Kierunek zarządzanie w Lublinie dostępny jest w dwóch formach, stacjonarnej i niestacjonarnej, czyli zaocznej. Ta druga skierowana jest do studentów, którzy chcą połączyć pracę zawodową ze zdobywaniem przyszłościowego wykształcenia. Jeżeli zdecydujesz się na taki tryb nauki, to będziesz uczęszczał na wykłady i zajęcia, które będą odbywać się w wybrane piątki, soboty i niedziele.
1. Dla kogo ten kierunek?
Kierunek zarządzanie w Lublinie powstał jako odpowiedź na potrzeby dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Współcześnie, w dobie rozwoju gospodarczego, powstawania nowych przedsiębiorstw i coraz częstszego podejmowania współpracy na arenie międzynarodowej, wprost proporcjonalnie rośnie zapotrzebowanie na specjalistów posiadających wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania różnorodnymi aspektami funkcjonowania firm i instytucji gospodarczych.
Studia zarządzanie i marketing w Lublinie będą idealnym wyborem dla osób o szerokich zainteresowaniach z obszaru nauk społecznych, ścisłych czy ekonomicznych. Dodatkowym atutem będą rozwinięte zdolności komunikacyjne i interpersonalne, które są wysoko cenione w zawodzie menedżera. Jeżeli powyższy opis do ciebie pasuje, to koniecznie weź udział w rekrutacji na ten kierunek.
2. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku zarządzanie możemy podzielić na:
1. Typ:
2. Tryb:
-
studia stacjonarne
-
studia niestacjonarne
Studia na kierunku zarządzanie w Lublinie realizowane są w ramach pierwszego i drugiego stopnia. Pierwszy stopień to studia licencjackie, które trwają 3 lata. Drugi stopień to natomiast studia magisterskie, trwające 2 lata.
Uczelnie w Krakowie umożliwiają kształcenie zarówno w trybie stacjonarnym, jak i niestacjonarnym. To od Ciebie zależy, w jaki sposób chcesz studiować. Studia dzienne realizowane są od poniedziałku do piątku, natomiast studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym odbywają się od poniedziałku do piątku.
Studia stacjonarne w uczelniach publicznych są bezpłatne natomiast w uczelniach niepublicznych tryb stacjonarny i niestacjonarny zazwyczaj jest odpłatny.
3. Gdzie studiować
Studia zarządzanie i marketing zyskują popularność, a z roku na rok są coraz chętniej wybierane przez studentów chcących rozwijać swoje wszechstronne zainteresowania. Obecnie kierunek zarządzanie w trybie niestacjonarnym znajduje się w ofercie kilku lubelskich uczelni, które znajdziesz w dziale poniżej.
4. Praca po studiach
Studia w Lublinie kształcą specjalistów z zakresu różnorodnych dziedzin, którzy doskonale odnajdują się na współczesnym, dynamicznym rynku pracy. Dlatego też po ukończeniu kierunku zarządzanie bez problemu znajdziesz zatrudnienie w wielu ciekawych branżach.
Przede wszystkim zostaniesz przygotowany do objęcia stanowisk kierowniczych i menedżerskich w firmach i instytucjach o różnorodnym profilu działalności. Ponadto, możesz związać swoją przyszłość z agencjami marketingowymi, działami public relations lub HR. Równie ciekawą opcją może być praca w firmach związanych z doradztwem zawodowym, firmach konsultingowych lub agencjach szkoleniowych. Absolwenci często decydują się także na założenie własnej działalności gospodarczej. Jednak w dużej mierze twoja ścieżka kariery będzie zależeć od rodzaju skończonej specjalizacji, którą wzbierzesz z dostępnej oferty.
5. Program studiów i przedmioty
Kierunki studiów w Lublinie wyróżniają się ciekawym i interdyscyplinarnym programem nauczania, którego treści współgrają z aktualnymi potrzebami rynku pracy. Podobnie jest z kierunkiem zarządzania. Studenci, którzy zdecydują się aplikować na studia zarządzanie i marketing będą mieli okazję ugruntować i wzbogacić swoją wiedzę z zakresu nauk ścisłych, ekonomicznych czy społecznych.
W programie studiów na kierunku zarządzanie znajdziesz takie przedmioty jak np.:
-
zarządzanie projektami
-
matematyka
-
podstawy psychologii
-
zarządzanie produkcją i usługami
-
system podatkowy w Polsce
-
podstawy prawa
Jako student będziesz uczęszczał także na warsztaty, w trakcie których nauczysz się prowadzić badania marketingowe oraz stosować technologie informatyczne, które wpłyną na efektywność i jakość twojej pracy. Oprócz zajęć z bloku podstawowego, w ofercie kształcenia przewidziano także moduły specjalizacyjne. Studenci będą mogli wybierać pomiędzy: zarządzaniem firmą, zarządzaniem kapitałem ludzkim, wyceną nieruchomości, zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz zarządzaniem w biznesie. Dokładną i aktualną listę specjalizacji znajdziesz na oficjalnych stronach internetowych wybranych uczelni.
Jako że specjaliści z obszaru zarządzania są doceniani także na międzynarodowym rynku pracy, to w programie nauczania przewidziano także lektorat z wybranego języka obcego. Uzyskane, w czasie studiów umiejętności i wiedzę, wykorzystasz podczas obowiązkowych praktyk studenckich, dzięki którym zdobędziesz doświadczenie i kwalifikacje zawodowe.