Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to propozycja kształcenia, dzięki której można pozyskać wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne, które razem stanowią przygotowanie do pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, dziećmi zagrożonymi niepełnosprawnością bądź dziećmi z niepełnosprawnościami. Studenci tej ścieżki kształcenia poznają metody diagnozowania i wspomagania rozwoju, zagadnienia z obszaru psychologii klinicznej, pedagogikę specjalną małego dziecka, patologię układu nerwowego, jak również metody terapii zabawą i sztuką.
Studenci Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka poruszają się po zagadnieniach wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniami wzroku, zaburzeniami słuchu, zaburzeniami ze spektrum autyzmu czy opóźnieniem psychoruchowym. Nabywają umiejętności w zakresie: projektowania i realizowania indywidualnych programów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę, przygotowywania kompleksowych programów terapeutycznych, prowadzenia oceny postępów dziecka i skuteczności realizowanej pomocy.
Jak może wyglądać droga zawodowa po ukończeniu nauki? Absolwenci Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka mogą pracować w ośrodkach wczesnej interwencji, poradniach specjalistycznych, przedszkolach i szkołach, poradniach psychologiczno- pedagogicznych oraz specjalnych ośrodkach wychowawczych.