PEDAGOGIKA⋮ |
Rekrutacja |
stopień: (I) (II) czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: stacjonarne
Pokaż więcej
Studia pierwszego stopnia kierunku PEDAGOGIKA przygotowują do pracy w obszarze pomocy i wsparcia dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Praktyczny charakter kształcenia pozwoli na optymalne wykorzystanie przez absolwentów zdobytej wiedzy i umiejętności w obszarach związanych z dwoma proponowanymi specjalnościami: RESOCJALIZACJA Z SOCJOTERAPIĄ oraz PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA Z TERAPIĄ PEDAGOGICZNĄ. Specjalizacja wybierana jest po pierwszym roku studiów.
Zwiń
Wymagania rekrutacyjneSpecjalności
Studia I stopnia stacjonarne
Studia II stopnia stacjonarne
STUDIA I STOPNIA
W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku pedagogika brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne:
język polski, język obcy nowożytny, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, matematyka, wiedza o społeczeństwie
Informacje mogą ulec zmianie, szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ
STUDIA II STOPNIA
Podstawą kwalifikacji jest ocena na dyplomie oraz średnia z przebiegu studiów.Informacje mogą ulec zmianie, szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ
Informacje mają charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych
informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie.
Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.
W całym Krakowie nie znajdziecie lepszej uczelni niż Papieski.
Dużo mam do napisania więc podzielę to sobie na sekcje. Słowem wstępu. Zaczęłam studiować na tej uczelni w roku 2020, więc w czasach ogólnego zamknięcia. I jestem zdania że wtedy uczelnia lepiej funkcjonowała niż już w normalnym trybie. xD Przy covidzie wszystko było na czas i toczyło się w miarę normalnie. __ Ogólna organizacja__ Gdy na drugim roku mieliśmy mieć wykłady zdalnie a ćwiczenia na uczelni to panował totalny syf i chaos. Często musieliśmy jako studenci dzwonić do wykładowców żeby w ogóle zrobili nam zajęcia, bo albo zapomnieli (głównie się to tyczy jakiś księży), albo nie byli o tym poinformowani przez sekretariat. Klasyką były sytuacje w których dostawaliśmy informacje od sekretariatu że "Tak, już poinformowaliśmy wykładowców o zmianie planu", po czym dzwoniliśmy do nich osobiście i oczywiście że nie byli o niczym poinformowani. XD Jedyny wydział który działał dobrze to wydział języków obcych. Miałam przyjemność uczestniczyć w zajęciach z J. Angielskiego z panią Martą Pająk i te zajęcia to złoto. Zawsze przygotowana, bardzo pozytywna i mega zajarana swoim przedmiotem. Fun fact: O fakcie zaliczenia przedmiotu „Ochrona własności intelektualnej” dowiedzieliśmy się na 2 tyg przed zaliczeniem bo miał podobno nam tą informacje przekazać inny rocznik. XD Wcale nie należy to do obowiązków wykładowców. XD __Zajęcia__ Zajęcia wspominam miło, ale po czasie zauważam całkowity brak logicznej całości. Odnoszę wrażenie że brak tu spójnego toku nauczania - po prostu był losowymi przedmiotami wciśniętymi w program. Nawet na 3 roku, gdy ktoś ogarnięty pytał się nas o jakieś podstawowe rzeczy z zakresu pedagogiki to nawet najbardziej pilni studenci przyznawali, że po prostu nie mieliśmy nic na ten temat. __Wykładowcy__ Bardzo nie miło wspominam takie osoby jak: Dr Ł. Ryszka (za wciskanie swoich poglądów studentom), oraz dr. prof B. Majerek (za wręcz wyżywanie się na studentach). Bardzo miło wspominam takie osoby jak wcześniej wymieniona p. Marta Pająk, dr Elżbietę Lubińską - Kościółek ( za ciekawe zajęcia), Dr. Łukasza Buskę (za otwarte dyskusje i mocne przekazy). ___ Praktyki__ To akurat był jebany żart. xD Jeszcze dopóki opiekunem praktyk była Dr M. Ochońska to kontakt był spoko, i wszystko się dało ogarnąć. Gdy później nam zmieniono opiekuna na człowieka którego nawet na oczy nie wiedzieliśmy (bo spotkanie organizacyjne wyznaczył na czas naszych zajęć) to miał nas gdzieś. Ignorował lub długo nie odpowiadał na maile, próby o pomoc olewał, i ogólnie kontakt z nim był ciężki. __ Obrona pracy dyplomowej__ Pomijając już kwestie całego zamieszania związanego z nieregularnym prowadzeniem Seminarium dyplomowego, i sytuacji w stylu „Oddajcie mi cały rozdział na za tydzień” – po czym brak odpowiedzi przez miesiąc lub dwa. xD To cały proces oddawania pracy był chaotyczny. Moja praca przeszła przez antyplagiat na DZIEŃ przed obroną. Do godziny 9:00 pisane były recenzje, od 9:00 zaczynały się obrony. Więc student się dowiadywał w dniu obrony czy w ogóle może do niej podejść. :) Podsumowując ogólnie - Nie polecam tej uczelni. Chyba że chcesz niewielkim nakładem pracy zdobyć dyplom - to okej. Ale gówno się tam nauczysz.
W Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II studia z pedagogiki są prowadzone od niedawna, dlatego uwagi dotyczące naszych studiów są dla nas bardzo ważne. Dziękuję Pani za podzielenie się doświadczeniami z bycia studentką naszego kierunku. Dziękuję za dostrzeżenie jego słabych i mocnych stron. Jakość kształcenia na naszym Uniwersytecie jest dla nas kwestią priorytetową i podlega stałej ewaluacji. Po czasie pandemicznym, w którym faktycznie funkcjonowaliśmy w chaosie społecznym, stale podnosimy również jakość organizacji studiów. Naszą działalność, zarówno w wymiarze edukacyjnym jak i organizacyjnym, w oparciu o wyniki ewaluacji corocznie usprawniamy. W tym zakresie współpracujemy ścisłe z Samorządem Studentów UPJPII. Pozyskane w ten sposób opinie zostają przepracowane przez senacką komisję programów i jakości kształcenia a następnie wdrażane w życie. Serdecznie pozdrawiamy.
dobre przygotowanie