności, które będą przydatne w przyszłej pracy zawodowej.

Dziennikarstwo i zarządzanie mediami to studia stworzone z myślą o osobach, które chciałyby otrzymać interdyscyplinarne wykształcenie z pogranicza nauk humanistycznych i związanych z zarządzaniem. Studenci w trakcie kształcenia nie tylko doskonalą swój warsztat dziennikarski – związany z tworzeniem różnorodnych treści. Poznają także, jak wygląda funkcjonowanie przedsiębiorstwa medialnego, glokalność, kreacja wizerunku, dziennikarstwo–informacyjno-publicystyczne.

Kierunki takie jak dziennikarstwo i zarządzanie mediami dają nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz również praktyczne umiejętności. Ich absolwenci w pełni przygotowani są do pracy dziennikarskiej, redaktorskiej, a także zarządzania przedsiębiorstwem medialnym i pracy w gremiach zarządczych. W zależności od stażu pracy mogą obejmować więc stanowiska kierownicze średniego oraz wyższego szczebla.

Jakie przedmioty zdawać na maturze?

Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Dziennikarstwo i zarządzanie mediami jest ocena na dyplomie oraz średnia ocen uzyskanych na studiach I stopnia.

szczegółowe wymagania na uczelniach

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK DZIENNIKARSTWO I ZARZĄDZANIE MEDIAMI

Województwo
Miejscowość
Typ studiów
Tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
typ studiów
tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Uniwersytet Szczeciński

Jednostka prowadząca

Dziennikarstwo i zarządzanie mediami stopień: (II), czas trwania: 2 lata
tryb: stacjonarne

Specjalności na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami

Terminy rekrutacji na uczelniach 2021/2022

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia i jednolite II stopnia Dodatkowa rekrutacja
Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Szczeciński stac.STUDIA STACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
od 14.06.2021
do 09.07.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
od 14.06.2021
do 13.08.2021
Termin dodatkowej rekrutacji:
od 19.07.2021
do 13.08.2021
Dowiedz się więcej
niestac.STUDIA NIESTACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
od 14.06.2021
do 13.08.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
od 14.06.2021
do 13.08.2021
Termin dodatkowej rekrutacji:
Dowiedz się więcej

Terminy rekrutacji mogą się różnić w zależności od wybranego kierunku. Uczelnie mogą prowadzić także dodatkowe nabory, które z reguły trwają do 30 września lub 15 października. Szczegółowe informacje znajdziesz klikając powyższy przycisk "Dowiedz się więcej".

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami

Tryb studiów
Typ studiów
Miasto
Województwo
SORTOWANIE:

Zobacz inne kierunki Dziennikarstwo i informacja

Typ studiów
Województwo
SORTOWANIE:

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując dziennikarstwo i zarządzanie mediami?

Program studiów i przedmioty

Czego właściwie spodziewać się po takim „rozszerzonym dziennikarstwie”? Spotkania z nauką, które wypadnie na styku dwóch dziedzin – humanistyki i zarządzania.

Z jednej strony przygotujesz się więc do pracy dziennikarza, redaktora i wydawcy, poznając teorię oraz zdobywając warsztat niezbędny w pracy z każdym rodzajem medium.

Z drugiej zaś opanujesz kompetencje ekonomiczne i zarządcze. To one uczynią z Ciebie specjalistę, który nie tylko zna specyfikę środowiska medialnego, ale potrafi również sprawnie zarządzać jego instytucjami.

 

Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • teorii i praktyki dziennikarskiej w pracy z każdym medium (telewizja, radio, prasa, nowe media itd.)
  • wrażliwości na zjawiska społeczne i kulturalne oraz interpretowania ich
  • opisu i diagnozowania rzeczywistości
  • etyki dziennikarskiej
  • szeroko rozumianych kompetencji językowych
  • korzystania z narzędzi informatycznych i nowych mediów
  • komunikacji społecznej i medialnej
  • zarządzania instytucjami medialnymi
  • prowadzenia własnej działalności gospodarczej w branży medialnej
  • ekonomicznego zaplecza funkcjonowania mediów
  • zasad współpracy regionalnej
  • warsztatu i specyfiki pracy redaktora oraz wydawcy

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU DZIENNIKARSTWO I ZARZĄDZANIE MEDIAMI?

1. Tryb i typ studiów

Studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami możemy podzielić na:

1. Typ:

  • Studia II stopnia (magisterskie)

 

2. Tryb:

  • studia stacjonarne

 

2. Dla kogo ten kierunek

Zawsze jesteś na bieżąco z tym, co dzieje się na Twojej ulicy, w Twoim mieście, kraju i na świecie? Masz lekkie pióro lub zdolność do swobodnego formułowania ważnych i ciekawych opinii na każdy temat? Obcy ludzie chętnie powierzają Ci swoje historie?  Pewnie zatem nie raz słyszałeś, że sprawdziłbyś się jako pracownik mediów.

Jeśli zastanawiałeś się kiedykolwiek nad karierą dziennikarza, ale chciałbyś dodatkowo połączyć ją z inwestowaniem w rozwój zdolności przywódczych i organizacyjnych, które posiadasz, powinieneś rozważyć studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami.

 

3. Gdzie studiować dziennikarstwo i zarządzanie mediami

Popularne uczelnie na których można studiować kierunek dziennikarstwo i zarządzanie mediami:

Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

DZIENNIKARSTWO I ZARZĄDZANIE MEDIAMI STUDIA STACJONARNE

Czas trwania studiów na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia II stopnia jednolite
Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Szczeciński stac. I stopnia:
-
II stopnia:
2 lata
(magister)
jednolite:
-

Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

DZIENNIKARSTWO I ZARZĄDZANIE MEDIAMI STUDIA II STOPNIA

Orientacyjne limity miejsc na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia II stopnia jednolite
Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Szczeciński stac. I stopnia:
-
II stopnia:
-
jednolite:
-
niestac. I stopnia:
-
II stopnia:
-
jednolite:
-

Szczegółowe informacje na temat limitów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Progi punktowe na kierunek dziennikarstwo i zarządzanie mediami na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia II stopnia jednolite
Uniwersytet Szczeciński Uniwersytet Szczeciński stac. I stopnia:
-
II stopnia:
-
jednolite:
-
niestac. I stopnia:
-
II stopnia:
-
jednolite:
-

Szczegółowe informacje na temat progów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami?

Praca po studiach

Czy studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami oferują ciekawe perspektywy rozwoju zawodowego? Z pewnością poszerzają kompetencje, które można zdobyć na klasycznych studiach dziennikarskich o kilka uniwersalnych umiejętności, potrzebnych wszędzie tam, gdzie stawia się na sprawne zarządzanie ludźmi lub procesami.

Absolwent dziennikarstwa i zarządzania mediami może pracować jako członek lub przewodniczący zarządu firm z branży medialnej, właściciel własnej firmy, która swoją działalność opiera na komunikacji medialnej, dyrektor radia, stacji telewizyjnej czy redaktor naczelny gazety.

 

Absolwent kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami znajdzie zatrudnienie w/jako:

  • dziennikarz
  • redaktor radiowy lub telewizyjny
  • menedżer do spraw Public Relations
  • członek lub przewodniczący zarządu firm z branży medialnej
  • dyrektor instytucji związanych z funkcjonowaniem mediów
  • rzecznik prasowy
  • specjalista do spraw komunikacji zewnętrznej
  • pracownik agencji reklamowej
  • wydawca

MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU DZIENNIKARSTWO I ZARZĄDZANIE MEDIAMI

Komentarze (0)