Praca Commercial Payments Manager Warszawa, mazowieckie

Praca Commercial Payments Manager Warszawa, mazowieckie

JTI Polska profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy prawie 3 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych pracowników, co roku zostają doceniane przez Top Employers Institute. Najlepszym dowodem na to jest przyznawany nam nieustannie od 2010 roku certyfikat Najlepszego Pracodawcy nie tylko w Polsce, a także w Europie (1. miejsce w rankingu w 2021 roku) oraz na świecie.

Firma: JTI Polska | Commercial Payments Manager

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Nr ref. 24437

Opis stanowiska

This is great opportunity to be a part of exciting project and drive transformation in the Company to ensure that internal customers around the world are getting the Best-in-class level of service.  

 

The role

 

Commercial Payments Team Lead is responsible for the quality output of the Commercial Payments Team, which includes delivering excellent customer service and accuracy of financial reporting whilst supporting continuous identification and implementation of process improvement opportunities, embracing current and emerging technologies and working practices.

 

Key responsibilities include leading a diverse team dedicated to processing payments, accurately in an efficient manner, within agreed deadlines; ensuring an effective control environment and managing direct reports incorporating objective setting, coaching and appraisal.

 

 

Main areas of responsibility:

 

  • Allocating resources effectively across the Commercial Payments team to meet the day to day operational needs
  • Enable all Commercial Payments processing for designated markets and factories to be carried out accurately and in line with agreed service levels, meeting the month and year-end timetables
  • Accountable for creation and maintenance of detailed transactional GBS documentation for the entities within Sub-Region cluster (processing, IFRS, Statutory requirements) and establishing the process of updating it to ensure Core Services are executed in line with Corporate and market local accounting requirements
  • Interact with Market Chief Accountant, Market controller and Tax department to ensure significant accounting and tax changes are captured and transferred across other GBS;
  • Constantly review all processes with a view to improve efficiency, quality of output and financial control
  • Actively build and develop good working relationships with key stakeholders
  • Accountable for the execution of JSOX controls related to IFRS and Statutory reporting in accordance with the internal documentation
  • Take a leading role in team members development

Wymagania

You as a professional:

 

  • University degree
  • Accounting qualification (ACCA, CPA or equivalent) is preferred
  • Several years’ experience of working in an Accounting department in an international environment. At least 2 years on a managerial position
  • Banking experience is a plus
  • Strong command of English Language (oral and written)
  • SAP experience
  • Understanding of banking and payment instruments

 

You as a person:

 

  • Good communication skills
  • Solid analytical and problem solving skills
  • Strive for professional development and be result oriented
  • Be open minded, positive thinking and see the opportunities for changes

Oferujemy

  • A stable job in an international environment at the company recognized as a "great company" by its employees
  • Flexible working hours and no dress code imposed
  • Employee benefits include: Annual Bonus, Annual Merit Increase, Private Healthcare, Life Insurance

Komentarze (0)