Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Artykuł archiwalny
Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia w roku akademickim 2023/2024 na Akademii Muzycznej w Poznaniu. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2023.
Regulamin postępowania rekrutacyjnego na studia pierwszego i drugiego stopnia w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu rok akademicki 2023/2024
I CZĘŚĆ OGÓLNA
Przepisy ogólne
§ 1
Organy właściwe
§ 2
oraz komisje egzaminacyjne przy Komisjach Rekrutacyjnych Instytutu.
§ 3
§ 4
Do kompetencji Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, poza innymi sprawami uregulowanymi
§ 5
§ 6
Do kompetencji Komisji Rekrutacyjnej Instytutu, poza innymi sprawami uregulowanymi
e. sporządzanie protokołów z przebiegu egzaminów wstępnych określające wynik dokonanej kwalifikacji kandydatów,
§ 7
Tryb i dokumentacja pracy Komisji Rekrutacyjnych i egzaminacyjnych
§ 8
§ 9
§ 10
Kwalifikacja kandydatów
§ 11
Ostateczny termin elektronicznego składania dokumentów upływa 31 maja 2023 roku o godzinie 23.59.
g. rejestrację elektroniczną uznaje się za dokonaną skutecznie po wprowadzeniu przez kandydata wszystkich niezbędnych danych. Kandydat ponosi odpowiedzialność za błędne wypełnienie pól formularzy internetowych, ich niewypełnienie lub podanie nieprawdziwych informacji,
· |
studia I stopnia |
21.06.2023 |
– 23.06.2023 r., |
· |
studia II stopnia |
26.06.2023 |
– 28.06.2023 r. |
§ 12
Przepisy porządkowe egzaminu wstępnego
§ 13
Przebieg egzaminu wstępnego – postanowienia ogólne
§ 14
§ 15
§ 16
Kandydaci, którzy ukończyli szkołę średnią za granicą, mogą ubiegać się o przyjęcie na I rok studiów pierwszego stopnia pod warunkiem posiadania zalegalizowanego lub opatrzonego apostille świadectwa lub innego dokumentu uzyskanego za granicą, uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia w uczelniach każdego typu w państwie, w którego systemie działa instytucja wydająca świadectwo, uznanego za równoważny odpowiedniemu polskiemu świadectwu dojrzałości zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji świadectw szkolnych i świadectw maturalnych uzyskanych za granicą albo uznanego na podstawie umowy międzynarodowej za równoważny odpowiedniemu polskiemu świadectwu dojrzałości lub za uprawniający do podjęcia takich studiów w Rzeczypospolitej Polskiej.
Ogłaszanie wyników egzaminów i przyjęć na studia
§ 17
§ 18
b. ze wskazaniem uzyskania negatywnego wyniku postępowania rekrutacyjnego – w stosunku do kandydatów, którzy spełniając warunki ustawowe przyjęcia na studia uzyskali negatywny wynik egzaminów wstępnych albo nie spełnili ustawowych wymogów przyjęcia na studia.
Komisji Rekrutacyjnej Instytutu. Decyzja zawiera pouczenie o możliwości odwołania się do Rektora w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
§ 19
§ 20
§ 21
Uczelniana Komisja Rekrutacyjna gromadzi i przechowuje kopie dokumentów:
§ 22
§ 23
Uczelniana Komisja Rekrutacyjna gromadzi i przechowuje kopie dokumentów:
Przepisy szczególne dotyczące cudzoziemców
§ 24
§ 25
§ 26
§ 27
kontrabas, gitara, a w specjalnościach: flet, klarnet, fagot, obój, saksofon – jeden utwór musi być wykonany z pamięci;
KIERUNEK KOMPOZYCJA I TEORIA MUZYKI
§ 28
Ustala się następujące zasady punktacji poszczególnych egzaminów wstępnych:
|
Kierunek/specjalność |
|
|
|
Etap |
Zakres egzaminów |
Punktacja |
maksymalna |
minimalna |
|
|
|
liczba pkt |
wymagana |
|
|
|
|
liczba pkt |
|
Kompozycja i teoria muzyki/Kompozycja |
|
||
|
I stopień (w języku polskim i angielskim) |
|
||
I |
Ocena przedstawionych partytur |
(10-25) |
25 |
18 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 punktów |
|
|||
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie minimum 18 pkt. w II etapie |
||||
|
II stopień |
|
|
|
I |
Ocena przedstawionych partytur |
(10-25) |
25 |
18 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 punktów |
|
|||
II |
Egzamin z harmonii (z egzaminu |
(10-25) |
25 |
18 |
|
zwolnieni są i otrzymują |
|
|
|
|
maksymalną liczbę punktów |
|
|
|
|
absolwenci studiów I stopnia w |
|
|
|
|
specjalnościach kompozycja oraz |
|
|
|
|
teoria muzyki) |
|
|
|
|
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie minimum 18 pkt. w każdym |
||||
|
|
|
|
|
z egzaminów w II etapie
Kompozycja i teoria muzyki/Kompozycja elektroakustyczna
I stopień (w języku polskim i angielskim)
I |
Ocena portfolio |
(10-25) |
25 |
18 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 pkt. |
|
|||
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie minimum 18 pkt. w II etapie
Kompozycja i teoria muzyki/Teoria muzyki
I stopień
I |
Egzamin z form muzycznych |
(10-25) |
25 |
18 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 punktów |
|
|||
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie minimum 18 pkt. w II etapie
I |
Egzamin z wiedzy o kulturze |
(10-25) |
25 |
18 |
|
muzycznej XX i XXI wieku |
|
|
|
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 pkt. |
|
|||
II |
Egzamin z harmonii (z egzaminu |
(10-25) |
25 |
18 |
|
zwolnieni są i otrzymują |
|
|
|
|
maksymalną liczbę punktów |
|
|
|
|
absolwenci studiów I stopnia w |
|
|
|
|
specjalnościach kompozycja oraz |
|
|
|
|
teoria muzyki) |
|
|
|
|
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie minimum 18 pkt. w każdym z egzaminów w II etapie
Kompozycja i teoria muzyki/Publicystyka muzyczna
I stopień
I |
Egzamin z wiedzy o muzyce – w tym |
(10-25) |
25 |
18 |
|
ocena nadesłanych prac |
|
|
|
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 pkt. |
|
|||
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie minimum 18 pkt. w II etapie
Kompozycja i teoria muzyki/Rytmika
I stopień
Rytmika i improwizacja |
(10-25) |
25 |
18 |
fortepianowa |
|
|
|
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 pkt.
II Badanie predyspozycji słuchowych (10-25) 25 18
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie minimum 18 pkt. w II etapie
Kompozycja i teoria muzyki/Rytmika z rytmikoterapią
II stopień
(10-25)
25
18
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 pkt.
II Rozmowa kwalifikacyjna (10-25) 25 18
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie minimum 18 pkt. w II etapie
§ 29
Ustala się następujące zasady szczegółowe przebiegu poszczególnych egzaminów wstępnych:
Studia pierwszego stopnia Etap I
dopuszcza się utwory z użyciem środków elektroakustycznych.
Studia drugiego stopnia Etap I
trzech kompozycji o zróżnicowanej obsadzie wykonawczej, w tym obligatoryjnie jednej na zespół powyżej 12 instrumentów. Dopuszcza się użycie środków elektroakustycznych.
Etap I
Portfolio zawiera list motywacyjny oraz 15-minutowy wybór własnych kompozycji elektronicznych, elektroakustycznych i/lub audiowizualnych. Kompozycje prezentowane są w całości (nie jako fragmenty utworów) i są stworzone przez kandydata samodzielnie (nie we współpracy). Portfolio zostaje przekazane jako folder umieszczony na GoogleDrive lub podobnym z możliwością pobrania i
niewygasającym dostępem od 31 maja do 31 października 2023 roku. Link do portfolio kandydat przesyła wraz z pozostałymi dokumentami egzaminacyjnymi.
Studia drugiego stopnia Etap I
Etap II
Etap I
pisemnej w formie recenzji.
Etap II
Studia pierwszego stopnia Etap I
Studia drugiego stopnia Etap I
KIERUNEK DYRYGENTURA
§ 30
Ustala się następujące zasady punktacji poszczególnych egzaminów wstępnych:
Kierunek/specjalność
Etap |
Zakres egzaminów |
Punktacja |
|
Maksymalna |
|
minimalna |
|
|
|
|
|
liczba pkt |
|
wymagana |
|
|
|
|
|
|
|
liczba pkt |
|
|
Dyrygentura/Dyrygentura symfoniczna |
|
|
|
|||
|
I stopień (w języku polskim i angielskim) |
|
|
|
|||
I |
Dyrygentura |
(10-25) |
25 |
18 |
|
||
· W ramach egzaminu sprawdza się także poziom umiejętności gry na fortepianie |
|
||||||
· Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 pkt. |
|
|
|
||||
II |
Egzamin z kształcenia słuchu / |
(10-25) |
25 |
18 |
|
||
|
Egzamin sprawdzający |
|
|
|
|
|
|
|
predyspozycje słuchowe. |
|
|
|
|
|
|
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie minimum 18 pkt. w II etapie
Dyrygentura/Dyrygentura symfoniczna i operowa
II stopień
I |
|
Dyrygentura |
(10-25) |
25 |
18 |
|
· Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 pkt. |
|
|||
II |
|
Egzamin z czytania partytur a vista |
(10-25) |
25 |
18 |
|
|
Test sprawdzający wiedzę |
(10-25) |
25 |
18 |
|
|
ogólnomuzyczną |
|
|
|
|
|
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
Dyrygentura/Dyrygentura chóralna
I stopień (w języku polskim i angielskim)
I |
Dyrygentura |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Śpiew |
(10-25) |
25 |
18 |
II
Egzamin z kształcenia słuchu / Egzamin sprawdzający predyspozycje słuchowe.
(10-25)
25
18
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie minimum 18 pkt. w II etapie II stopień
I |
Dyrygentura |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Śpiew |
(10-25) |
25 |
18 |
II |
Egzamin z czytania partytur a vista |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Test sprawdzający wiedzę |
(10-25) |
25 |
18 |
|
ogólnomuzyczną |
|
|
|
|
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
Dyrygentura/Dyrygentura orkiestr dętych
I stopień
I |
Dyrygentura |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Gra na instrumencie dętym lub |
(10-25) |
25 |
18 |
|
perkusyjnym |
|
|
|
II
Egzamin z kształcenia słuchu / Egzamin sprawdzający predyspozycje słuchowe.
(10-25)
25
18
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie minimum 18 pkt. w II etapie II stopień
I |
Dyrygentura |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Gra na instrumencie dętym lub |
(10-25) |
25 |
18 |
|
perkusyjnym |
|
|
|
II |
Egzamin z czytania partytur a vista |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Test sprawdzający wiedzę |
(10-25) |
25 |
18 |
|
ogólnomuzyczną |
|
|
|
|
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
§ 31
Ustala się następujące zasady szczegółowe przebiegu poszczególnych egzaminów wstępnych:
Etap I
Etap II
Etap I
GRUPA I:
Etap II
Studia pierwszego stopnia Etap I
Studia drugiego stopnia Etap I
Etap II
Studia pierwszego stopnia Etap I
Studia drugiego stopnia
Etap I
(np. J. de Haan – Oregon),
KIERUNEK EDUKACJA ARTYSTYCZNA W ZAKRESIE SZTUKI MUZYCZNEJ
§ 32
Ustala się następujące zasady punktacji poszczególnych egzaminów wstępnych:
Kierunek/specjalność
Etap |
Zakres egzaminów |
Punktacja |
Maksymalna |
minimalna |
|
|
|
|
liczba pkt |
wymagana |
|
|
|
|
|
liczba pkt |
|
|
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej/Edukacja Muzyczna |
|
|||
|
I stopień |
|
|
|
|
I |
Egzamin z dyrygowania |
(10-25) |
25 |
15 |
|
|
Egzamin ze śpiewu |
(10-25) |
25 |
16 |
|
|
Egzamin z gry na fortepianie |
(10-25) |
25 |
15 |
|
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
15 |
|
|
oraz znajomości zasad muzyki |
|
|
|
|
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej/Projekty artystyczne w edukacji muzycznej
II stopień
I |
Egzamin z dyrygowania |
(10-25) |
25 |
15 |
|
Egzamin ze śpiewu |
(10-25) |
25 |
16 |
II |
Rozmowa kwalifikacyjna i ocena |
(10-25) |
25 |
16 |
|
autorskiego projektu inicjatywy |
|
|
|
|
artystycznej |
|
|
|
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej/Muzyka Kościelna
I stopień
I |
Egzamin z dyrygowania |
(10-25) |
25 |
15 |
|
Egzamin ze śpiewu |
(10-25) |
25 |
16 |
|
Egzamin z gry na organach lub |
(10-25) |
25 |
15 |
|
fortepianie |
|
|
|
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
15 |
oraz znajomości zasad muzyki
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
II stopień
I |
Egzamin z dyrygowania |
(10-25) |
25 |
15 |
|
Egzamin ze śpiewu |
(10-25) |
25 |
16 |
|
Egzamin z gry na organach |
(10-25) |
25 |
16 |
II |
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
16 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej/Prowadzenie szkolnych zespołów
muzycznych
I stopień
I |
Egzamin z dyrygowania |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Egzamin ze śpiewu |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Egzamin z gry na fortepianie |
(10-25) |
25 |
18 |
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
18 |
|
oraz znajomości zasad muzyki |
|
|
|
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
II stopień
I |
Egzamin z dyrygowania |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Egzamin ze śpiewu |
(10-25) |
25 |
18 |
II |
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
§ 33
Ustala się następujące zasady szczegółowe przebiegu poszczególnych egzaminów wstępnych:
Etap I
Etap I
Studia pierwszego stopnia
Etap I
umiejętności wykonawcze i interpretacyjne kandydata.
kompozytora barokowego, drugi – kompozytora romantycznego lub współczesnego).
Etap I
akompaniamentem).
Etap II
KIERUNEK WOKALISTYKA
§ 34
Kierunek/specjalność
Etap |
Zakres egzaminów |
Punktacja |
Maksymalna |
minimalna |
|
|
|
|
liczba pkt |
wymagana |
|
|
|
|
|
liczba pkt |
|
|
Wokalistyka/Śpiew solowy |
|
|
|
|
|
I stopień (w języku polskim i angielskim) |
|
|
||
I |
Śpiew solowy |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 punktów |
|
|
|||
II |
Śpiew solowy |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
|
Aktorstwo |
(10-25) |
25 |
18 |
|
|
Sprawność fizyczno-ruchowa (ruch |
(10-25) |
25 |
18 |
|
|
sceniczny) |
|
|
|
|
|
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
18 |
|
|
Badania foniatryczne |
Wynik |
--- |
--- |
|
|
|
pozytywny/ne |
|
|
|
|
|
gatywny |
|
|
|
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
II stopień
I |
Śpiew solowy |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 54 punktów |
|
|||
II |
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
18 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
Wokalistyka/Śpiew musicalowy
I stopień (w języku polskim i angielskim)
I |
Śpiew musicalowy |
(10-25) |
25 |
18 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 punktów |
|
|||
II |
Śpiew musicalowy |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
Aktorstwo |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Sprawność fizyczno-ruchowa (ruch |
(10-25) |
25 |
18 |
|
sceniczny) |
|
|
|
|
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
18 |
|
Badania foniatryczne |
Wynik |
---- |
---- |
|
|
pozytywny/ne |
|
|
|
|
gatywny |
|
|
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
Ustala się następujące zasady szczegółowe przebiegu poszczególnych egzaminów wstępnych:
Studia pierwszego stopnia
Kandydaci zgłaszają cztery utwory (w tym jeden w języku polskim – nie dotyczy w przypadku
kandydatów na studia w języku angielskim): dowolne pieśni lub arie.
Etap I
– słuchu, rytmu, badanie pamięci muzycznej),
Studia drugiego stopnia
Kandydaci zgłaszają cztery utwory (w tym jeden w języku polskim – nie dotyczy kandydatów- na studia w języku angielskim): dwie arie i dwie pieśni.
Kandydaci zobowiązani są przedłożyć zaświadczenie od lekarza foniatry o stanie narządu głosowego.
Etap I
Etap II
Studia pierwszego stopnia
Kandydaci zgłaszają cztery utwory, w tym przynajmniej jeden musi być arią musicalową oraz
przynajmniej jeden w języku polskim (wymóg języka polskiego nie dotyczy kandydatów na studia
jednego w języku polskim.
– słuchu, rytmu, badanie pamięci muzycznej),
KIERUNEK INSTRUMENTALISTYKA
§ 36
Kierunek/specjalność
Etap |
Zakres egzaminów |
|
Punktacja |
Maksymalna |
minimalna |
|
|
|
|
|
|
liczba pkt |
wymagana |
|
|
|
|
|
|
|
|
liczba pkt |
|
|
Instrumentalistyka/specjalności w zakresie gra na instrumencie |
|
|
||||
|
I stopień (w języku polskim i angielskim) |
|
|
||||
I |
Gra na instrumencie |
(10-25) x 3 |
|
75 |
54 |
|
|
Czytanie nut a vista |
(10-25) x ½ |
12,5 |
5,5 |
|
Przygotowanie utworu |
(10-25) x ½ |
12,5 |
5,5 |
|
klauzurowego |
|
|
|
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie co najmniej wymaganej minimalnej liczby punktów z każdego z egzaminów.
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
II stopień
I |
Gra na instrumencie |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 54 pkt |
|
|
||
II |
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
Instrumentalistyka/Lutnictwo artystyczne
I stopień (w języku polskim i angielskim)
I |
Przedstawienie zbudowanego |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
instrumentu muzycznego bądź jego |
|
|
|
|
części lub innych prac |
|
|
|
|
przestrzennych w drewnie, |
|
|
|
|
rysunków lub prac graficznych |
|
|
|
|
Wykonanie zadanego fragmentu |
|
|
|
|
instrumentu smyczkowego oraz |
|
|
|
|
rysunku z natury |
|
|
|
|
Gra na wybranym instrumencie |
(10-25) |
25 |
11 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie co najmniej minimalnej wymaganej liczby punktów z każdego egzaminu.
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się osiągnięcie w II etapie minimum 15 pkt. II stopień
I |
Instrument wykonany przez |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
kandydata |
|
|
|
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 54 pkt |
|
|
||
II |
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie minimum 15 pkt. z rozmowy
§ 37
Ustala się następujące zasady szczegółowe przebiegu poszczególnych egzaminów wstępnych:
Etap I
Program egzaminu dla poszczególnych specjalności:
fortepian
organy
BWV 525-530
Rheinberger, M. Reger, M. Surzyński, F. Nowowiejski i in.), akordeon
perkusja
gry),
instrumenty dęte
wykonanie zgłoszonego repertuaru z nut.
skrzypce
altówka
Regera,
wiolonczela
kontrabas
Fryby lub J.S. Bacha,
gitara
– 3 części kontrastowe),
harfa
(dowolnego kompozytora),
Etap II
(kształcenie słuchu).
Program egzaminu dla poszczególnych specjalności: fortepian,
instrumenty dęte
organy
egzaminu licencjackiego
perkusja
skrzypce
kontrabas
Fryby lub J.S. Bacha,
gitara, harfa
Etap II
Etap I
Studia drugiego stopnia Etap I
KIERUNEK HISTORYCZNE PRAKTYKI WYKONAWCZE
§ 38
Ustala się następujące zasady punktacji poszczególnych egzaminów wstępnych:
Kierunek/specjalność
Etap |
|
Zakres egzaminów |
|
Punktacja |
Maksymalna |
minimalna |
|
|
|
|
|
|
|
liczba pkt |
wymagana |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
liczba pkt |
|
|
Historyczne praktyki wykonawcze/specjalności w zakresie gra na instrumencie |
|
||||||
|
|
I stopień (w języku polskim i angielskim) |
|
|
||||
I |
|
Gra na instrumencie |
(10-25) x 3 |
|
75 |
54 |
|
|
|
|
Czytanie nut a vista |
(10-25) x ½ |
|
12,5 |
5,5 |
|
|
|
|
Przygotowanie utworu |
(10-25) x ½ |
|
12,5 |
5,5 |
|
|
|
|
klauzurowego |
|
|
|
|
|
|
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie co najmniej wymaganej minimalnej liczby punktów z każdego z egzaminów.
II |
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
II stopień
I |
Gra na instrumencie |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 54 pkt |
|
|
||
II |
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
§ 39
Ustala się następujące zasady szczegółowe przebiegu poszczególnych egzaminów wstępnych:
Program egzaminu dla poszczególnych specjalności:
klawesyn, klawikord:
dla kandydatów zdających na klawesynie, klawikordzie, fortepianie, organach:
utwór polifoniczny z fugą, oraz cykliczną formę taneczną.
instrumenty historyczne:
Etap II
Studia drugiego stopnia
Etap I
KIERUNEK JAZZ i MUZYKA ESTRADOWA
§ 40
Ustala się następujące zasady punktacji poszczególnych egzaminów wstępnych:
Kierunek/specjalność
Etap |
Zakres egzaminów |
Punktacja |
Maksymalna |
minimalna |
|
|
|
liczba pkt |
wymagana |
|
|
|
|
liczba pkt |
Jazz i muzyka estradowa/specjalności w zakresie gra na instrumencie w zakresie muzyki
jazzowej i estradowej
I stopień (w języku polskim i angielskim)
I |
Gra na instrumencie |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
|
Czytanie nut a vista |
(10-25) x ½ |
12,5 |
5,5 |
|
|
Przygotowanie utworu |
(10-25) x ½ |
12,5 |
5,5 |
|
|
klauzurowego |
|
|
|
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie co najmniej wymaganej minimalnej liczby |
|||||
punktów z każdego z egzaminów. |
|
|
|
||
II |
|
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej |
|||||
punktacji wymaganej dla każdego egzaminu. |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
II stopień |
|
|
|
I |
|
Gra na instrumencie |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
· W ramach egzaminu sprawdza się także umiejętności czytania nut a vista oraz |
||||
|
|
improwizacji |
|
|
|
|
· Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 54 pkt. |
|
|||
II |
|
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej |
|||||
punktacji wymaganej dla każdego egzaminu. |
|
|
|
||
Jazz i muzyka estradowa/Kompozycja z aranżacją w zakresie muzyki jazzowej i estradowej |
|||||
|
|
I stopień (w języku polskim i angielskim) |
|
||
I |
|
Ocena przedstawionych partytur |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
|
oraz sprawdzian wiedzy z harmonii |
|
|
|
|
|
i historii jazzu |
|
|
|
|
|
Gra na wybranym instrumencie |
(10-25) x ½ |
12,5 |
5,5 |
|
|
Przygotowanie utworu |
(10-25) x ½ |
12,5 |
5,5 |
|
|
klauzurowego |
|
|
|
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie co najmniej wymaganej minimalnej liczby |
|||||
punktów z każdego z egzaminów. |
|
|
|
||
II |
|
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie co najmniej minimalnej |
|||||
punktacji wymaganej dla każdego egzaminu. |
|
|
|
||
|
|
II stopień |
|
|
|
I |
|
Ocena przedstawionych partytur |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
|
Gra na wybranym instrumencie |
(10-25) x ½ |
12,5 |
5,5 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie minimalnej punktacji |
|||||
wymaganej dla każdego egzaminu. |
|
|
|
||
II |
|
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie min. 18 pkt. z rozmowy |
|||||
kwalifikacyjnej |
|
|
|
||
|
|
|
|||
|
Jazz i muzyka estradowa/Wokalistyka w zakresie muzyki jazzowej i estradowej |
||||
|
|
I stopień (w języku polskim i angielskim) |
|
||
I |
|
Badanie predyspozycji słuchowych |
(10-25) |
25 |
18 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie minimum 18 punktów |
|
||||
II |
|
Śpiew |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
|
Przygotowanie utworu |
(10-25) x ½ |
12,5 |
5,5 |
|
|
klauzurowego i śpiew z nut a vista |
|
|
|
|
|
Recytacja |
(10-25) x ½ |
12,5 |
5,5 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie minimalnej punktacji |
|||||
|
|
|
|
|
|
wymaganej dla każdego egzaminu.
II stopień
I |
Śpiew |
(10-25) x 3 |
75 |
54 |
|
Badanie uzdolnień muzycznych |
(10-25) |
25 |
18 |
Warunkiem przejścia do II etapu jest uzyskanie co najmniej wymaganej minimalnej liczby punktów z każdego z egzaminów.
II |
Rozmowa kwalifikacyjna |
(10-25) |
25 |
15 |
Za pozytywny wynik egzaminu wstępnego uznaje się uzyskanie minimalnej punktacji wymaganej dla każdego egzaminu.
§ 41
Ustala się następujące zasady szczegółowe przebiegu poszczególnych egzaminów wstępnych:
Etap I
Program egzaminu dla poszczególnych specjalności:
wszystkie instrumenty z wyjątkiem perkusji:
Studia drugiego stopnia Etap I
Utwory z kategorii c), d) i e) mogą, ale nie muszą pochodzić z listy utworów obowiązkowych.
Dopuszcza się wykonanie własnych kompozycji osadzonych w wymaganych stylach.
Lista utworów
Studia pierwszego stopnia Etap I
Studia drugiego stopnia Etap I
Etap I
W kategoriach b), c), d) i e) co najmniej jeden utwór musi być wykonany w języku angielskim,
pamięci muzycznej oraz znajomości podstaw harmonii).
Nie dopuszcza się podkładów muzycznych zarejestrowanych na nośnikach elektronicznych jako formy akompaniamentu.
§ 42
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych
informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu