Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku rekrutacja 2023/2024
Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 na ASP w Gdańsku. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2023.
Uchwała nr 19/2022 Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku z dnia 25 maja 2022 roku w sprawie warunków i trybu rekrutacji na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w roku akademickim 2023/2024
Na podstawie art. 70 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zm.) zwanej dalej „Ustawą,” Senat określa następujące warunki, tryb oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w roku akademickim 2023/2024.
§1
-
Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na kierunki. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na poszczególne kierunki i formy studiów, zawierają załączniki od nr 1 do nr 11 do niniejszej uchwały.
-
Szczegółowe zasady przyjmowania cudzoziemców na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku określa załącznik nr 9 do niniejszej uchwały.
-
Limity przyjęć na I rok studiów określa w drodze odrębnej uchwały Senat Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, podając liczbę miejsc na poszczególnych kierunkach studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych na dany rok akademicki.
-
Tryb działania komisji rekrutacyjnych w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku określa Regulamin prac Komisji Rekrutacyjnych w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku wprowadzony uchwałą nr 3/2021 Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku z dnia 24 lutego 2021 roku.
-
Zasady przyjmowania na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku laureatów olimpiad stopnia centralnego określa uchwała nr 18/2022 Senatu Akademii Sztuk Pięknych Gdańsku z dnia 25.05.2022 r. w sprawie szczegółowych zasad przyjmowania na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku laureatów i finalistów Olimpiady Artystycznej stopnia centralnego - III etapu Ogólnopolskiego Przeglądu Plastycznego (OPP), w latach akademickich: 2023/2024, 2024/2025, 2025/2026, 2027/202, 2028/2029.
-
Zasady przyjmowania na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku kandydatów w trybie potwierdzenia efektów uczenia się określa Regulamin potwierdzenia efektów uczenia się Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku uchwalony uchwałą nr 54/2019 Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku z dnia 27.11.2019 r.
-
Szczegółowy terminarz rekrutacji na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku na rok akademicki 2023/2024 określa załącznik nr 10 do niniejszej uchwały.
§2
-
Rejestracja kandydatów na wszystkie kierunki studiów w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku odbywa się w panelu Internetowej Rejestracji Kandydatów, zwanym dalej „panelem IRK”, dostępnym na stronie internetowej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku pod adresem: www.asp.gda.pl. Zgodnie z procedurą kandydat rejestruje się elektronicznie w panelu IRK, dokonuje opłaty na indywidualne konto wskazane w panelu kandydata, a następnie przystępuje do wyznaczonych kolejnych etapów postępowania rekrutacyjnego.
-
W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się rejestrację kandydatów w formie tradycyjnej, przez którą rozumie się przesłanie przez kandydata wymaganych dokumentów pocztą wraz z oryginałem dowodu wpłaty.
-
W przypadku przesłania przez kandydata wymaganych dokumentów pocztą wraz z oryginałem wpłaty - rejestracji elektronicznej dokonuje Biuro Rekrutacji. W tym przypadku o zachowaniu terminu wpływu dokumentów decyduje data wpłynięcia dokumentów do biura rekrutacji.
-
Rekrutacja na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku cudzoziemców może obywać się w sposób przewidziany w ust. 1-3 powyżej, z zastrzeżeniem postanowień załącznika nr 9 do niniejszej uchwały.
-
Osoby niepełnosprawne podlegają takiemu samemu procesowi rekrutacji jak pozostali kandydaci na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Forma pomocy osobom niepełnosprawnym w czasie całego postępowania rekrutacyjnego ustalana jest z Wydziałową Komisją Rekrutacyjną po osobistym zgłoszeniu się kandydata do pracownika Biura Rekrutacji z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności /stopniu niepełnosprawności. Zgłoszenie to powinno nastąpić nie później niż na 7 dni przed datą rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego lub rozmowy kwalifikacyjnej. Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku dołoży wszelkich starań, aby uwzględnić szczególne potrzeby kandydatów niepełnosprawnych.
-
W przypadku, gdy liczba zarejestrowanych w panelu IRK kandydatów na dany kierunek jest mniejsza niż określony na kierunek limit przyjęć, postępowanie rekrutacyjne może nie zostać przeprowadzone, a kierunek nieuruchomiony. Decyzję o nieprzeprowadzaniu naboru na dany kierunek studiów podejmuje Uczelniana Komisja Rekrutacyjna. Decyzja ta wymaga zatwierdzenia przez Senat Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w formie uchwały na najbliższym posiedzeniu Senatu. Informacja w tym przedmiocie zostanie podana do wiadomości publicznej za pośrednictwem strony internetowej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
-
Kandydaci na studia na kierunek, który nie zostanie uruchomiony zgodnie z postanowieniami ust. 6 powyżej, zostaną poinformowani o nieuruchomieniu tego kierunku, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
-
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych przez kandydata do panelu IRK, a w szczególności za wpisane niewłaściwych danych osobowych uniemożliwiających kontakt z kandydatem lub niezgodne z prawdą potwierdzenie posiadania wykształcenia uprawniającego do podjęcia studiów w wybranej formie kształcenia.
§3
-
Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy. Składa się ono, w zależności od formy kształcenia i formy studiów, z jednego, dwóch lub więcej etapów. Szczegółowe warunki postępowania rekrutacyjnego na dany kierunek studiów określają załączniki do niniejszej uchwały. Poszczególne etapy postępowania rekrutacyjnego, określone w załącznikach, o których mowa w zdaniu poprzednim, odbywać mogą się z wykorzystaniem metod i technik komunikowania się na odległość przy wykorzystaniu infrastruktury i oprogramowania zapewniających synchroniczną i asynchroniczną interakcję między kandydatami na studia oraz członkami komisji rekrutacyjnych.
-
Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów, w wyznaczonych terminach, na stronie internetowej uczelni www.asp.gda.pl ogłasza listy z poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego oraz listy osób zakwalifikowanych do dalszych etapów postępowania rekrutacyjnego.
-
Suma punktów uzyskanych z poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego stanowi podstawę do ustalenia lokaty kandydata na liście rankingowej.
-
W przypadku osiągnięcia przez kandydatów tej samej sumy punktów, decyduje liczba punktów osiągniętych podczas wielozadaniowego egzaminu praktycznego, jeśli taki egzamin jest przewidziany w zasadach rekrutacji. W innym przypadku o kolejności kandydata na liście rankingowej decyduje komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów, przyznając wyższą pozycję kandydatowi, który otrzymał wyższe oceny z zagadnień kierunkowych.
-
Wyniki postępowania rekrutacyjnego podawane są w skali punktowej.
-
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego na dany kierunek, komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów sporządza dla każdego kierunku studiów:
-
listę rankingową kandydatów z punktami.
-
Zgodnie z art. 72 ust. 5 Ustawy wyniki postępowania w sprawie przyjęcia na studia są jawne.
-
O wpisaniu na listę studentów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, w ramach limitu miejsc, decyduje liczba punktów uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym.
-
Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku, w wyznaczonych terminach, na stronie internetowej uczelni www.asp.gda.pl ogłasza listę osób którzy zdali egzaminy i zmieścili się w limicie przyjęć na dany kierunek studiów.
-
Dane kandydatów oraz osób które zdały egzaminy wstępne na publikowanych lista są kodowane.
§4
-
Kandydat, w celu przyjęcia na dany kierunek studiów, po ogłoszeniu przez właściwą komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy zdali egzaminy i zmieścili się w limicie przyjęć, winien złożyć w Biurze Rekrutacji w ciągu 7 dni kalendarzowych, następujące dokumenty:
-
na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie:
-
podanie o przyjęcie na studia - wygenerowane i wydrukowane z panelu IRK, oraz własnoręcznie podpisane,
-
poświadczoną przez uczelnię kopie świadectwa dojrzałości albo świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w przepisach o systemie oświaty,
-
na studia drugiego stopnia:
-
podanie o przyjęcie na studia - wygenerowane i wydrukowane z panelu IRK, oraz własnoręcznie podpisane,
-
poświadczoną przez uczelnię kopie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
-
student ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów, w zależności od formy kształcenia, jest zobowiązany złożyć kserokopie dokumentów, o których mowa w punkcie 1) lub 2), poświadczone przez uczelnię, której jest już studentem.
-
Dokumenty winny być złożone w przezroczystej koszulce.
-
W szczególnie uzasadnionych przypadkach decyzję o przedłużeniu terminu złożenia wymaganych dokumentów podejmuje Przewodniczący właściwej Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.
-
Na kierunkach wykazujących czynniki szkodliwe, uciążliwe lub niebezpieczne dla zdrowia wymagane jest zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia nauki na danym kierunku studiów wydane przez lekarza Medycyny Pracy. Szczegóły dotyczące badań lekarskich zostały opisane na stronie internetowej www.asp.gda.pl.
§5
-
Po upływie terminu składania dokumentów przez kandydatów, którzy zdali egzaminy i zmieścili się w limicie następuje „wpis na listę studentów” na dany kierunek. Na liście osób wpisanych na listę studentów na dany kierunek studiów znajdą się kandydaci, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów i zakwalifikowali się na dany kierunek w ramach ustalonego limitu przyjęć oraz w terminie złożyli wymagane dokumenty.
-
Wpis na listę studentów polega na nadaniu, przez właściwą Wydziałową Komisję Rekrutacyjną, na koncie kandydata w systemie internetowej rejestracji kandydatów IRK statusu „wpisany na listę studentów".
-
Po zakończeniu rekrutacji podstawowej nadanym kierunku, na wniosek Przewodniczącego Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej, Przewodniczący Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej może podjąć decyzję o przeprowadzeniu dodatkowego naboru w jednym z dwóch dostępnych trybów:
-
Rekrutacja dodatkowa dotyczy kierunków, na których w rekrutacji podstawowej zakwalifikowano do przyjęcia na studia mniejszą liczbę kandydatów aniżeli ustalony limit przyjęć. Decyzja o uruchomieniu rekrutacji dodatkowej na dany kierunek, w przypadku złożenia stosownego wniosku przez Przewodniczącego Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej, zostaje podjęta przez Przewodniczący Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej i podana do publicznej wiadomości. Rekrutacja dodatkowa przeprowadzana jest na zasadach obowiązujących w rekrutacji podstawowej i skierowana jest do wszystkich kandydatów na studia, niezależnie czy brali oni udział w rekrutacji podstawowej. Ogłoszenie o dodatkowej rekrutacji na dany kierunek studiów zawierające limit wolnych miejsc oraz terminy egzaminów wstępnych publikowane są na stronie internetowej www.asp.gda.pl. Kandydaci zapisują się na wybrany kierunek w systemie IRK, dokonują opłaty i przechodzą kolejne etapy rekrutacji zgodnie z § 4 niniejszej uchwały.
-
Rekrutacja uzupełniająca dotyczy kierunków, na których limit przyjęć nie został wypełniony w rekrutacji podstawowej lub wskutek rezygnacji osób wpisanych na listę studentów zwolniły się miejsca i nie ma już na listach osób, które zdały egzamin wstępny na dany kierunek, ale nie zmieściły się w limicie przyjęć. Na wniosek Przewodniczącego Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej, Przewodniczący Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej może podjąć decyzję o ogłoszeniu informacji o rekrutacji uzupełniającej w ramach wolnych miejsc na dany kierunek. W rekrutacji uzupełniającej, na podstawie wyników uzyskanych w rekrutacji podstawowej mogą brać udział kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie na określony kierunek i formę studiów, lecz nie zostali przyjęci na studia gdyż znaleźli się poza określonym limitem przyjęć na dany kierunek. Kandydaci o których mowa w niniejszym ust. mogą zwrócić się z podaniem do właściwej Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej o przyjęcie na inny kierunek studiów, na który limit przyjęć nie został wypełniony, z zastrzeżeniem zasad, o których mowa w ust. 4 poniżej. Podanie o przyjęcie na pierwszy rok studiów wraz z wymaganymi w rekrutacji dokumentami kandydat składa w terminie wyznaczonym przez Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, nie krótszym niż 7 dni od ogłoszenia na stronie internetowej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku www.asp.gda.pl informacji o wolnych miejscach na dany kierunek. Decyzję w sprawie przyjęcia na studia w ramach niniejszej procedury podejmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna.
-
Szczegółowe zasady rekrutacji uzupełniającej określa załącznik nr 11 do niniejszej uchwały.
§6
-
Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego sporządza się protokół, który zawiera imię i nazwisko kandydata oraz wykaz uzyskanych punktów z poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego.
-
Protokół z przebiegu postępowania rekrutacyjnego podpisuje Przewodniczący właściwej komisji rekrutacyjnej.
§7
-
Od decyzji Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej służy odwołanie do Rektora działającego poprzez organ wskazany w statucie Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, za pośrednictwem Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.
-
Od decyzji Rektora służy wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
-
Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych uchwałą Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Załączniki:
-
Załącznik nr 1 Zasady postępowania rekrutacyjnego na stacjonarne, jednolite studia magisterskie na kierunek Malarstwo i w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik 1a. Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie on-line na stacjonarne, jednolite studia magisterskie na kierunek Malarstwo w roku akademickim 2023/2024.
-
Załącznik nr 2 Zasady postępowania rekrutacyjnego na stacjonarne, jednolite studia magisterskie na kierunek Rzeźba w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik nr 2a Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie on-line na stacjonarne, jednolite studia magisterskie na kierunek Rzeźba w roku akademickim 2023/2024.
-
Załącznik nr 3 Zasady postępowania rekrutacyjnego na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Intermedia, , w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik nr 3a Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie on-line na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Intermedia, w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik nr 3b Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie hybrydowym 1. na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Intermedia, w roku akademickim 2023/2024.
-
Załącznik nr 4 Zasady postępowania rekrutacyjnego na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Architektura Wnętrz w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik nr 4a Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie on-line na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Architektura Wnętrz w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik nr 4b Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie hybrydowym na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Architektura Wnętrz w roku akademickim 2023/2024.
-
Załącznik nr 5 Zasady postępowania rekrutacyjnego na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Wzornictwo w roku akademickim 2023/2024
Załącznik nr 5a Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie on-line na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Wzornictwo w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik nr 5b Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie hybrydowym na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Wzornictwo w roku akademickim 2023/2024.
-
Załącznik nr 6 Zasady postępowania rekrutacyjnego na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Architektura Przestrzeni Kulturowych w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik nr 6a Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie on-line na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Architektura Przestrzeni Kulturowych w roku akademickim 2023/2024.
-
Załącznik nr 7 Zasady postępowania rekrutacyjnego na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Grafika, oraz na studia niestacjonarne I i II stopnia na kierunek Grafika w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik nr 7a Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie on-line na stacjonarne studia I i II stopnia na kierunek Grafika, oraz na studia niestacjonarne I i II stopnia na kierunek Grafika w roku akademickim 2023/2024.
-
Załącznik nr 8 Zasady postępowania rekrutacyjnego na stacjonarne studia I stopnia na kierunek Fotografia w roku akademickim 2023/2024.
Załącznik nr 8a Zasady postępowania rekrutacyjnego w trybie on-line na stacjonarne studia I stopnia na kierunek Fotografia w roku akademickim 2023/2024.
-
Załącznik nr 9 Szczegółowe zasady przyjmowania cudzoziemców na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w roku akademickim 2023/2024.
-
Załącznik nr 10 Szczegółowy terminarz rekrutacji na rok akademicki 2023/2024.
-
Załącznik nr 11 Szczegółowe zasady rekrutacji uzupełniającej w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w roku akademickim 2023/2024.