Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza i socjoterapia to propozycja kształcenia, która adresowana jest do osób zainteresowanych pozyskaniem wiedzy i kompetencji niezbędnych do pracy z dziećmi i młodzieżą metodą socjoterapii. W toku studiów studenci poruszają się po zagadnieniach: potrzeb opiekuńczych i wychowawczych, zaburzeń socjalizacji, prawa rodzinnego i opiekuńczego, pedagogiki czasu wolnego, współpracy międzypokoleniowej.
Zdobywają obszerną wiedzę przede wszystkim na temat metod pracy opiekuńczo- wychowawczej w rodzinie i placówkach oświatowych, procesów psychicznych i zachowania ludzi znajdujących się w sytuacjach społecznych oraz specyfikacji różnego rodzaju placówek i ich funkcjonowania w aspekcie formalno- prawnym i merytorycznym. Ponadto, nabywają umiejętności w zakresie planowania i organizowania pracy opiekuńczej, wychowawczej i terapeutycznej, opracowywania i realizowania programów działań wychowawczych i socjoterapeutycznych, jak również prowadzenia pracy socjoterapeutycznej z osobami w różnym wieku.
Absolwenci Pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej i socjoterapii posiadają wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne, które razem stanowią przygotowanie do pracy w instytucjonalnych formach pieczy zastępczej, placówkach i ośrodkach opiekuńczych i wychowawczych, ośrodkach adopcyjno- opiekuńczych, domach pomocy społecznej, świetlicach środowiskowych, instytucjach pomocy społecznej oraz ośrodkach interwencji kryzysowej.