Uniwersytet Rzeszowski

Kolegium Nauk Społecznych UR

al. Rejtana 16c, 

35-959 Rzeszów

tel. +48 17 872 10 00

Kolegium Nauk Społecznych UR

Uniwersytet Rzeszowski

al. Rejtana 16c, 

35-959 Rzeszów

tel. +48 17 872 10 00

  • ADMINISTRACJA PUBLICZNA - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Studium przeznaczone jest dla absolwentów wszystkich kierunków studiów wyższych, którzy zainteresowani są funkcjonowaniem administracji państwowej i samorządów terytorialnych.

    Adresatami studiów są wszystkie osoby posiadających wyższe wykształcenie, w szczególności: przedstawicieli organów stanowiących i wykonawczych jednostek samorządu terytorialnego, menedżerów gospodarki publicznej, pracowników administracji samorządowej, kadry kierowniczej przedsiębiorstw (zakładów) oraz dla innych osób zainteresowanych problematyką z zakresu administracji publicznej.

    Studia są przeznaczone dla absolwentów wyższych uczelni o dowolnym profilu i specjalności, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę oraz zdobyć umiejętności niezbędne do wykonywania pracy urzędnika administracji publicznej.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA INFORMACJI - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Uzyskanie wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej dostępu do informacji oraz konstrukcji ochrony informacji niejawnych, danych osobowych i informacji objętych tajemnicą zawodową. Poznanie zasad, metod i instrumentów ochrony informacji. Zapoznanie się z problemem odpowiedzialności za naruszenie prawa chroniącego informację.

    Umiejętność rozpoznawania różnych form cyberprzestępczości oraz stosowania właściwych środków ich zwalczania. Prowadzenie kancelarii tajnych oraz audytu wewnętrznego w zakresie bezpieczeństwa informacji.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • CERTYFIKOWANY COACH - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Studia przygotowują do samodzielnego  prowadzenia sesji coachingowych. W wyniku realizacji zajęć przewidzianych planem studiów absolwent uzyskuje kwalifikacje do podjęcia pracy w charakterze coacha – zarówno w przedsiębiorstwach, jak i instytucjach państwowych, organizacjach pozarządowych, fundacjach, placówkach oświatowych, ośrodkach psychologicznych i terapeutycznych, instytucjach pośrednictwa pracy, jak również prowadząc własną działalność gospodarczą może pracować z klientem indywidualnym. Może ubiegać się o międzynarodową akredytację Coacha ICF na poziomie ACC.

    Absolwent podczas studiów zostanie zapoznany ze specyfiką pracy coacha. Uzyska wiele umiejętności niezbędnych w pracy coacha, w szczególności:

    • przygotowania sesji coachingowej,
    • efektywnego komunikowania się z klientem,
    • diagnozowania potrzeb klienta,
    • ustalania celów w coachingu,
    • efektywnego przeprowadzenia sesji coachingowej z wykorzystaniem różnorodnych metod i narzędzi,
    • oceny kompetencji własnych jako coacha,
    • ewaluacji procesu coachingowego.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • DOSKONALĄCE STUDIA Z INFORMATYKI DLA NAUCZYCIELI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do pełnej realizacji edukacji informatycznej i integrowania tych zajęć z innymi rodzajami edukacji. Na zajęciach z jednej strony nauczyciele wypracują pełny zestaw scenariuszy i materiałów dla swoich zajęć, a z drugiej – zweryfikują wypracowane materiały w szkole podczas zajęć ze swoimi uczniami w czasie między zjazdami. Będzie to pewnego rodzaju praktyka „na bieżąco”.

    Adresatami studiów podyplomowych są nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej. Oczekuje się, że słuchacze mają podstawowe przygotowanie w zakresie posługiwania się komputerem, jego aplikacjami biurowymi i usługami sieciowymi (w zakresie poczty elektronicznej i wyszukiwania informacji). Celem będzie wyrównanie przygotowania nauczycieli, poszerzenie oraz pogłębienie umiejętności do poziomu niezbędnego dla prowadzenia zajęć edukacji informatycznej w klasach I-III szkoły podstawowej.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • ETYKA - KWALIFIKACYJNE STUDIA Z ETYKI DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Kształcenie w ramach Kwalifikacyjnych studiów podyplomowych z etyki dla nauczycieli jest prowadzone w zakresie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego do nauczania kolejnego przedmiotu. Oferta studiów skierowana jest do czynnych zawodowo nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe poprzez zdobycie uprawnień do nauczania przedmiotu Etyka.

    W ramach studiów prowadzone będą zajęcia z następujących przedmiotów:
    historia myśli etycznej, etyka normatywna ogólna, współczesne dyskusje etyczne: bioetyka, ekofilozofia, feminizm, psychologia moralności, filozofia polityczna: etyka i polityka, metodyka nauczania etyki, praktyka pedagogiczna, wstęp do filozofii i etyki, elementy logiki i retoryki.

    W pierwszym semestrze będą odbywać się zajęcia z historii myśli etycznej oraz z zakresu przygotowania pedagogicznego do nauczania etyki.

    Zajęcia prowadzić będą m.in.: prof. Aleksander Bobko, prof. UR. Krzysztof Bochenek, prof. UR Grzegorz Grzybek, prof. UR Beata Guzowska, prof. UR Andrzej Niemczuk, prof. UR Przemysław Paczkowski, ks. mgr Jacek Szczęch, dr Włodzimierz Zięba.

    Celem oferowanych kwalifikacyjnych studiów podyplomowych z etyki jest umożliwienie osobom zainteresowanym problemami filozofii i etyki poszerzania swojej wiedzy, a także zdobycia potrzebnego przygotowania teoretycznego dla prowadzenia działalności pedagogiczno-edukacyjnej z zakresu etyki.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • FOTOGRAFIA DZIENNIKARSKA, PROMOCYJNA I UŻYTKOWA - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Studia podyplomowe „Fotografia dziennikarska, promocyjna i użytkowa” są adresowane zarówno do pasjonatów fotografii, jak również do przedstawicieli wszystkich organizacji, firm, instytucji publicznych i osób prywatnych, które wykorzystują w swojej działalności zawodowej profesjonalne fotografie.

    Studia mają charakter praktyczny. W programie studiów, na 168 godzin zajęć dydaktycznych, 120 godzin to warsztaty i ćwiczenia przygotowujące do wykonywania różnych rodzajów fotografii, a także zajęcia z fotoedycji oraz kompozycji tekstów i fotografii.

    Praktyczny wymiar studiów przejawia się także w doborze kadry dydaktycznej. Stanowią ją w dużej mierze doświadczeni praktycy, zawodowo zajmujący się fotografią. Wśród wykładowców są także nauczyciele akademiccy Instytutu Nauk o Polityce Uniwersytetu Rzeszowskiego.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • NEGOCJACJE I MEDIACJE - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Wiedza teoretyczna i praktyczna dotycząca komunikacji interpersonalnej, psychologii konfliktu oraz negocjacji i mediacji. Prowadzenie negocjacji lub mediacji. Konstruowanie ugód mediacyjnych.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • PEDAGOG SPECJALNY W EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    W wyniku realizacji zajęć przewidzianych planem studiów podyplomowych Absolwent nabywa kwalifikacje nauczyciela pedagoga specjalnego, nauczyciela edukacji włączającej oraz uzyskuje wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne w realizacji zadań w zakresie pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w grupach i klasach w przedszkolach, szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem:

    • identyfikowania potrzeb dzieci i uczniów w podejściu funkcjonalnym – prowadzenia oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem współczesnych narzędzi i metod diagnostycznych;
    • konstruowania i realizowania i ewaluowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych;
    • skutecznego nauczania grup zróżnicowanych z wykorzystaniem współczesnej metodyki uniwersalnego projektowania nauczania oraz technologii informacyjnej;
    • kształtowania właściwych relacji w grupach rówieśniczych oraz wspomagania rozwoju kompetencji społecznych oraz zapobiegania podejmowaniu przez dzieci i uczniów zachowań problemowych;
    • planowania, realizowania i monitorowania działań wspierających w placówkach włączających;
    • nowoczesnych metod organizacji zespołów nauczycieli i specjalistów współpracujących na rzecz zapewnienia wysokiej jakości edukacji włączającej;
    • efektywnych metod współpracy z rodzicami i prawnymi opiekunami uczniów i dzieci z niepełnosprawnościami.

    Dowiedz się więcej

     

    Wyświetl więcejZwiń

  • PRAWO LOTNICZE - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Studia podyplomowe prawo lotnicze są skierowane do absolwentów kierunków Prawo, Administracja, Ekonomia i kierunków technicznych oraz pracowników instytucji związanych z lotnictwem, pracowników portów lotniczych, aeroklubów, jak również innych osób zainteresowanych rozwojem wiedzy i umiejętności w zakresie różnych aspektów wykorzystywania przestrzeni powietrznej: prawnych, ekonomicznych, technicznych i dotyczących jej zarządzania.

    Dowiedz się więcej

     

    Wyświetl więcejZwiń

  • PRZYGOTOWANIE DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Słuchacz uzyska szereg umiejętności do pracy w instytucjach systemu edukacji w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem:

    • diagnozowania potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży szkolnej
    • stymulowania, wspierania i wspomagania rozwoju uczniów w różnym wieku szkolnym;
    • projektowania i realizacji procesów kształcenia i wychowania z wykorzystaniem różnorodnych metod i technik pracy dydaktyczno-wychowawczej;
    • projektowania, realizacji i ewaluacji programów kształcenia i wychowania w instytucjach systemu edukacji;
    • sprawnego posługiwania się językiem ojczystym, jako uniwersalnym narzędziem komunikowania się ludzi między sobą;
    • sprawnego posługiwania się współczesnymi technologiami informacyjnymi, w tym kształtowanie umiejętności świadomego i krytycznego odbioru przez uczniów różnorodnych przekazów medialnych (realizacja idei wyrażonej w triadzie: „o mediach – przez media – dla mediów”);
    • podejmowania współpracy ze środowiskiem lokalnym, w tym domem rodzinnym, instytucjami życia społecznego i kulturalnego, itp.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • PSYCHOLOGIA EDUKACYJNA Z PRZYGOTOWANIEM PEDAGOGICZNYM - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w najnowszą wiedzę z zakresu psychologii edukacyjnej oraz rozwinięcie umiejętności kompleksowego wspierania osób uczących się na każdym etapie rozwoju oraz uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa. Studia pozwalają nabyć kompetencje służące realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych, dydaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w przedszkolach, szkołach oraz placówkach systemu oświaty, w tym poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • WIZERUNEK I ZARZĄDZANIE W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Studia podyplomowe Wizerunek i zarządzanie w administracji publicznej są adresowane do pracowników administracji publicznej zatrudnionych w jednostkach samorządu terytorialnego oraz urzędach administracji rządowej. Studia mają charakter praktyczny. W programie zajęć znajdują się warsztaty, konwersatoria i ćwiczenia.

    Celem studiów jest przekazanie praktycznej wiedzy dotyczącej różnych aspektów zarządzania i kształtowania wizerunku, co ma mieć wpływ na podniesienie jakości funkcjonowania urzędów administracji publicznej. Praktyczny wymiar studiów przejawia się także w doborze kadry dydaktycznej. Stanowią ją praktycy funkcjonujący w różnych obszarach związanych z zarządzaniem i wizerunkiem.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • ZARZĄDZANIE INSTYTUCJĄ OŚWIATOWĄ W REFORMOWANYM SYSTEMIE EDUKACJI - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Absolwent studiów podyplomowych „Zarządzanie instytucją oświatową w reformowanym systemie edukacji” zostanie przygotowany do pracy na stanowisku kierownika w różnego typu placówkach oświatowych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (DZ. U. z 2017 r. poz. 1597).

    W wyniku realizacji zajęć przewidzianych planem studiów podyplomowych absolwent zdobywa kwalifikacje do zajmowania stanowiska dyrektora placówki oświatowej oraz uzyskuje wiedzę i umiejętności niezbędne w realizacji zadań kierownika takiej instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem:

    • Wykorzystania wiedzy teoretycznej z zakresu współczesnych metod zarządzania instytucją oświatową oraz powiązanych z nią dyscyplin i dziedzin naukowych, w tym analizy i interpretacji różnych sytuacji społecznych wynikających z funkcjonowania instytucji oświatowych oraz rozwiązywania ich problemów organizacyjnych.
    • Kierowania zespołami ludzkimi i pracą zespołową w instytucjach oświatowych oraz sprawnego posługiwania się  systemami informatycznymi w zarządzaniu placówką oświatą.
    • Zastosowania przepisów prawa regulujących funkcjonowanie instytucji oświatowej.
    • Stosowania zasad i norm etycznych w podejmowaniu działań w zakresie zarządzania kadrą pedagogiczną i administracyjną placówki oświatowej.
    • Podejmowania współpracy ze środowiskiem lokalnym, w tym domem rodzinnym, oraz innymi instytucjami oświatowymi, jak i instytucjami życia społecznego i kulturalnego, itp.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W SYSTEMIE BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Absolwent studiów podyplomowych otrzymuje gruntowną wiedzę przygotowującą go  do profesjonalnego zarządzania w sytuacjach kryzysowych, które w swoim zakresie obejmuje całokształt zagadnień związanych z przeciwdziałaniem zdarzeniom kryzysowym, określając je jako działania prewencyjne, działaniem w trakcie ich trwania, skupiając się tu na zwalczaniu i  działaniu ratowniczym, jak również likwidacja skutków po ich zaistnieniu. Ukończenie studiów pozwala na zdobycie także wiedzy z zakresu nauk prawnych.

    Absolwent będzie w stanie prawidłowo zarówno interpretować przepisy jak również stosować ustawową terminologię używaną na gruncie przepisów o zarządzaniu kryzysowym. Dopełnieniem jego umiejętności będzie zdobycie wiedzy na temat komunikowania się z mediami ich rolą, jak również poznanie nowych technologii informatycznych, co stanowi jeden z kluczowych elementów w prawidłowym zarządzaniu podczas sytuacji kryzysowej występującej na terenie RP.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    W wyniku realizacji zajęć przewidzianych planem studiów podyplomowych absolwent zdobywa kwalifikacje do zajmowania stanowiska dyrektora instytucji lub przedsiębiorstwa oraz uzyskuje wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne w realizacji zadań kierownika takiej instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem:

    • współczesnych trendów prowadzenia innowacyjnej instytucji i przedsiębiorstwa; podejmowanie działań ukierunkowanych na generowanie nowej jakości;
    • analizy i diagnozowania potrzeb kadrowych instytucji i przedsiębiorstwa; opracowanie i realizacja programów doskonalenia kadry w perspektywie dostosowywania się do zmiennych warunków rynkowych;
    • planowania, prowadzenia i koordynowania polityki kadrowej z wykorzystaniem wiedzy prawniczej, psychologicznej, socjologicznej;
    • sprawnego, skutecznego i jasnego komunikowania się, także w sytuacjach trudnych, konfliktowych, z personelem wewnętrznym i interesariuszami zewnętrznymi przy wykorzystaniu strategii negocjacyjnych;
    • sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi w zarządzaniu instytucją i przedsiębiorstwem; a także w budowaniu wizerunku instytucji i przedsiębiorstwa oraz w ich promocji;
    • projektowania, prowadzenia, doskonalenia i ewaluacji nowoczesnych instytucji i przedsiębiorstwa;
    • rekrutowania i motywowania z wykorzystaniem nowoczesnych technik skutecznego myślenia;
    • kierowania zespołami ludzkimi i pracą zespołową w instytucjach i przedsiębiorstwach;
    • stosowania zasad i norm etycznych w podejmowaniu działań w zakresie zarządzania kadrą, administracją i personelem instytucji i przedsiębiorstwa;
    • podejmowania współpracy ze środowiskiem lokalnym, w tym z instytucjami życia społecznego i kulturalnego, itp.;
    • różnorodnych technik negocjacji zbiorowej i indywidualnej;
    • sprawnego posługiwania się językiem ojczystym, jako uniwersalnym narzędziem komunikowania się ludzi między sobą.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

  • ZARZĄDZENIE W OCHRONIE ZDROWIA Z ELEMENTAMI PRAWA MEDYCZNEGO - STUDIA PODYPLOMOWE

    Rekrutacja

    Studia adresowane są do osób zajmujących obecnie lub zamierzających w przyszłości pełnić   stanowiska kierownicze w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej – min. lekarzy, pielęgniarek, osób zarządzających placówkami ochrony zdrowia, instytucjami związanymi ze zdrowiem publicznym, ubezpieczeniami zdrowotnymi oraz wszystkich zainteresowanych problematyką zarządzania w placówkach ochrony zdrowia.

    Słuchacze uzyskają przygotowanie do zajmowania kierowniczych stanowisk w podmiotach leczniczych każdego rodzaju oraz w jednostkach administracji publicznej mających w swych kompetencjach ochronę zdrowia. Dodatkowo program studiów uwzględnia problematykę zarządzania prywatną praktyką zawodową i jest skierowany do osób prowadzących prywatne gabinety lekarskie lub nimi administrujących.

    Dowiedz się więcej

    Wyświetl więcejZwiń

Informacje mają charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Uniwersytet Rzeszowski.
Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.

Opinie (1)

kolenchyma Ocena odpowiedz

jest git