Zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii
Warszawa
POKAŻ
Specjalności na kierunku zarządzanie
Specjalności na kierunku zarządzanie
Specjalności na kierunku zarządzanie
Specjalności na kierunku zarządzanie
Dla kogo ten kierunek
Terminy rekrutacji
Rekrutacja na uczelnie, które prowadzą studia na kierunku zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii rozpocznie się 1 czerwca 2024 r. i potrwa do 30 września 2024 r. | zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii - terminy rekrutacji >
Współcześnie, coraz więcej osób decyduje się na podejmowanie zagranicznych podróży i poznawanie nowych, innych kultur i regionów, co podyktowane jest ciekawością świata oraz chęcią rozwijania horyzontów. Jeszcze nigdy nie było to tak proste, a otwarte granice i rosnąca popularność coraz większa ilość atrakcyjnych ofert podróży i wycieczek zagranicznych tylko to ułatwiają.
W związku z tego typu widocznymi tendencjami wprost proporcjonalnie rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z tego obszaru, którzy doskonale orientowaliby się w tym niezwykle dynamicznym rynku podróżniczym i powiązanymi z nim dyscyplinami. Odpowiedzią na podobne potrzeby jest nowatorski i niezwykle perspektywiczny kierunek, zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii. Jeżeli więc jesteś osobą o bogatych zainteresowaniach, która lubi poznawać inne kultury, języki i obyczaje, a dodatkowo chciałbyś związać z tym swoją przyszłość zawodową, to studia te będą dla ciebie idealnym wyborem!
Czego nauczysz się podczas studiów na kierunku zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii?
Ze względu na niezwykle bogaty program studiów oraz ich interdyscyplinarny charakter będziesz miał możliwość rozwijania się na wielu płaszczyznach jednocześnie. W trakcie kursu dowiesz się więcej na temat nowoczesnych technik zarządzania stosowanych w branży hotelarskiej i podróżniczej. Oprócz wiedzy teoretycznej zdobędziesz także niezwykle cenne kompetencje praktyczne.
Jako student nauczysz się między innymi opracowywać skuteczny biznesplan, a także zaznajomisz się z metodami tworzenia projektów i kampanii reklamowych. Ponadto, będziesz miał okazję zyskać wykształcenie z obszaru marketingu oraz finansów i rachunkowości, co niewątpliwie zaprocentuje w twojej przyszłej pracy zawodowej. Dodatkowo, rozwiniesz swoje zdolności językowe, które są niezwykle cenne w tego typu branży. Uzyskane umiejętności i wiedzę teoretyczną wykorzystasz podczas obowiązkowych praktyk studenckich, które zrealizujesz w wybranym przez siebie miejscu.
Jaka praca po tym kierunku?
Jako absolwent tego prestiżowego kierunku będziesz posiadał wszechstronną wiedzę i kompetencje z obszaru turystyki, hotelarstwa i gastronomii, a także zarządzania i marketingu. Uzyskane umiejętności i kwalifikacje zawodowe sprawią, że bez problemu znajdziesz zatrudnienie w wielu prężnie działających branżach. Przede wszystkim zostaniesz kompleksowo przygotowany do objęcia stanowisk kierowniczych i menadżerskich w hotelach, restauracjach i innych punktach gastronomicznych.
Ponadto, możesz zawodowo związać się z branżą turystyczną i pracować jako kierownik lub właściciel biura podróży, a nawet pilot, przewodnik wycieczek krajowych i zagranicznych. Co więcej, sprawdzisz się jako pracownik ośrodków informacji i pomocy turystycznej. Równie ciekawą opcją może być zatrudnienie w specjalistycznych wydawnictwach, redakcjach czasopism, których tematyka oscyluje wokół turystyki i hotelarstwa.
Doskonała znajomość ogólnego i specjalistycznego języka angielskiego otworzy Ci drzwi do międzynarodowej kariery, zarówno w oddziałach światowych firm i korporacji, jak i poza granicami naszego kraju. Dodatkowo, po ukończeniu studiów licencjackich możesz zdobywać dalsze wykształcenie na studiach magisterskich lub podyplomowych.
Aby zostać studentem tego niezwykle perspektywicznego i prestiżowego kierunku powinieneś zdać maturę z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, języka obcego nowożytnego, geografii lub matematyki.
Terminy rekrutacji
Czas trwania
Przedmioty maturalne
Limity
Progi
Kierunek zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii dostępny jest zarówno w trybie stacjonarnym, jak i zaocznym. W przypadku pierwszej opcji zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku. Natomiast wybierając studia niestacjonarne na naukę będziesz musiał poświecić wybrane weekendy semestru.
Studenci, którzy zdecydują się aplikować na powyższy kierunek zdobędą kompleksowe przygotowanie z obszaru nauk ekonomicznych oraz nauk o zarządzaniu.
Program kształcenia na kierunku zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii będzie poruszał kwestie związane z ekonomią, marketingiem oraz naukami o zarządzaniu, dzięki czemu studenci będą mieli szansę rozwinąć się na kilku polach jednocześnie. Jako student będziesz mógł korzystać z bogatej oferty zajęć i warsztatów, w której znajdą się między innymi następujące przedmioty:
W czasie studiów poznasz także specyfikę branży hotelarskiej i gastronomicznej, co z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej pracy zawodowej. Integralną część studiów będą stanowić praktyki, dzięki którym zdobędziesz cenne doświadczenie i kwalifikacje.
Ze względu na praktyczny wymiar studiów na kierunku zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii wykształcisz szereg umiejętności i kompetencji zawodowych. Przede wszystkim, poznasz nowoczesne techniki marketingowe oraz nauczysz się zarządzać hotelami i punktami gastronomicznymi.
Co więcej, dowiesz się w jaki sposób tworzyć profesjonalny biznesplan oraz jak prowadzić kampanie reklamowe. Studenci rozwiną także kompetencje miękkie, takie jak zdolność komunikacji czy negocjacji biznesowych.
Kierunek zarządzanie i marketing w turystyce, hotelarstwie i gastronomii można realizować na pierwszym i drugim stopniu kształcenia. Jeżeli zdecydujesz się na pierwszą opcję, na naukę poświęcisz trzy lata, czyli sześć semestrów. Po tym czasie zdobędziesz tytuł licencjata. Studia drugiego stopnia trwają dwa lata, czyli cztery semestry i kończą się nadaniem tytułu magistra.
Miasta, które oferują studia na kierunku ZARZĄDZANIE I MARKETING W TURYSTYCE, HOTELARSTWIE I GASTRONOMII
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|