Zarządzanie projektami to propozycja kształcenia, która pozwala pozyskać gruntowną wiedzę na temat podejmowania niestandardowych przedsięwzięć, których zadaniem jest rozwiązywanie nietypowych, złożonych problemów funkcjonowania organizacji. W procesie nauczania najistotniejsze jest zrozumienie istoty i roli projektów w zarządzaniu, a także poznanie zasad zarządzania projektami, definiowania i planowania, organizowania wykonawstwa i sterowania projektami, a także oceny projektów.
Studenci Zarządzania projektami poruszają się po licznych zagadnieniach. W ramach realizowanych zajęć zaznajamiają się z: zarządzaniem zespołami projektowymi, narzędziami informatycznymi w zarządzaniu projektami, zasadami komunikacji, zarządzaniem portfelem projektów i finansowaniem projektów ze środków unijnych, a także zarządzaniem ryzykiem. Bardzo ważne jest także to, aby zdobywaną wiedzę przekuć w praktyczne działanie, czyli rozwinąć umiejętności tworzenia zespołu i kierowania nim, analizowania, oceniania i modelowania projektów, a także organizowania wykonawstwa.
Zarządzanie projektami to ścieżka kształcenia, dzięki której można pozyskać bardzo cenne i coraz częściej poszukiwane na rynku kwalifikacje. Posiadając je można pracować jako: kierownik projektu, koordynator projektu, analityk biznesowy, menedżer produktu czy menedżer do spraw rozwoju.