polonistyka ahe Łódź

Polonistyka w AHE

Na polonistyce w AHE będziemy uczyć tego, czym na co dzień zajmują się pracownicy redakcji i działów PR i marketingu wykorzystujący w swoim zawodzie nowe media

Kiedyś student polonistyki planował karierę jako dziennikarz, redaktor w wydawnictwie albo nauczyciel. Dzisiaj absolwenci filologii polskiej mogą wykonywać jedne z najbardziej poszukiwanych zawodów – jest tylko jeden warunek.

Rozwój nowych mediów sprawił, że informacja rozprzestrzenia się błyskawicznie, a każdy może publikować i udostępniać innym treści. W zasadzie każda firma posiada stronę internetową i fanpage w mediach społecznościowych. Problem w tym, że wiele z nich mogłoby w ogóle nie istnieć, bo źle prowadzoną komunikacją psuje wizerunek marki. Rozumieją to już nie tylko duże korporacje, ale niemalże każdy poważny biznes. Dlatego firmy zatrudniają profesjonalnych specjalistów do obsługi swoich kanałów komunikacji – już nie jako wolnych strzelców, ale pracowników etatowych.

Nie wystarczy jednak tylko umiejętność pisania dobrych tekstów. To już nie wyróżnia, potrzebne są oprócz tego odpowiedniej jakości materiały graficzne albo video. Potem pozostaje już tylko wypromować efekt finalny. Warto się tym zająć, bo reklama w Internecie jest relatywnie tania i ma tę zaletę, że jej efekty są łatwe do zmierzenia. Jeżeli wyemitujemy reklamę w gazecie o nakładzie 50 000 egzemplarzy, nawet jeśli będziemy wiedzieć, ile ich się sprzedało, nigdy nie dowiemy się, ilu odbiorców zobaczyło nasz materiał. W Internecie mamy tę możliwość – możemy też przekonać się, jak na reklamę zareagowali nasi odbiorcy, jacy są, co lubią i ile mają lat.

To właśnie rozwój Internetu i potrzeby marketingu doprowadziły do powstania nowych zawodów, takich jak np. content manager. Jeszcze rok temu w ogłoszeniach rekrutacyjnych to stanowisko nie pojawiało się prawie nigdy – dzisiaj rekrutacje na nie są prowadzone coraz częściej.

Co do tego ma filologia polska? Redaktor portalu internetowego, social media manager, piarowiec czy specjalista od reklamy – wszystkie te zawody wymagają umiejętności tworzenia ciekawych i poprawnych tekstów. A co z resztą kompetencji? Jest ogromny wybór szkoleń: z reklamy, mediów społecznościowych, Public Relations, grafiki, redakcji… Problem w tym, że każde takie szkolenie kosztuje od kilkuset złotych wzwyż. O tym właśnie myśleli autorzy programu specjalności na filologii polskiej w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, tworząc program nauczania: jest w nim zawarta wiedza, której uczy się na takich szkoleniach.

Zależy nam na tym, aby nasi studenci mogli już w trakcie nauki publikować i promować własne materiały, które będą dobrej jakości, tak aby jako absolwenci mieli już portfolio i mogli się nim pochwalić pracodawcy. Dlatego będziemy ich uczyć tego, czym na co dzień zajmują się pracownicy redakcji i działów PR i marketingu wykorzystujący w swoim zawodzie nowe media – mówi dr Natalia Piórczyńska, prodziekan kierunku filologia polska na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Pełną ofertę studiów Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi znajdziesz na stronie: www.ahe.lodz.pl

Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Akademia Humanistyczno - Ekonomiczna w Łodzi

Komentarze (0)