Studia na kierunku Administracja publiczna to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Studia na tym kierunku skierowane są przede wszystkim do osób, które chcą zdobyć kompetencje i umiejętności przydatne w pracy m.in. w administracji publicznej.
W celu rekrutacji na kierunek Administracja publiczna zazwyczaj należy wysłać zgłoszenie oraz dostarczyć odpowiednie dokumenty. Kandydaci powinni posiadać dyplom licencjata, inżyniera bądź magistra. O akceptacji kandydatów może decydować kolejność zgłoszeń, a w grupach mogą obowiązywać limity miejsc, warto więc przed przystąpieniem do procesu rekrutacyjnego sprawdzić, jakie dokładnie wymagania stawia on przed kandydatem. Studia podyplomowe w Trójmieście mogą wiązać się z dodatkowymi opłatami, takimi jak czesne.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Studia w Trójmieście na kierunku Administracja publiczna realizowane są w trybie niestacjonarnym. Studenci mają możliwość uczestnictwa w zajęciach prowadzonych przez pracowników dydaktycznych uczelni oraz specjalistów, którzy posiadają doświadczenie w danej dziedzinie. Słuchacze mogą zdobywać wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne, poprzez udział w wykładach, ćwiczeniach oraz konwersatoriach.
Studia na kierunku Administracja publiczna możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Studia na kierunku Administracja publiczna dają słuchaczom możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności w zakresie m.in. działania administracji samorządowej i rządowej, sądowej kontroli administracji czy prawa finansowego. Program studiów zakłada też, że studenci poznają problematykę kompetencyjną i ustrojową, a także zasady i organizację pracy służby cywilnej.
Studenci mogą też zdobyć umiejętność przygotowania dokumentów administracyjnych, zapoznania się z zasadami funkcjonowania polskiej administracji krajowe i lokalnej w kontekście członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Mają również możliwość zdobycia wiedzy i umiejętności w zakresie np. prowadzenia działań public relations, e-administracji czy komunikacji ze społecznościami lokalnymi.
Program studiów zakłada, że studenci zdobędą wiedzę z zakresu różnych gałęzi prawa, np. administracyjnego, urzędniczego, cywilnego, administracji publicznej. Mogą także poznać praktyczne aspekty zarządzania personelem, strategie rozwoju lokalnego i regionalnego czy zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu finansowania działań jednostek samorządu terytorialnego.
Zagadnienia, które mogą się pojawić w programie Administracja publiczna, to m.in.:
Studia na kierunku Administracja publiczna trwają przeważnie 1 rok.
Kompetencje, które słuchacze mogą zdobyć w toku studiów, mogą okazać się przydatne m.in. w instytucjach samorządowych i rządowych, organach administracji publicznej, a także jednostkach organizacyjnych, które zajmują się pomocą społeczną, edukacją publiczną, gospodarką nieruchomościami itp.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku Administracja publiczna: