BLOGOWANIE – ZNAJDŹ LEPSZĄ PRACĘ,

BLOGOWANIE – ZNAJDŹ LEPSZĄ PRACĘ,

BLOGOWANIE – ZNAJDŹ LEPSZĄ PRACĘ, ZYSKAJ WIZERUNEK EKSPERTA, ZARÓB PIENIĄDZE

XXI WIEK DOSTARCZYŁ NAM TAK WIELU NARZĘDZI (Z INTERNETEM NA CZELE), ŻE TRADYCYJNE ZASADY POSZUKIWANIA PRACY I ZAKŁADANIA BIZNESU, W DUŻEJ MIERZE, STRACIŁY JUŻ NA AKTUALNOŚCI. JEŚLI UWAŻASZ, ŻE WYSTARCZY PRZYGOTOWAĆ ŁADNY DOKUMENT CV ALBO PO PROSTU OTWORZYĆ SKLEP, BY ODNIEŚĆ SUKCES, CZY TO NA RYNKU PRACY CZY W BIZNESIE, MOŻESZ SIĘ NIEMIŁO ROZCZAROWAĆ.
By udowodnić, że jest się odpowiednim kandydatem do pracy albo by przekonać do siebie klienta, potrzebujemy dziś czegoś więcej. I aktualnie jednym ze świetnych sposobów na to jest prowadzenie bloga. Blogi, kiedyś utożsamiane z internetowymi pamiętnikami, dziś są potężnymi narzędziami marketingowymi. Szczególnie przydatne przy budowaniu wizerunku eksperta, przy okazji mogą być niezłym pomysłem na biznes.
BUDOWANIE WIZERUNKU EKSPERTA PRZY POMOCY BLOGA, CZYLI BLOGOWANIE DLA PRACY.
Prowadzenie bloga daje w procesie rekrutacyjnym istotną przewagę nad innymi kandydatami. Jest dowodem na to, że jesteś systematyczny (w końcu od pół roku co tydzień publikujesz post), masz wiedzę (posty są merytoryczne) oraz potrafisz jasno wyrażać swoje myśli (masz stałych czytelników, którzy cię rozumieją, lubią i doceniają). Dzięki blogowi możesz też przejąć kontrolę nad swoim wizerunkiem w sieci. Nie jest tajemnicą, że pracodawcy sprawdzają informacje o kandydatach przy użyciu wyszukiwarki. Blogi, szczególnie te prowadzone na popularnych platformach jak Blogger i Wordpress, bardzo dobrze się pozycjonują. Dzięki temu możesz umieścić wysoko w wynikach wyszukiwania te informacje, które pozwolą zdobyć wymarzoną pracę oraz odsunąć na dalszy plan mniej atrakcyjne miejsca w sieci, gdzie występuje twoje nazwisko. Ponadto, blog może być uzupełnieniem CV. Jest na nim miejsce na zdjęcia, wideo, prezentacje i dziesiątki innych rzeczy, które w papierowym dokumencie się nie mieszczą. Jedyne co musisz zrobić, to rekrutera na blog „zaprowadzić”.
POMYSŁ NA BIZNES, CZYLI BLOGOWANIE JAKO PRACA
Ciekawa strona internetowa, sama w sobie, może być świetnym biznesem! Nietrudno spotkać w sieci osoby, które rzuciły pracę, by prowadzić blog – sposobów na zarabianie na nich jest mnóstwo i są całkiem opłacalne! Począwszy od najbardziej oczywistych jak sprzedaż powierzchni reklamowych, przez typowe dla blogerów lifestylowych posty czy linki sponsorowane, skończywszy na sprzedawaniu własnych produktów – ebooków, kursów, szkoleń. Potencjał biznesowy blogosfery jest ogromny! Stawki blogerów za post sponsorowany zaczynają się od kilkuset złotych (wśród tych z mniejszymi zasięgami) i sięgają nawet kilkunastu tysięcy (u tych najbardziej popularnych). Podobne kwoty można zarobić na sprzedaży własnych produktów.
GDZIE JEST HACZYK?
Jeśli podchodzisz do blogowania poważnie, musisz wydać na początek parę groszy. Owszem, bloga można założyć i prowadzić za darmo – tak jak ja przez pierwszy rok. Natomiast jeśli chcesz nadać mu profesjonalny wygląd i wypromować, należy zainwestować przynajmniej kilkaset złotych. Zwrot na tej inwestycji potrafi być jednak wyjątkowo wysoki – w nagrodę możesz otrzymać powracających czytelników i bezcenny wizerunek profesjonalisty. Musisz też wiedzieć, że blogowanie wymaga czasu, pomysłu, umiejętności tworzenia ciekawych treści i wytrwałości. Wynagrodzeniem za to jest jednak lepsza praca albo, jak w moim przypadku, więcej wolności.
BĄDŹ KOWALEM WŁASNEGO LOSU
Z doświadczenia wiem, że niezależność, jaką daje blogowanie, jest bezcenna. Blog to skuteczne narzędzie, dzięki któremu ty decydujesz, czy po wpisaniu w Google twojego nazwiska, wyskoczy Facebook i ostatnio lajkowane śmieszne koty albo zdjęcia z niedawnej imprezy czy eksperckie artykuły i analizy. Blog jest świetnym narzędziem budowania marki osobistej i wizerunku eksperta, ale może być również dochodowym biznesem samym w sobie. Może się zdarzyć tak, że skutkiem ubocznym wspomagania szukania pracy przez założenie bloga, będzie rozwinięcie biznesu, który stanie się kiedyś twoim sposobem na życie. Warto więc chyba zaryzykować. Jeśl i chcesz dowiedzieć się więcej o prowadzeniu bloga, zajrzyj na www.theowner.co/blogowanie.
BIO:
Kasia Pszonicka. założycielka bloga The Owner & Co. (www.theowner.co). Kobieta przedsiębiorcza w szerokim tego słowa znaczeniu.Prawniczka. Dużo działa, czyta, mówi, pisze. Ostatni raz nudziła się w 2007 roku (w liceum, pewnie na historii). Lubi podróże, szczególnie latanie samolotem. Chwilowo mieszka w Londynie.
 
 
żródło pracujewlodzi.pl

Komentarze (0)