Absolwent kierunku edukacja techniczno-informatyczna (studia I stopnia) ma podstawową wiedzę z zakresu nauk technicznych oraz informatyki, w szczególności z nauki o materiałach, inżynierii wytwarzania, mechaniki technicznej, wytrzymałości materiałów, konstrukcji i eksploatacji maszyn, informatyki i systemów informatycznych, programowania i programów użytkowych, komputerowego wspomagania w technice i nowoczesnych technik informatycznych, elektrotechniki i elektroniki. Posiada umiejętności pozwalające na rozwiązywanie prostych problemów inżynierskich z wyżej wymienionych dziedzin. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Ponadto jest przedsiębiorczy i kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kompetencji zawodowych, jest przygotowany do pracy w zespole, szybko przystosowuje się do zmieniającego się rynku pracy. Uwzględnia aspekty ekologiczne i ochrony środowiska naturalnego w podejmowanych działaniach technicznych, działa w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej. Uzyskane wykształcenie daje przygotowanie do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, do pracy w przedsiębiorstwach przemysłowych, administracji gospodarczej, samorządowej i państwowej, zapleczu badawczo-rozwojowym przemysłu.
Studia I stopnia |
Podstawą kwalifikacji na studia I stopnia na kierunku Edukacja techniczno-informatyczna jest średnia wyników egzaminu maturalnego.
Studia II stopnia |
Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Edukacja techniczno-informatyczna jest konkurs dyplomów – ocena na dyplomie.
Celem studiów pierwszego stopnia na kierunku fizyka jest przygotowanie absolwentów do podjęcia studiów drugiego stopnia a także przygotowanie do podjęcia pracy na stanowiskach, na których niezbędna jest wiedza z fizyki i jej zastosowań, podstawowa wiedza z matematyki, informatyki i technologii informacyjnych. Studia z zakresu fizyki realizowane są z wykorzystaniem koncepcji umożliwiających osiągnięcie przez absolwenta wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych zarówno o charakterze ogólnym jak i specyficznym, związanym z możliwością wyboru różnych specjalności kształcenia. Uzyskane wykształcenie daje absolwentom szansę dostosowania się do szybko zmieniającego się rynku pracy i mobilności zawodowej poprzez wykształcenie umiejętności ustawicznego uczenia się i ciągłego uzupełniania wiedzy, umiejętności i kompetencji zawodowych i osobistych a także podnoszenia kwalifikacji na kolejnych etapach edukacji.
Studia I stopnia |
W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Administracja brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne:
Studia II stopnia |
Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Fizyka jest konkurs dyplomów – ocena na dyplomie.
Studia III stopnia |
Podstawą kwalifikacji na studia III stopnia na kierunku Fizyka jest pozytywny wynik z każdej części z postępowania kwalifikacyjnego.
Celem studiów na kierunku informatyka jest przygotowanie absolwenta do pracy w zawodzie informatyka w oparciu o osiągniętą wiedzę i umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne i komunikacyjne, którego kwalifikacje będą odpowiedzią na potrzeby współczesnego, podlegającego szybkim zmianom, rynku pracy. Osiągnięcie tego celu możliwe będzie dzięki wiedzy, umiejętnościom i kompetencjom społecznym zdefiniowanym w ramach kierunkowych efektów kształcenia. Celem studiów jest również przygotowanie absolwentów do zdobywania wykształcenia w kierunku informatycznym na studiach drugiego stopnia.
Studia I stopnia |
W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Informatyka brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne:
Studia II stopnia |
Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Informatyka jest średnia ocen ze studiów oraz wynik rozmowy kwalifikacyjnej.
Kierunek studiów inżynieria bezpieczeństwa jest kierunkiem interdyscyplinarnym realizującym efekty kształcenia z obszaru nauk technicznych. Absolwent tego kierunku uzyskuje kompetencje inżynierskie. Absolwent posiada wiedzę ogólną i umiejętności z zakresu nauk technicznych, pozwalającą na rozwiązywanie podstawowych problemów inżynierskich oraz wiedzę specjalistyczną z inżynierii bezpieczeństwa. Ponadto absolwent posiada wiedzę z zakresu zagrożeń cywilizacyjnych i technicznych możliwości minimalizacji ryzyka. Jest wyposażony w wiedzę i umiejętności projektowania i monitorowania stanu i warunków bezpieczeństwa, dokonywania analizy bezpieczeństwa i ryzyka, wdrażania prawidłowej polityki bezpieczeństwa, zapewnienia bezpieczeństwa systemów, pełnienia funkcji zawodowych w zakresie zarządzania bezpieczeństwem oraz prowadzenia dokumentacji związanej z szeroko rozumianym bezpieczeństwem. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w podmiotach gospodarczych o różnych profilach oraz w administracji gospodarczej, państwowej i samorządowej na stanowiskach związanych z problematyką inżynierii bezpieczeństwa oraz do prowadzenia własnej działalności gospodarczej świadczącej usługi z zakresu inżynierii bezpieczeństwa.
Studia I stopnia |
W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Inżynieria bezpieczeństwa brane są średnie wyniki egzaminu maturalnego.
Celem kształcenia na studiach pierwszego stopnia kierunku matematyka jest przygotowanie absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach, na których niezbędna jest wiedza z zakresu matematyki teoretycznej i jej zastosowań. Koncepcja kształcenia zakłada osiągnięcie przez absolwenta kompetencji o charakterze zarówno ogólnym, jak i specyficznym. Uzyskane wykształcenie daje przygotowanie, w zależności od wybranej specjalności, do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły podstawowej w przypadku wyboru specjalności nauczycielskiej i do pracy w przedsiębiorstwach przemysłowych, administracji gospodarczej, samorządowej i państwowej, zapleczu badawczo-rozwojowym przemysłu, w przypadku wyboru specjalności matematyka stosowana. Studia na kierunku matematyka dostarczają szerokiej wiedzy matematycznej i kształtują umiejętności umożliwiające absolwentowi studiów pierwszego stopnia doskonalenie się w zakresie matematyki wyższej, a także podnoszenie kwalifikacji na kolejnych szczeblach edukacji.
Studia I stopnia |
W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku Matematyka brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne:
Studia II stopnia |
Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Matematyka jest konkurs dyplomów – ocena na dyplomie.
Studia III stopnia |
Podstawą kwalifikacji na studia III stopnia na kierunku Matematyka jest posiadanie dyplomu magistra oraz pozytywny wynik testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
Studia I stopnia:
Studia II stopnia:
Studia I stopnia:
Studia II stopnia: