ANDRAGOGIKA SPECJALNA Z ELEMENTAMI TERAPII ZAJĘCIOWEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studia podyplomowe „Andragogika specjalna z elementami terapii zajęciowej” są studiami doskonalącymi. Przygotowują pedagogów specjalnych do pracy w placówkach dla osób dorosłych z niepełnosprawnościami, oraz kształtują umiejętności praktycznego posługiwania się wiedzą w pracy zawodowej.
Studia trwają dwa semestry i realizowane są w wymiarze 355 godzin zajęć dydaktycznych w trybie sobotnio - niedzielnym (110 godzin wykładów, 175 ćwiczeń, 20 godzin seminarium) oraz 30 godzin praktyki indywidualnej. Indywidualne praktyki realizowane są według programów będących integralną częścią studiów, organizowane są przez słuchaczy. Podstawą zaliczenia indywidualnej praktyki jest wypełnienie i udokumentowanie wszystkich zadań przewidzianych programem.
ZWIŃ
ARTETERAPIA Z ELEMENTAMI TERAPII PEDAGOGICZNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
Poszerzanie wiedzy w zakresie ARTETERAPII i jej zastosowania w działaniach ukierunkowanych na terapię i wspieranie rozwoju podmiotowego.
Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów
Placówki edukacyjne, opiekuńczo-wychowawcze, resocjalizacyjne, rewalidacyjne, socjoterapeutyczne, medyczne
Sylwetka absolwenta:
Słuchacz nabywa wiedzę z podstaw arteterapii w podejściu multimodalnym. Nabywa umiejętność prowadzenia działań terapeutycznych w formie warsztatów artystyczno-edukacyjnych, sesji arteterapeutycznych, projektów integracyjnych bazujących na doświadczaniu sztuki.
ZWIŃ
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE I MIĘDZYNARODOWE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Głównym celem studiów jest pogłębienie posiadanych kompetencji w zakresie bezpieczeństwa wewnętrznego i międzynarodowego, jak również przygotowanie słuchaczy do wykorzystania nabytej podczas studiów specjalistycznej i fachowej wiedzy w pracy w administracji publicznej oraz służbach publicznych.
Studia mają na celu w szczególności:
ZWIŃ
COACHING, MYŚLENIE PROJEKTOWE I TUTORING W EDUKACJI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECKA Z ZABURZENIAMI INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Ukończenie studiów podyplomowych zakłada:
- zdobycie wiedzy z zakresu diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz kompetencje do prowadzenia zajęć metodą integracji sensorycznej:
- nabycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny:
- uzyskanie certyfikatu ukończenia I i II stopnia SI dającego możliwość diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej wydanego przez PSTiS oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez APS.
Podstawą ukończenia studiów jest uczestniczenie w zajęciach, zdanie egzaminu teoretycznego i praktycznego, które odbywają się w trakcie trwania studiów oraz odbycie praktyk (również podczas trwania studiów) w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno–edukacyjno–wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania.
ZWIŃ
DWULATKI I TRZYLATKI W PRZEDSZKOLU: WSPOMAGANIE ICH ROZWOJU, WYCHOWANIE I KSZTAŁCENIE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Perspektywa objęcia dwulatków wychowaniem przedszkolnym oraz zwiększająca się już obecnie liczba przyjmowanych do przedszkoli dzieci w drugim i trzecim roku życia sprawia, że nauczyciele muszą rozszerzać swoje wiadomości oraz umiejętności pedagogiczne i psychologiczne (dotąd problemy rozwojowe i wychowawcze najmłodszych dzieci mieściły się w pedagogice opiekuńczej, nie były więc omawiane w ramach pedagogiki przedszkolnej). Ponadto organizacja studiów nauczycielskich (3 + 2) i dobór treści kształcenia studentów na specjalizacji wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w zbyt słabym stopniu uwzględnia specyfikę wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji maluchów w przedszkolu. Umiejętność skutecznego i przyjaznego wspomagania rozwoju umysłowego, wychowania i edukacji dzieci w drugim i trzecim roku życia wymaga głębokiego rozumienia prawidłowości psychologicznych i pedagogiki małego dziecka, a także sporych umiejętności pedagogicznych.
ZWIŃ
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cele kształcenia
1.Zdobycie wiedzy z zakresu nauk o bezpieczeństwie oraz umiejętności i kompetencji kluczowych dla efektywnej realizacji procesu kształcenia z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa, zgodnego z podstawą programową przedmiotu Edukacja dla bezpieczeństwa;
2. Doskonalenie umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia specjalistycznych zajęć dydaktycznych w obszarze edukacji dla bezpieczeństwa oraz samokształcenia w edukacji ustawicznej dotyczącej nowych wyzwań i zagrożeń związanych z bezpieczeństwem i obronnością kraju.
3. Kształtowanie kompetencji w zakresie przygotowania i organizacji pracy zespołowej i grupowej związanej z realizacją zadań w ramach szeroko rozumianej edukacji dla bezpieczeństwa jednostkowego i społecznego.
ZWIŃ
EDUKACJA INTEGRACYJNA I WŁĄCZAJĄCA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia:
Przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego.
Kwalifikacje:
Zawód Pedagog specjalny (numer 235919 w kategorii 2359 Specjaliści nauczania i wychowania gdzie indziej niesklasyfikowani (Załącznik do rozporządzenia MNiPS z dnia 22.05.2013).
ZWIŃ
GRAFIKA KOMPUTEROWA I MULTIMEDIALNA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
LOGOPEDIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia i kwalifikacje: zdobycie zawodu logopedy
Podyplomowe Studia Logopedii nie zapewniają przygotowania pedagogicznego
Podstawy prawne kwalifikacji
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
ZWIŃ
MATEMATYCZNO UZDOLNIONE DZIECI: DIAGNOZA, WSPOMAGANIA ROZWOJU I EDUKACJA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
MEDIACJA SĄDOWA I POZASĄDOWA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
METODYKA WCZESNEGO NAUCZANIA JĘZYKA OBCEGO - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Głównym celem studiów podyplomowych jest:
W ramach studiów podyplomowych zamierzamy zrealizować następujące cele kształcenia:
ZWIŃ
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA Z ELEMENTAMI NEOPENOLOGII - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Przygotowanie specjalistów do pracy z osobami niedostosowanymi społecznie, pracowników zespołów interwencji kryzysowej, policji, w ośrodkach uzależnień, pedagogów szkolnych, w ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych. Studia pedagogika resocjalizacyjna z elementami neopenologii są nauczycielskimi kwalifikacyjnymi studiami podyplomowymi prowadzonymi zgodnie z zapisami ROZPORZĄDZENIA MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2012r. poz.131).
ZWIŃ
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE I INTERWENCJA KRYZYSOWA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Są to studia doskonalące. Celem kształcenia jest zapoznanie słuchaczy z teorią i praktyką poradnictwa psychologicznego i interwencji kryzysowej. Wszechstronne przygotowanie do udzielania pomocy osobom w kryzysach rozwojowych i sytuacyjnych.
Cele studiów:
Przygotowanie słuchaczy do udzielania pomocy osobom doświadczającym problemów psychicznych związanych z kryzysami rozwojowymi (kryzysy małżeńskie, rodzinne, związane z trudnościami szkolnymi, kryzysy adolescencyjne, wieku podeszłego i inne) lub z kryzysami sytuacyjnymi (doświadczenia traumatyczne, utrata i żałoba, próby samobójcze, kryzysy związane z chorobą psychiczną, somatyczną i inne).
ZWIŃ
PRACA Z DZIEĆMI SPRAWIAJĄCYMI TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Pogłębienie wiedzy o wychowaniu dzieci sprawiających trudności wychowawcze oraz poszerzenie umiejętności budowania systemowych rozwiązań w szkole/placówce na rzecz wspomagania rozwoju dzieci z trudnymi zachowania. W programie studiów zostanie wykorzystana najnowsza wiedza i doświadczenie w zakresie:
ZWIŃ
PRAWO OŚWIATOWE W ZARZĄDZANIU SZKOŁĄ I PLACÓWKĄ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
Aktualizacja wiedzy i podniesienie kompetencji sprawnego posługiwania się przepisami prawa oświatowego w efektywnym i skutecznym zarządzaniu szkołą (placówką) oraz poszerzenie kompetencji kierowniczych na stanowiskach w administracji rządowej i samorządowej działających w systemie oświaty w zakresie znajomości i stosowania aktualnych przepisów prawa oświatowego
Poszerzone kompetencje
Kompetencje są niezbędne do prawidłowego wdrożenia obowiązujących przepisów wprowadzających reformę systemu oświaty i pozostają istotne tak dla indywidualnego rozwoju zawodowego, jak i rozwoju szkół i placówek oświatowych.
ZWIŃ
PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY W RODZINIE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
PSYCHOLOGIA TRANSPORTU I BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego wykonywania psychologicznych badań w zakresie psychologii transportu i nabycie umiejętności orzekania o predyspozycjach psychicznych niezbędnych do wykonywania określonych zadań osób prowadzących pojazdy, instruktorów, egzaminatorów, kierowców pojazdów uprzywilejowanych, kierowców naruszających zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego.
ZWIŃ
REHABILITACJA WZROKU SŁABOSŁYSZĄCYCH - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Przygotowanie (wyposażenie w wiadomości i umiejętności) nauczycieli, wychowawców, terapeutów do pracy z osobami słabowidzącymi w różnych grupach wiekowych w zakresie rozwijania, usprawniania i rehabilitacji wzroku.
Kompetencje zawodowe absolwenta:
Absolwent:
ZWIŃ
SOCJOTERAPIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
STUDIA KWALIFIKACYJNE W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studia mają charakter kwalifikacyjny, tzn. nadają kwalifikacje do pracy w szkołach i instytucjach podległych Ministerstwu Edukacji Narodowej na stanowisku nauczyciela, a szczególnie:
ZWIŃ
STUDIUM COACHINGU - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
SURDOPEDAGOGIKA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
TERAPIA PEDAGOGICZNA ZE WSPARCIEM UCZNIÓW SZCZEGÓLNIE UZDOLNIONYCH - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
tudia dają pełne kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej. Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowisku:
1. nauczyciela zajęć specjalistycznych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz
2. nauczyciela prowadzącego zajęcia specjalistyczne w przedszkolu, szkole i placówce (nauczyciel – specjalista terapii pedagogicznej), a w szczególności do prowadzenia:
Ponadto absolwenci uzyskują wiedzę i umiejętności w zakresie sposobów wspierania edukacyjnego uczniów szczególnie uzdolnionych, w tym kompetencje do prowadzenia:
§ zajęć rozwijających uzdolnienia
§ zajęć rozwijających umiejętności uczenia się
ZWIŃ
USPRAWNIANIE DZIECI ZE SPRĘŻONĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studia Podyplomowe z zakresu usprawniania dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością są efektem współpracy APS z partnerem holenderskim w ramach programu „Przygotowanie kadr do pracy z dziećmi ze sprzężonymi upośledzeniami w Polsce” i uwzględnia doświadczenia holenderskie odnośnie kształcenia kadr do pracy z dziećmi najciężej uszkodzonymi.
Celem Studiów jest wszechstronne, specjalistyczne przygotowanie kadr do pracy z dziećmi najciężej uszkodzonymi z licznymi dysfunkcjami. Założeniem jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności umożliwiające diagnozowanie, racjonalne programowanie i podejmowanie skutecznych działań rewalidacyjnych i psychokorekcyjnych w stosunku do tych dzieci i ich rodziców. Wymaga to przybliżenia słuchaczom problematyki dziecka z wielorakimi niepełnosprawnościami w sposób kompleksowy uwzględniający:
ZWIŃ
WCZESNA INTERWENCJA - POMOC DZIECKU I RODZINIE W ZAKRESIE WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU, W TYM Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU ORAZ OPIEKI NAD MAŁYM DZIECKIEM - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cele szczegółowe:
Słuchacz otrzymuje :
ZWIŃ
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU MAŁYCH DZIECI ZE ZŁOŻONYMI ZABURZENIAMI ORAZ WSPIERANIE ICH RODZIN - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Zgodnie z biopsychospołeczną koncepcją niepełnosprawności i standardami Unijnymi celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do wielospecjalistycznego, kompleksowego i ciągłego wspomagania rozwoju małego dziecka w wieku o-7 lat zagrożonego niepełnosprawnością lub z wieloraką złożoną niepełnosprawnością oraz przygotowanie do udzielania wsparcia rodzinie tego dziecka w środowisku lokalnym.
ZWIŃ
WSPARCIE DZIECI I MŁODZIEŻY Z TRUDNOŚCIAMI WYCHOWAWCZYMI I EDUKACYJNYMI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel studiów:
Studia mają na celu wspomóc i doskonalić nauczycieli, wychowawców i wszystkie osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą w przezwyciężaniu trudności wychowawczych i edukacyjnych ze swoimi podopiecznymi. Pomogą wzbogacić warsztat pracy, poprzez:
- poszerzenie wiedzy diagnostycznej,
- dostarczenie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie stosowania nowoczesnych metod nauczania
uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- nabycie nowych umiejętności zawodowych (wychowawczych i edukacyjnych) w pracy z dziećmi i młodzieżą
z trudnościami edukacyjnymi,
- zdobycie wiedzy metodycznej do pracy z dziećmi i młodzieżą z trudnościami wychowawczymi i zaburzeniami
w przystosowaniu społecznym,
- przygotowanie do konstruowania programów profilaktyczno-wychowawczych,
- kształtowanie umiejętności w udzielaniu wsparcia dla dzieci, młodzieży i ich rodzin,
- podniesienie umiejętności psychoedukacyjnych i wychowawczych.
Studia przygotowują nauczycieli, pedagogów, wychowawców, opiekunów do profesjonalnego udzielania pomocy dzieciom i młodzieży, jak również ich rodzinom, koordynowania oraz planowania pracy wychowawczej i dydaktycznej w placówkach oświatowych, opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Rozwijają wszechstronne kompetencje, wzbogacając warsztat metodyczny i diagnostyczny. Wiedza zdobyta podczas studiów stanowić będzie podstawę do samodzielnego planowania i wdrażania innowacyjnych i nowatorskich metod i technik w pracy wychowawczej i edukacyjnej zarówno w środowisku szkolnym, jak i pozaszkolnym. Wytworzy umiejętność pracy z osobami z zaburzeniami w zachowaniu i przystosowaniu społecznym, dostosowania swoich oddziaływań do indywidualnych potrzeb podopiecznych. Dzięki zdobytym nowym umiejętnościom Słuchacze będą mogli zwiększyć swoje szanse zatrudnienia na konkurencyjnym współczesnym rynku pracy.
ZWIŃ
WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA (0-5) W RAMACH POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W ŻŁOBKACH I PRZEDSZKOLACH - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
ZAAWANSOWANA GRAFIKA KOMPUTEROWA I MULTIMEDIALNA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
ZWIŃ
ZARZĄDZANIE W SYSTEMIE OŚWIATY - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Cel kształcenia
Uzyskanie kwalifikacji i kompetencji niezbędnych do objęcia stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach oraz kompetencji kierowniczych na stanowiskach w administracji rządowej i samorządowej obsługujących system oświaty.
Kwalifikacje
Wymagania kwalifikacyjne kadry kierowniczej szkół i placówek oraz uzyskanie dodatkowych kompetencji niezbędnych zarówno dla indywidualnego rozwoju zawodowego, jak i rozwoju instytucji.
ZWIŃ
Informacje mogą ulec zmianie. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie