Propozycja kształcenia odnosząca się do zarządzania informacją w przestrzeni publicznej łączy nauki z zakresu zarządzania z naukami humanistycznymi. Kompleksowo konstruowana oferta umożliwia zdobycie wiedzy odnoszącej się do relacji zachodzących między człowiekiem i informacją, a także rozwijanie umiejętności technicznych i kompetencji społecznych.
Studenci uczą się, w jaki sposób zarządzać zbiorami informacji, tworzyć bazy danych czy prowadzić kampanie i eventy kulturalne. Wykształcają umiejętność efektywnego pozyskiwania, gromadzenia, wyszukiwania, selekcjonowania, przetwarzania, a w końcu oceniania informacji.
Absolwenci zajmują stanowiska specjalistów ds. projektowania i wdrażania systemów informatycznych w zarządzaniu, specjalistów ds. relacji z klientami, specjalistów ds. marketingu i kreowania wizerunku instytucji sektora kultury, brokerów informacji. Zatrudniani są w organach administracji państwowej i samorządowej oraz innych instytucjach związanych z kreowaniem rozwoju lokalnego.