Reklama często przez wielu określana jest dźwignią handlu. W powyższym, stwierdzeniu jest bardzo dużo prawdy, ponieważ większość współczesnych konsumentów sugeruje się reklamą i dostępnymi opiniami przy wyborze konkretnego produktu lub usługi. Współcześnie, w dobie rozwoju nowych form medialnych i doskonalenia się tych już od dawna funkcjonujących na rynku, branża reklamowa odradza się na nowo i wprowadza innowacyjne metody i techniki działania, co ma pozytywny wydźwięk zarówno dla klientów, jak i przedsiębiorców.
Ze względu na tego typu zmiany i tendencje panujące w tym obszarze, rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu znajomości mediów i technik reklamowych, którzy potrafiliby skutecznie wykorzystać swoją wiedzę w przyszłym życiu zawodowym.
Odpowiedzią na te i podobne potrzeby stawiane przez współczesny rynek pracy są innowacyjne i przyszłościowe studia na kierunku zarządzanie mediami i reklamą. Ich program skierowany jest do wszystkich osób o wszechstronnych zainteresowaniach i kreatywnym myśleniu, które chciałyby związać swoją przyszłość z dynamicznie rozwijającą się branżą reklamową. Jeżeli więc należysz do tego grona, to koniecznie weź udział w rekrutacji!
Aby zostać studentem tego nowatorskiego i przyszłościowego kierunku musisz przedstawić dyplom ukończenia studiów wyższych z zakresu pokrewnych dyscyplin naukowych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
I stopnia i jednolite | II stopnia | Dodatkowa rekrutacja | |||
---|---|---|---|---|---|
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie |
Termin rekrutacji I stopnia: |
Termin rekrutacji II stopnia: |
Termin dodatkowej rekrutacji: |
Dowiedz się więcej |
Terminy rekrutacji mogą się różnić w zależności od wybranego kierunku. Uczelnie mogą prowadzić także dodatkowe nabory, które z reguły trwają do 30 września lub 15 października. Szczegółowe informacje znajdziesz klikając powyższy przycisk "Dowiedz się więcej".
Nic nie znaleziono
Jako student będziesz miał możliwość uczestniczenia w licznych, niezwykle ciekawych zajęciach, warsztatach praktycznych oraz wykładach, dzięki którym ugruntujesz i rozwiniesz swoją dotychczasową wiedzę oraz zyskasz nowe, cenne umiejętności i kwalifikacje zawodowe.
Program kursu został podzielony na dwa moduły tematyczne. Pierwszy z nich oscyluje wokół zagadnień powiązanych z obszarem zarządzania, naukami prawnymi czy ekonomią. Natomiast, na kolejnym bloku będziesz miał okazję zaznajomić się z historią sztuki i mediów oraz rozwinąć swoje kompetencje z zakresu marketingu i reklamy.
W toku nauki będziesz musiał także zdecydować się na jedną z dostępnych specjalizacji zawodowych, która będzie jednocześnie najlepiej dopasowana do twoich potrzeb i planów zawodowych. Zadecydujesz pomiędzy zarządzaniem mediami, a zarządzaniem reklamą. Uzyskaną wiedzę teoretyczną wykorzystasz także podczas obowiązkowych praktyk studenckich, dzięki którym zdobędziesz cenne doświadczenie i kwalifikacje zawodowe.
Chociaż kierunek Zarządzanie mediami i reklamą wydaje się przyszłościowy, a poruszane w jego ramach zagadnienia wychodzą naprzeciw wymaganiom współczesności, to jednak dość rzadko występuje w ofertach edukacyjnych uczelni. Dość rzadko również studenci otrzymują wybór formy kształcenia i zazwyczaj kierunek ten realizowany jest w trybie stacjonarnym, zatem zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku, od godzin porannych.
Zarządzanie mediami i reklamą to kierunek o bogatym programie kształcenia. Stanowi odpowiedź na zmieniające się warunki społeczne, w tym szeroko pojętą mediatyzację, rozwój struktur społeczeństwa informacyjnego, zwiększającą się rolę instytucji medialnych w życiu społecznym i gospodarczym. Studenci uczestniczą w zajęciach, które dotyczą:
Ponadto, w harmonogramie zajęć można odnaleźć zagadnienia związane z projektowaniem i realizacją kampanii medialnej, tworzeniem strategii nowego biznesu oraz planowania i organizacji kampanii reklamowej.
Zarządzanie mediami i reklamą to propozycja dla tych, którzy chcą zrozumieć oraz odnaleźć się w sektorze, który dynamicznie się rozwija. Aby osiągnąć cel i pojąć funkcjonowanie mediów i reklamy potrzebna jest wiedza znacznie szersza, dlatego kierunek ten zbudowany jest nie tylko na zagadnieniach związanych z działalnością mediów i przestrzeni reklamowej, ale również zagadnieniach dotyczących prawa, ekonomii, finansów i komunikacji społecznej. To kierunek z gałęzi nauk o zarządzaniu, ale o znacznie szerszym obszarze zainteresowań.
Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
Zarządzanie mediami i reklamą to kierunek, który dostarcza szerokiej wiedzy. Dzięki niemu można nabyć umiejętności menedżerskich, a także wiedzy na temat świata mediów i reklamy. Pomimo tego, że program kształcenia jest obszerny to kierunek ten występuje zwykle na studia tylko jedno stopnia i zazwyczaj jest to stopień pierwszy.
Co za tym idzie nauka obejmuje 6 semestrów, trwa łącznie 3 lata i kończy się obroną pracy licencjackiej. Warto jednak zaznajomić się szeroko i dogłębnie z katalogami dydaktycznymi uczelni. Dzięki temu łatwiej nam będzie wybrać zarówno formę, jak i tryb kształcenia.
Czas trwania studiów na kierunku zarządzanie mediami i reklamą na poszczególnych uczelniach
I stopnia | II stopnia | jednolite | |||
---|---|---|---|---|---|
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | stac. |
I stopnia: - |
II stopnia: 2 lata (magister) |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
niestac. |
I stopnia: - |
II stopnia: 2 lata (magister) |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"
Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:
Orientacyjne limity miejsc na kierunku zarządzanie mediami i reklamą na poszczególnych uczelniach
I stopnia | II stopnia | jednolite | |||
---|---|---|---|---|---|
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | stac. |
I stopnia: - |
II stopnia: 50 |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
niestac. |
I stopnia: - |
II stopnia: 50 |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
Szczegółowe informacje na temat limitów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"
Progi punktowe na kierunek zarządzanie mediami i reklamą na poszczególnych uczelniach
I stopnia | II stopnia | jednolite | |||
---|---|---|---|---|---|
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | stac. |
I stopnia: - |
II stopnia: 80 |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
niestac. |
I stopnia: - |
II stopnia: zapytaj uczelnię |
jednolite: - |
Dowiedz się więcej |
Szczegółowe informacje na temat progów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej"
Po ukończeniu studiów na kierunku zarządzanie mediami i reklamą będziesz miał gruntowną wiedzę i kompetencje z zakresu zarządzania, marketingu, czy znajomości różnorodnych form medialnych. Uzyskane umiejętności i kwalifikacje zawodowe sprawią, że bez problemu znajdziesz zatrudnienie w wielu prężnie rozwijających się branżach. Przede wszystkim zostaniesz kompleksowo przygotowany do objęcia stanowisk kierowniczych i menadżerskich w dowolnych formach, korporacjach czy instytucjach.
Ponadto, idealnie odnajdziesz się jako pracownik agencji reklamowych oraz działów marketingu i PR. Równie ciekawą opcją jest związanie swojej przyszłości z mediami, między innymi radiem, prasą, telewizją, a nawet portalami internetowymi.
Bardzo dobra znajomość języka obcego otworzy Ci drzwi do międzynarodowej kariery, w niemal każdym zakątku świata. Dodatkowo, po ukończeniu studiów magisterskich możesz kontynuować naukę na studiach doktoranckich i tym samym rozpocząć działalność naukową.
MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU ZARZĄDZANIE MEDIAMI I REKLAMĄ