Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Kandydaci na studia w Politechnice Śląskiej w roku akademickim 2026/2027 mają do wyboru ponad 50 kierunków studiów w ramach studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych. Rekrutacja 2026/2027 na studia stacjonarne I stopnia na PŚ będzie przeprowadzona w formie online w terminie od maja 2026 do lipca 2026 r.
W przypadku niewypełnienia limitów miejsc w terminie podstawowym lub przedłużenia naboru z uwagi na niewystarczającą liczbę zgłoszonych kandydatów przeprowadzona zostanie II tura rekrutacji w terminie - lipiec 2026 roku.
Oferta dydaktyczna Politechniki Śląskiej powiększyła się o 5 nowych kierunków studiów. Na kandydatów czekają: innowacyjne technologie w przemyśle, technologie inżynierskie w kryminalistyce, rewitalizacja terenów poprzemysłowych, zielone technologie, zrównoważona konsumpcja i produkcja.
Dowiedz się więcej: rekrutacja.polsl.pl
Najpopularniejsze kierunki studiów w Politechnice Śląskiej w Gliwicach w roku akademickim 2025/2026 na studiach stacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych studiach magisterskich według ogólnej liczby zgłoszeń kandydatów to: Informatyka na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki (557), Architektura (466) oraz Informatyka na Wydziale Matematyki Stosowanej (432).
Jeśli natomiast weźmiemy pod uwagę liczbę kandydatów na jedno miejsce, najbardziej obleganymi kierunkami były: mechatronika (5), technologie inżynierskie w kryminalistyce (5), architektura (4), geodezja i kartografia (4) oraz inżynieria lotnciza i kosmiczna (4).
*Najpopularniejsze kierunki studiów 2025/2026 na studiach stacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych studiach magisterskich według ogólnej liczby zgłoszeń kandydatów
*Najpopularniejsze kierunki studiów 2025/2026 na studiach stacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych studiach magisterskich według ogólnej liczby zgłoszeń kandydatów
Politechnika Śląska w Gliwicach kierunki studiów - rekrutacja 2026/2027
Dowiedz się więcej: rekrutacja.polsl.pl
Uczelnia pełni funkcje nowoczesnego centrum kształcenia, które co roku opuszcza ponad 26 tysięcy zadowolonych absolwentów. Politechnika Śląska daje szanse młodym, ambitnym studentom zdobyć wiedzę i umiejętności, których oczekuje lokalny rynek pracy.
Zwiń
| Kierunki studiów | Poziom studiów | Forma studiów | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Aeronautics and aerospace engineering |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Analityka biznesowa |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Architektura |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Architektura wnętrz |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Automatyka i informatyka przemysłowa |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Automatyka i robotyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Automatyka i robotyka przemysłowa |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Biomedical engineering |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Biotechnologia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Biotechnology |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Budownictwo |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Chemia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Chemia przemysłowa |
II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Civil engineering |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Cognitive technologies |
II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Control, electronic and information engineering |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Electrical engineering |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elektronika i telekomunikacja |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elektrotechnika |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Energetyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Energetyka jądrowa |
II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Fizyka techniczna |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Geodezja i kartografia |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Geoengineering and raw materials extraction |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Geoinformatyka |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Geoinżynieria i eksploatacja surowców |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Informatics |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Informatyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Informatyka przemysłowa |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Informatyka w systemach i układach elektronicznych |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Innowacyjne technologie w przemyśle |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Inżynieria bezpieczeństwa |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Inżynieria biomedyczna |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Inżynieria i technologie materiałowe |
II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Inżynieria lotnicza i kosmiczna |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Inżynieria materiałowa |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Inżynieria ogólna |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Inżynieria produkcji i zarządzania |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Inżynieria środowiska |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Lingwistyka stosowana |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Logistics |
II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Logistyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Management |
II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Management and production engineering |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Matematyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mechanical engineering |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mechanika i budowa maszyn |
II stopnia, I stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mechatronika |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mechatronika przemysłowa |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mikroinformatyka systemów cyfrowych |
II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Power engineering |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Rewitalizacja terenów poprzemysłowych |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sustainable energy engineering |
II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Technologia chemiczna |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Technologie inżynierskie w kryminalistyce |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Technologie kognitywne i media społecznościowe |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Teleinformatyka |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Transport |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Transport kolejowy |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zarządzanie |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zarządzanie i inżynieria produkcji |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zarządzanie projektami |
I stopnia, II stopnia |
stacjonarne, niestacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zielone technologie |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Zrównoważona konsumpcja i produkcja |
I stopnia |
stacjonarne |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trwa ładowanie wyników, proszę czekać
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych
informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Politechnika Śląska