Zarządzanie bezpieczeństwem to propozycja kształcenia, która adresowana jest do osób zainteresowanych pozyskaniem dogłębnej wiedzy w zakresie zarządzania bezpieczeństwem, w szczególności w sytuacjach kryzysowych, w strukturach administracji rządowej i samorządowej, a także w służbach zajmujących się bezpieczeństwem obywateli i podmiotów życia społeczno- gospodarczego. W toku kształcenia studenci zaznajamiają się między innymi z: zasadami zarządzania kryzysowego w administracji publicznej, zagadnieniami przestępczości gospodarczej, zasadami zarządzania zasobami ludzkimi, zasadami zarządzania jakością czy strategiami bezpieczeństwa. Ponadto, poruszają się po zagadnieniach: procesów informacyjnych w zarządzaniu, prowadzenia negocjacji i rozwiązywania konfliktów, bezpieczeństwa publicznego oraz innowacyjności w biznesie.
Istotnym elementem kształcenia jest pozyskanie i rozwijanie jasno określonych umiejętności, które dotyczą przede wszystkim analizy, interpretacji i oceny zjawisk i procesów zarządzania w różnej skali, podejmowania decyzji zarządczych, organizowania pracy zespołowej i kierowania zespołami, jak również zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Jak może wyglądać droga zawodowa po ukończeniu nauki? Absolwenci Zarządzania bezpieczeństwem wyróżniają się praktyczną wiedzę, którą mogą wykorzystać pracując między innymi w: administracji publicznej różnego szczebla, działach bezpieczeństwa w sektorze biznesowym, służbach mundurowych czy agencjach ochrony. Ponadto, mogą rozpocząć własną działalność w zakresie doradztwa w obszarze bezpieczeństwa.