ul. Jagiellońska 4 

85-067 Bydgoszcz

tel. 799 351 160

e-mail: sekretariat@wsnoz.pl

ul. Jagiellońska 4 

85-067 Bydgoszcz

tel. 799 351 160

e-mail: sekretariat@wsnoz.pl

  • AFAZJA I MUTYZM WYBIÓRCZY

    Rekrutacja

    CEL:

    Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do komunikowania się z dziećmi z mutyzmem wybiórczym oraz afazją. Poznanie istoty i objawów zaburzeń , sposobów diagnozowania oraz konkretnych metod przydatnych w terapii dzieci z MW i afazją.

    ADRESACI:

    Logopedzi, terapeuci, psycholodzy,  pedagodzy,  oligofrenopedagodzy,  nauczyciele szkół i przedszkoli, studenci.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • DEPRESJA I SAMOOKALECZANIA U DZIECI ORAZ MŁODZIEŻY - ROZPOZNANIE I WSPARCIE

    Rekrutacja

    Celem szkolenia jest uświadomienie problemu depresji u dzieci i młodzieży oraz zaplanowanie działań profilaktycznych umożliwiających uniknięcie zagrożeń, jakie niesie ze sobą nierozpoznana i nieleczona depresja m.in. takich jak samookaleczenia, zaginięcia, ucieczki z domu, wagarowanie, sięganie po środki psychoaktywne.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • DZIECKO Z FAS (ALKOHOLOWY ZESPÓŁ PŁODOWY)

    Rekrutacja

    Celem kursu jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności pracy z dzieckiem z  FAS, poznanie formy pomocy, możliwości diagnozy FAS oraz charakterystykę dziecka z FAS jako  ucznia.

    Szacuje się, że na świecie FAS występuje u trzech do dziewięciu dzieci na tysiąc żywych urodzeń. Szacunki polskie mówią, że w naszym kraju dzieci z pełnoobjawowym FAS rodzi się rocznie około 900. Dziesięć razy więcej zaś cierpi na inne zaburzenia związane z piciem alkoholu przez matkę w ciąży. Objawy FAS to liczne zaburzenia fizyczne i psychiczne. Dzieci z FAS często są  nadpobudliwe, mają napady agresji i złości. W dalszym życiu mogą wykazywać większą skłonność do nałogów.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • INTEGRACJA SENSORYCZNA

    Rekrutacja

    Cel kursu:

    Celem kursu jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności pracy z dzieckiem o zaburzonej integracji pomiędzy zmysłami. Kurs ma przygotować słuchacza do określenia diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • JĘZYK MIGOWY DLA NAUCZYCIELI - STOPIEŃ PODSTAWOWY

    Rekrutacja

    Celem kursu jest zdobycie wiedzy oraz umiejętności praktycznych w zakresie posługiwania się językiem migowym w stopniu podstawowym. Podczas kursu Uczestnicy poznają około 200 słów, zdobędą wiedzę na temat świata ludzi niesłyszących, ich kultury czy problemów życia codziennego oraz innych sposobów komunikacji osób niesłyszących i głuchoniewidomych.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • KIEROWNIK WYPOCZYNKU

    Rekrutacja

    Celem kursu jest uzyskanie kwalifikacji kierownika placówek wypoczynku dzieci i młodzieży. Wyposażenie uczestników kursu w wiedzę i umiejętności merytoryczne potrzebne do pełnienia obowiązków kierownika placówki wypoczynku dla dzieci i młodzieży; zapoznanie uczestników szkolenia z obowiązującymi przepisami dotyczącymi życia i zdrowia uczestników placówek wypoczynku; przygotowanie uczestników do sporządzania planu pracy wychowawczo-opiekuńczej placówki wypoczynku; poznanie przez uczestników kursu podstawowych metod pracy z kadrą na kolonii; nabycie przez uczestników kursu umiejętności organizacji pracy w placówce wypoczynku.

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • KURS CENTRALNE ZABURZENIA PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO - METODY I FORMY PRACY Z UCZNIEM

    Rekrutacja

    Celem kursu jest:

    wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności pracy z dzieckiem z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego, możliwości diagnozy zaburzeń przetwarzania słuchowego oraz poznanie formy pomocy.

    Centralne zaburzenie przetwarzania słuchowego to nieprawidłowe funkcjonowanie zmysłu słuchu na poziomie neuronalnym niewynikające z zaburzeń funkcji poznawczych i językowych. Dźwięki docierające do ucha są błędnie rozpoznawane i interpretowane przez mózg. Nieprawidłowe przetwarzanie dźwięków stwarza barierę dla rozwoju dziecka, które wykazuje trudności w rozumieniu mowy i poleceń, skupieniem uwagi, a także formułowaniem wypowiedzi, czytaniem i pisaniem. Problemy w rozpoznawaniu dźwięków nasilają się m.in. przy zwiększonej ekspozycji na hałas, w pomieszczeniach z pogłosem oraz podczas rozmowy, w której uczestniczy wiele osób.

    Zaburzenia przetwarzania słuchowego dotykają zarówno dzieci, młodzież i dorosłych. Powodem jest nadmierne bodźcowanie sensoryczne występujące we współczesnej cywilizacji. Emisja dźwięków przekracza normy, dzieci narażone są na oddziaływanie głośnych zabawek, urządzeń elektronicznych, takich jak telewizory, smartfony i tablety.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • KURS CENTRALNE ZABURZENIA PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO - METODY I FORMY PRACY Z UCZNIEM

    Rekrutacja

    Celem kursu jest:

    wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności pracy z dzieckiem z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego, możliwości diagnozy zaburzeń przetwarzania słuchowego oraz poznanie formy pomocy.

    Centralne zaburzenie przetwarzania słuchowego to nieprawidłowe funkcjonowanie zmysłu słuchu na poziomie neuronalnym niewynikające z zaburzeń funkcji poznawczych i językowych. Dźwięki docierające do ucha są błędnie rozpoznawane i interpretowane przez mózg.

    Nieprawidłowe przetwarzanie dźwięków stwarza barierę dla rozwoju dziecka, które wykazuje trudności w rozumieniu mowy i poleceń, skupieniem uwagi, a także formułowaniem wypowiedzi, czytaniem i pisaniem. Problemy w rozpoznawaniu dźwięków nasilają się m.in. przy zwiększonej ekspozycji na hałas, w pomieszczeniach z pogłosem oraz podczas rozmowy, w której uczestniczy wiele osób.

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • KURS EMISJI GŁOSU

    Rekrutacja

    Celem kursu jest:
    przekazanie wiedzy z zakresu dykcji, interpretacji i emisji głosu pod kątem specyfiki pracy głosem w różnych sytuacjach zawodowych. Ukierunkowanie pracy nad głosem i wymową w zależności od indywidualnych predyspozycji, wyrobienie umiejętności stosowania indywidualnie dobranych ćwiczeń służących poprawie ekspresji i estetyki wypowiedzi.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • KURS KWALIFIKOWANEJ PIERWSZEJ POMOCY

    Rekrutacja

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • KURS PLASTYKI SENSORYCZNEJ

    Rekrutacja

    Kurs plastyki sensorycznej to nowa, zyskująca na popularności, genialna w swej prostocie i efektywności metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Plastyka sensoryczna zaspokaja najbardziej naturalne potrzeby dziecka, w bezpieczny i zdrowy sposób wspierając jego rozwój.

    Dzięki tej metodzie rozwijają się wszystkie zmysły – najbardziej dotyk: bo przecież coś jest mokre, coś suche, coś gładkie, coś śliskie, coś się do rąk przykleja, a coś inne nie… Zmysły, jak wzrok, węch, słuch a często i smak w czasie fantastycznej zabawy są intensywnie pobudzane. Poza rozwojem zmysłów, dziecko ma szansę również rozwijać motorykę małą oraz motorykę dużą. Wielozmysłowa stymulacja, charakterystyczna dla plastyki sensorycznej, gwarantuje rozwój, na którym rodzicom czy opiekunom dziecka bardzo zależy.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • ORGANIZACJA POMOCY SPOŁECZNEJ

    Rekrutacja

    Absolwent uzyskuje kwalifikacje z zakresu organizacji pomocy społecznej określone Ustawą o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004. Przygotowanie kadry kierowniczej do zarządzania placówkami pomocy społecznej.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • PRACA Z DZIEĆMI CUDZOZIEMSKIMI W POLSKIEJ SZKOLE - PRAKTYCZNE METODY I FORMY NAUKI JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO

    Rekrutacja

    Celem kursu jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności pracy z dzieckiem pochodzącym zinnych kultur. Uczestnik po szkoleniu zna przepisy prawa oświatowego dotyczące funkcjonowania dzieci cudzoziemskich w polskiej szkole, wie, na czym polega edukacja cudzoziemców.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • PRZYGOTOWUJĄCY DO PROWADZENIA ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY DLA NAUCZYCIELI

    Rekrutacja

    Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy, niezbędnych do przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie pierwszej pomocy.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • PSYCHORYSUNEK I BAJKA W TERAPII DZIECI

    Rekrutacja

    Kto pragnie znaleźć klucz do serca dziecka ...

    ...powinien sięgnąć po bajki…

    Bajkoterapia to nowa, coraz bardziej popularna, genialna w swej prostocie i efektywności metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dzięki niej można skutecznie, mądrze i fajnie wspierać dziecko we wczesnych okresach jego rozwoju. Terapia poprzez bajki redukuje napięcie i pomaga dziecku zbudować pozytywny obraz siebie i świata.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • REWALIDACJA INDYWIDUALNA

    Rekrutacja

    Dobre planowanie to połowa sukcesu. Zadaniem nauczycieli, wychowawców czy pedagogów specjalnych jest planowanie oraz realizacja terapii ucznia z niepełnosprawnością.

    Kurs "Rewalidacja indywidualna" ma charakter doskonalący i pogłębiający kompetencje specjalistów w tym zakresie. Uczestnicy abędą umiejętność prowadzenia dokumentacji przebiegu terapii oraz pogłębią wiedzę na temat zastosowania w terapii, adekwatnych do potrzeb ucznia, procedur osiągania celów. urs realizowany zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • TERAPIA BEHAWIORALNA I, II I III STOPNIA

    Rekrutacja

    Terapia behawioralna jest jedną z metod pracy z dziećmi z autyzmem. Według najnowszych badań terapia behawioralna uważana jest za jedną z najefektywniejszych metod pracy z dziećmi o całościowym zaburzeniu w rozwoju.

    Celem kursu jest przede wszystkim nauczenie kursanta pracy z dzieckiem z autyzmem, aby jak najpełniej mogło ono samodzielnie funkcjonować w życiu codziennym oraz akceptowało zmiany w swoim otoczeniu.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • TERAPIA RĘKI

    Rekrutacja

    Terapia Ręki ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. Ale przede wszystkim służy do osiągnięcia samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego dzieci. 

    Celem kursu jest wspomaganie precyzyjnych ruchów rąk, poprawa umiejętności chwytu, wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej, przekraczanie linii środka ciała.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

    Rekrutacja

    Celem kursu jest zapoznanie praktyków z Treningiem Umiejętności Społecznych. Jest to jedna z form terapii dla dzieci, młodzieży i dorosłych mających trudności w kontaktach społecznych, terapia przeznaczona dla osób ze spektrum autyzmu (szczególnie z zespołem Aspergera), zaburzeniami zachowania, dzieci nieśmiałych, wycofanych lub nadpobudliwych.

    Kursant nabywa umiejętności tworzenia programów zajęć z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych oraz prowadzenia Treningów Umiejętności Społecznych z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, w tym: z zaburzeniami oraz niepełnosprawnościami.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

  • TRENINGOWE METODY PRACY ZASTĘPOWANIA ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH I PRZEMOCOWYCH WŚRÓD DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH

    Rekrutacja

    Cel kursu:

    Zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności stosowania treningowych metod w pracy, opiece z dzieckiem, uczniem oraz dorosłym przejawiającym trudności w funkcjonowaniu społecznym pod postacią zachowań agresywnych, przemocowych w nurcie poznawczo-behawioralnym.

    Adresaci:

    Nauczyciele, wychowawcy, terapeuci, rehabilitanci, psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, kynoterapeuci, alpakoterapeuci, studenci ostatnich roczników studiów pedagogicznych, psychologicznych, rodziców oraz wszystkich zainteresowanych.

    Dowiedz się więcej

    WYŚWIETL WIĘCEJZwiń

    Wymagania rekrutacyjne

    Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

Informacje mają charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy.
Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.

Opinie (0)