Praca Treasury Back Office Expert Warszawa, mazowieckie

Praca Treasury Back Office Expert Warszawa, mazowieckie

JTI profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy ponad 2 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych ludzi, zostały wyróżnione na rynku: w roku 2010 po raz pierwszy zawitaliśmy do grona Top Employers Polska, a w 2020 roku po raz drugi z rzędu zajęliśmy w tym rankingu 1. miejsce.

Firma: JTI | Treasury Back Office Expert

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska

  • Assist the Treasury Center Process Lead to ensure the team is fully resourced and effectively organized to meet targets
  • Provide expert advice to other TBO team members
  • Have full understanding of all JSOX controls
  • Maintain in depth knowledge about processes and practices in the GBS and provide expertise to all stakeholders when required
  • Involve carrying out key ad-hoc analytical activities around the treasury transactions
  • Advise Corporate on HQ adjustments related to FX exposure
  • Develop an understanding of technical activities of the In-House Banks
  • Take ownership of the TBO teams responsibilities in the absence of the Treasury Controller
  • Assist TBO Manager to manage the governance process  & related controls
  • Participate in process modification / testing / process automation
  • Provide continuous SAP and process training to both internal and external customers
  • Perform the assigned JSOX / operational controls in accordance with the internal documentation
  • Handle ad hoc tasks delegated by TBO Manager

Wymagania

  • University degree or equivalent (Accounting or Finance)
  • ACCA /CIMA/ACT is a plus
  • 3+ years of working in accounting/finance role with specific involvement in analytical work, preferably in a large multinational organization
  • SOX/JSOX controls and compliance (is a plus)
  • Experience of financial controls, year-end account preparation and external auditor liaison
  • Strong command of English Language (oral and written)
  • Understand TBO end to end processes and changes
  • Knowledge of key IFRS accounting standards and compliance controls
  • Knowledge and exposure to risk management (Hedge Accounting)
  • Knowledge and exposure to Capital Markets and Debt instruments along with methods of valuations for period-end recognition
  • Knowledge and exposure to Cash & Liquidity management (In-House Bank & Cash Pooling)
  • Proficient Microsoft Excel user
  • Proficient SAP Power user
  • Good presentation skills
  • Strong analytical, technical skills in a methodical organized manner

Oferujemy

  • A competitive pay (together with annual bonus) and an attractive benefits package including medical care, Multisport card, life insurance, pension plan
  • Ambitious goal to set up new Global Business Center
  • Complex environment of working with multiple stakeholders, professional support and possibility to share knowledge and best practices
  • On-going development opportunities in a multinational environment that will inspire you to grow professionally and personally
  • Wide variety of projects and tasks, ambitious goals and independence in achieving them
  • Dynamic and innovative spirit with a constant quest to do things better
  • Flexible working conditions
  • Modern office in a convenient location

Komentarze (0)