MARKETING I SPRZEDAŻ studia-kierunek studiów

Studia na kierunku marketing i sprzedaż to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).

Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym (dziennym) lub niestacjonarnym (zaocznym, wieczorowym)

Specyfika studiów zależy od wyboru specjalności / ścieżki kształcenia. Studia gwarantują zdobycie niezbędnych umiejętności, które będą przydatne w przyszłej pracy zawodowej.

 

JAKIE PRZEDMIOTY ZDAWAĆ NA MATURZE?

Aby zostać studentem kierunku marketing i sprzedaż będziesz musiał zdać maturę z języka polskiego, języka obcego nowożytnego, historia, WOS lub geografia.

szczegółowe wymagania na uczelniach

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK MARKETING I SPRZEDAŻ

Województwo
Miejscowość
Typ studiów
Tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
typ studiów
tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie

Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie

Jednostka prowadząca

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu

Jednostka prowadząca

Marketing i sprzedaż stopień: (I), czas trwania: 3 lata
tryb: stacjonarne

Specjalności na kierunku marketing i sprzedaż

Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie

Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie

Jednostka prowadząca

Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie

Jednostka prowadząca

Marketing i sprzedaż stopień: (I)
tryb: stacjonarne

UCZELNIE, GDZIE MARKETING I SPRZEDAŻ JAKO SPECJALNOŚĆ / ŚCIEŻKA KSZTAŁCENIA

Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie

Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie

Jednostka prowadząca

Zarządzanie stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: stacjonarne

Specjalności na kierunku zarządzanie

Pokaż więcej
Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie

Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie

Jednostka prowadząca

Zarządzanie stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: stacjonarne

Specjalności na kierunku zarządzanie

Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie

Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie

Jednostka prowadząca

Turystyka i rekreacja stopień: (I), czas trwania: 3 lata
tryb: stacjonarne

Specjalności na kierunku turystyka i rekreacja

Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu

Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu

Jednostka prowadząca

Zarządzanie stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: stacjonarne

Specjalności na kierunku zarządzanie

Terminy rekrutacji na uczelniach 2021/2022

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia i jednolite II stopnia Dodatkowa rekrutacja
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie stac.STUDIA STACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
od 29.03.2021
do 15.10.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
od 29.03.2021
do 15.10.2021
Termin dodatkowej rekrutacji:
od 01.10.2021
do 31.10.2021
Dowiedz się więcej
niestac.STUDIA NIESTACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
od 29.03.2021
do 15.10.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
od 29.03.2021
do 15.10.2021
Termin dodatkowej rekrutacji:
od 01.10.2021
do 31.10.2021
Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu stac.STUDIA STACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
od 29.03.2021
do 31.10.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
od 29.03.2021
do 31.10.2021
Termin dodatkowej rekrutacji:
Dowiedz się więcej
niestac.STUDIA NIESTACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
od 29.03.2021
do 31.10.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
od 29.03.2021
do 31.10.2021
Termin dodatkowej rekrutacji:
Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie stac.STUDIA STACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
od 29.03.2021
do 31.10.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
od 29.03.2021
do 31.10.2021
Termin dodatkowej rekrutacji:
Dowiedz się więcej
niestac.STUDIA NIESTACJONARNE Termin rekrutacji I stopnia:
od 29.03.2021
do 31.10.2021
Termin rekrutacji II stopnia:
od 29.03.2021
do 31.10.2021
Termin dodatkowej rekrutacji:
Dowiedz się więcej

Terminy rekrutacji mogą się różnić w zależności od wybranego kierunku. Uczelnie mogą prowadzić także dodatkowe nabory, które z reguły trwają do 30 września lub 15 października. Szczegółowe informacje znajdziesz klikając powyższy przycisk "Dowiedz się więcej".

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku marketing i sprzedaż

Tryb studiów
Typ studiów
Miasto
Województwo
SORTOWANIE:

Zobacz inne kierunki Zarządzanie i Marketing

Typ studiów
Województwo
SORTOWANIE:

WIEDZA, JAKĄ ZDOBĘDZIESZ PODCZAS STUDIÓW NA KIERUNKU MARKETING I SPRZEDAŻ:

Czego nauczysz się na kierunku marketing i sprzedaż?

Podczas studiów zdobędziesz gruntowną wiedzę i zyskasz wszechstronne wykształcenie z zakresu aspektów związanych z marketingiem, promocją oraz sprzedażą.
Jako student będziesz uczestniczył w wielu ciekawych i rozwijających zajęciach, na których zostanie Ci przybliżona wiedza z zakresu nowoczesnych strategii marketingowych i prowadzenia polityki promocyjnej.
Ponadto, poznasz najnowsze narzędzia, które sprawią, że twoja praca będzie bardziej efektywna i skuteczna. Zaznajomisz się z technologiami informatycznymi oraz zagłębisz się w specyfikę różnorodnych mediów społecznościowych, które coraz częściej są przestrzenią wykorzystywaną w marketingu i promowaniu konkretnych usług i produktów.
Co więcej, poznasz podstawy psychologii konsumenckiej, której poznanie jest niezwykle ważne w planowaniu strategi promocyjnych. Dowiesz się więcej także na temat najnowszych trendów i rozwiązań panujących w tej branży i nauczysz się stosować je w swojej pracy zawodowej.
Uzyskaną wiedzę teoretyczną będziesz mógł wykorzystać podczas obowiązkowych praktyk studenckich, które umożliwią Ci zdobycie cennego doświadczenia zawodowego przy jednoczesnym rozwijaniu swoich pasji. Podczas studiów dostaniesz możliwość rozwijania swoich zdolności językowych na lektoracie z wybranego przez siebie języka obcego.
 
Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie takim jak:
  • znajomość nowoczesnych technik marketingowych
  • znajomość specyfiki mediów społecznościowych
  • znajomość nowoczesnych technik informatycznych
  • znajomość psychologii konsumenckiej
  • umiejętność prowadzenia strategi promocyjnej firmy
  • znajomość języka obcego
  • znajomość specjalistycznej terminologii
  • znajomość specyfiki nowych mediów

Jak wyglądają studia na kierunku marketing i sprzedaż?

 

1. Typ i tryb studiów

Program kształcenie na kierunku marketing i sprzedaż będzie oscylował głownie wokół nauk o zarządzaniu oraz marketingu.

Osoby, które chcą rozwijać się w tym kierunku i aplikują na powyższe studia będą mogli wybrać pomiędzy trybem stacjonarnym, a niestacjonarnym. W przypadku studiów stacjonarnych zajęcia odbywają się codziennie w godzinach ustalonych przez władze konkretnej uczelni. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie, to wybierz studia niestacjonarne, które realizują tryb zajęć weekendowych.

 

Studia na kierunku marketing i sprzedaż możemy podzielić na:

1. Typ:

  • Studia I stopnia (licencjackie)

 

2. Tryb:

  • studia stacjonarne
  • studia niestacjonarne

 

Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.

Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.

Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.

 

2. Program studiów i przedmioty

Osoby, które aplikują na kierunek marketing i sprzedaż zdobędą wszechstronną wiedzę z zakresu marketingu, ekonomii, biznesu czy nauk o zarządzaniu. W planie zajęć znajdą się ciekawe przedmioty o tematyce powiązanej z powyższymi zagadnieniami. Oto wybrane z nich:

  • Komunikacja marketingowa
  • Nowoczesne technologie w marketingu i sprzedaży
  • Psychologia marketingu i sprzedaży
  • Podstawy marketingu

Program nauczania zakłada również realizacje obieralnych modułów specjalizacyjnych, których aktualną ofertę znajdziesz na oficjalnych stronach intranetowych, wybranych uczelni wyższych.

 

3. Nabywane umiejętności

Studia na powyższym kierunku będą miały w dużej mierze charakter praktyczny, dzięki czemu wykształcisz wiele cennych umiejętności i kwalifikacji zawodowych. Przede wszystkim poznasz nowoczesne techniki marketingu i sprzedaży.

Ponadto rozwiniesz kompetencje z zakresu zarządzania oraz obsługi klientów. Studenci nauczą się także przeprowadzać badania marketingowe oraz analizować zjawiska ekonomiczne i dane rynkowe.

 

4. Dla kogo ten kierunek

W dzisiejszych czasach marketing i promocja firmy jest równie ważna, co oferowany produkt lub usługa. W dobie dużej konkurencji i proporcjonalnie rosnących oczekiwań konsumentów, wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów z obszaru zarządzania strategią promocyjną i marketingową firmy.
Jako odpowiedź na tendencje panujące na współczesnym rynku pracy powstały studia idealnie dopasowane do panujących tendencji. Marketing i sprzedaż to innowacyjny i niezwykle perspektywiczny kierunek skierowany do wszystkich tych, których cechuje duża kreatywność, wyobraźnia i głowa pełna ciekawych pomysłów.
Jeżeli ten opis idealnie do ciebie pasuje, a do tego chciałbyś spróbować swoich sił w branży związanej z marketingiem i promocją to studia na kierunku marketing i sprzedaż będą dla ciebie idealnym wyborem.
 
5. Gdzie studiować marketing i sprzedaż

Popularne uczelnie na których można studiować kierunek marketing i sprzedaż:

 

Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

MARKETING I SPRZEDAŻ STUDIA NIESTACJONARNE

MARKETING I SPRZEDAŻ STUDIA STACJONARNE

Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

Studia na kierunku marketing i sprzedaż trwają 3 lata (studia I stopnia).

Studia pierwszego stopnia na kierunku marketing i sprzedaż będą trwały trzy lata, czyli sześć semestrów. Po tym czasie uzyskasz tytuł licencjata.

Czas trwania studiów na kierunku marketing i sprzedaż na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia II stopnia jednolite
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie stac. I stopnia:
3 lata
(licencjat)
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu stac. I stopnia:
3 lata
(licencjat)
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie stac. I stopnia:
3 lata
(licencjat)
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie stac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

MARKETING I SPRZEDAŻ STUDIA I STOPNIA

Przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie rekrutacji na kierunek marketing i sprzedaż na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie Przedmioty:

Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Przedmioty:

Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie Przedmioty:

Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje na temat wymagań rekrutacyjnych należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Orientacyjne limity miejsc na kierunku marketing i sprzedaż na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia II stopnia jednolite
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie stac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
niestac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu stac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
niestac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie stac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
niestac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje na temat limitów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

Progi punktowe na kierunek marketing i sprzedaż na poszczególnych uczelniach

Tryb studiów
Typ studiów
Miejscowość
Województwo
SORTOWANIE:
I stopnia II stopnia jednolite
Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie stac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
niestac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu stac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
niestac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie Wyższa Szkoła Bankowa w Szczecinie stac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej
niestac. I stopnia:
zapytaj uczelnię
II stopnia:
-
jednolite:
-
Dowiedz się więcej

Szczegółowe informacje na temat progów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"

JAKA PRACA, CZYLI GDZIE BĘDZIESZ PRACOWAŁ PO UKOŃCZENIU STUDIÓW NA KIERUNKU MARKETING I SPRZEDAŻ:

Jaka praca po tym kierunku?

Po ukończeniu studiów na kierunku marketing i sprzedaż będziesz miał kompleksowe wykształcenie z zakresu najnowszych technik marketingowych oraz wdrażania strategi promocyjnych.
Uzyskana wiedza teoretyczna oraz umiejętności praktyczne umożliwią Ci uzyskanie pracy w wielu przedsiębiorstwach związanych z tą dyscypliną. Jako absolwent możesz podjąć zatrudnienie w agencjach reklamowych.
Równie ciekawą opcją jest rozpoczęcie kariery w działach marketingu i public relations. Dzięki znajomości języka obcego i specjalistycznej terminologii będziesz miał szansę na pracę w środowisku międzynarodowym.
Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia możesz kontynuować naukę na studiach magisterskich lub podyplomowych, dzięki czemu zdobędziesz wykształcenie i zyskasz nowe perspektywy zawodowe.
 
Absolwent kierunku marketing i sprzedaż znajdzie zatrudnienie jako/w takich miejscach jak:
  • agencje reklamowe
  • działy marketingu
  • działy public relations
  • specjalista do spraw nowych mediów i mediów społecznościowych
  • kariera międzynarodowa

MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU MARKETING I SPRZEDAŻ

Komentarze (0)