Bydgoska Szkoła Wyższa rekrutacja 2018 - zasady rekrutacji na BSW 2018/19
Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia 2018/2019 na Bydgoską Szkołę Wyższą. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2018.
Uchwala Nr 1/3/2017 Senatu Bydgoskiej Szkoły Wyższej z dnia 29 marca 2017 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na studia pierwszego i drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie w Bydgoskiej Szkole Wyższej w roku akademickim 2018/2019
Na podstawie art. 169 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku Prawo o szkolnictwie v»ższym (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1842 ze zm.) oraz Statutu BSW, stanowiącego załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 1/9/2012 Zarządu Centrum Nauki i Szkolnictwa „Edukator” Sp. z o.o. z dnia 3 września 2012 r., Senat Bydgoskiej Szkoły Wyższej uchwala dla każdego kierunku, w stosunku do którego Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego wydał lub wyda pozytywną decyzję nadająca uprawnienia do prowadzenia studiów na poziomie pierwszego i drugiego stopnia, następujące warunki i tryb rekrutacji na pierwszy rok studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w roku akademickim 2018/2019:
l . O przyjęcie na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie mogą ubiegać się kandydaci, którzy posiadają świadectwo dojrzałości: uzyskane w trybie nowej matury, świadectwo dojrzałości uzyskane w trybie starej matury, dyplom IB, dyplom EB, świadectwo maturalne uzyskane za granicą, uprawniające do ubiegania się o przyjęcie do szkoły wyższej.
-
O przyjęciu na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się kandydaci posiadający tytuł zawodowy licencjata, magistra, inżyniera lub równorzędny.
-
Przyjęcie na studia cudzoziemców następuje na podstawie art. 43 oraz 191a ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, przepisów rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1501), a także przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 marca 2015 r. w sprawie postępowania w celu uznania świadectwa lub innego dokumentu albo potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki uzyskanych w zagranicznym systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r., poz. 447) oraz rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 sierpnia 2015 r. w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicq oraz w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów wyższych na określonym poziomie kształcenia (Dz. U. z 2015 r., poz. 1467).
-
Wstęp na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie jest wolny. Przyjmowani będą kandydaci, którzy we wskazanym terminie dokonają rejestracji oraz złożą właściwe i kompletne dokumenty. Decyduje kolejność zgłoszeń i pozytywny rezultat postępowania rekrutacyjnego.
-
Na podstawie art. 169 ust. 8 ustawy z dnia z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz. U. z 2002 r. Nr 13, poz. 125), laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych szczebla centralnego zarejestrowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, w dyscyplinie lub dziedzinie związanej z danym kierunkiem studiów, przyjmowani są w pierwszej kolejności. Podstawę uzyskania takiego uprawnienia stanowi dokument wydany przez główny organ administracyjny olimpiady.
-
Wstęp na studia drugiego stopnia jest wolny dla absolwentów kierunków studiów wpisujących się w obszar funkcjonowania nauk, obejmujący proponowane przez uczelnię kierunki studiów.
-
Absolwenci innych kierunków studiów mogą rozpocząć kształcenie na studiach drugiego stopnia po zdaniu testu kompetencji.
-
Postępowanie rekrutacyjne na studia drugiego stopnia dotyczące kandydatów, o których mowa w pkt. 2, przeprowadza powołana przez Rektora Uczelniana Komisja Rekrutacyjna. Skład Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej obejmuje przewodniczącego, sekretarza i członka komisji, których powołuje się spośród nauczycieli akademickich. Przewodniczący musi posiadać co najmniej stopień naukowy doktora, sekretarzem może być pracownik administracyjny uczelni.
-
Na podstawie rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 września 2016 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów (Dz. U. z 2016 r., poz. 1596), zarządzeń Rektora BSW w sprawie jakości kształcenia w Bydgoskiej Szkole Wyższej oraz z uwzględnieniem bazy lokalowej uczelni, określa się następujące limity miejsc dla każdego kierunku studiów w naborach na semestr zimowy i letni:
-
studia stacjonarne — 80
-
studia niestacjonarne — 250.
-
Rektor może określić w drodze zarządzenia inne limity przyjęć na pierwszy rok studiów.
Rekrutacja w roku akademickim 2018/2019 odbędzie się w następujących terminach:
od 2 maja do 15 października 2018 r. na semestr zimowy,
od 2 stycznia do 28 lutego 2019 r. na semestr letni.
-
Rekrutację przeprowadzają i decyzje o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia podejmują Pełnomocnicy Rektora ds. kierunku studiów.
-
Postępowanie kwalifikacyjne polega na sprawdzenia dokumentów kandydatów pod względem wymagań formalnych.
-
Od decyzji Pełnomocnika Rektora ds. kierunku studiów służy odwołanie do Rektora w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
-
Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia.
-
Postępowanie rekrutacyjne na studia składa się z następujących etapów:
-
rejestracja na studia,
-
złożenie dokumentów,
-
postępowanie kwalifikacyjne,
-
wydanie decyzji o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia.
-
Rejestracja kandydatów na studia prowadzona jest w formie elektronicznej w portalu internetowym uczelni: www.bsw.edu.pl
-
Rejestracja kandydata poprzez system elektroniczny jest niezbędnym warunkiem rozpoczęcia wobec niego procedury kwalifikacyjnej.
-
Elektroniczny system rejestracji jest dostępny z dowolnego komputera podłączonego do Internetu przez całą dobę. Uczelnia zapewnia dostęp do stanowisk komputerowych umożliwiających dokonanie elektronicznej rejestracji.
-
W celu rejestracji kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia jest zobowiązany:
-
wypełnić i zatwierdzić formularz zgłoszeniowy z danymi osobowymi w uczelnianym systemie elektronicznym w portalu intemetowym www.bsw.edu.pl
-
wnieść w określonym terminie opłatę rekrutacyjną, w wysokości ustalonej odrębnym zarządzeniem Kanclerza BSW, na uczelniany rachunek bankowy.
-
Rejestrację internetową uznaje się za wiążącą po:
-
wprowadzeniu wszystkich niezbędnych w procesie kwalifikacji danych,
-
dokonaniu opłaty rekrutacyjnej.
-
Kandydat ponosi konsekwencje błędnego wypełnienia pól formularza internetowego, ich niewypełnienia lub podania informacji nieprawdziwych.
-
Bydgoska Szkoła Wyższa nie ponosi odpowiedzialności za niemożność rejestracji spowodowaną awariami sieci internetowej, niezależnymi od uczelni. W takich przypadkach kandydat powinien zgłosić się osobiście do Biura Rekrutacji.
-
Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi, z zastrzeżeniem następujących sytuacji:
-
nieważnej rejestracji (brak wymaganych danych lub zbyt późnego wniesienia opłaty),
-
nieuruchomienia studiów z powodu zbyt małej liczby osób przyjętych.
Zwrotu opłaty dokonuje się po zakończeniu procesu rekrutacji w roku akademickim 2018/2019 na pisemny wniosek kandydata.
-
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia składa w Biurze Rekrutacji komplet następujących dokumentów:
-
wydrukowany z uczelnianego systemu elektronicznego i podpisany formularz zgłoszeniowy,
-
świadectwo dojrzałości w oryginale lub odpis wydany przez właściwą Okręgową Komisję Egzaminacyjną lub poświadczoną przez uczelnię kserokopię świadectwa dojrzałości dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia,
-
odpis lub poświadczoną przez uczelnię kserokopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich — dotyczy kandydatów ubiegających się o przyjęcie na studia drugiego stopnia,
-
poświadczoną przez uczelnię kserokopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata,
-
2 aktualne fotografie zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych,
-
kolorową fotografię cyfrową w postaci pliku o rozszerzeniu JPG i wymiarach 300x375 pikseli (fotografia zostanie wprowadzone do systemu rekrutacyjnego z poziomu konta kandydata),
-
zaświadczenie od lekarza medycyny pracy pozwalające na podjęcie studiów - wymagane od kandydatów na kierunki: dietetyka, kosmetologia, fizjoterapia (skierowanie na badania wydawane zostanie przez Uczelnię po wydaniu decyzji o przyjęciu na studia),
-
kandydaci na kierunek fizjoterapia i kosmetologia zobowiązani są dołączyć do dokumentów podpisane oświadczenie,
-
kserokopia dowodu opłaty rekrutacyjnej - oryginał do wglądu.
-
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 września 2016 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (Dz. U. z 2016 r., poz. 1554), wymagane fotografie są niezbędne do:
-
wydania legitymacji studenckiej,
-
wydania książeczki zdrowia (tylko na studiach stacjonarnych),
-
przechowywania w teczce akt osobowych studenta.
Treść niniejszej uchwały zostanie podana do publicznej wiadomości przez ogłoszenie jej w miejscach ogólnie dostępnych na terenie BSW w Bydgoszczy oraz w portalu internetowym www.bsw.edu.pl.
W sytuacjach nieprzewidzianych w niniejszej uchwale decyzje podejmuje Rektor.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.