Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
ARTETERAPIA W SZKOLE I PLENERZE TAŃCEM, MUZYKĄ I OBRAZEM MALOWANA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Arteterapia to terapia przez sztukę, to działania praktyczne, twórcze, w których człowiek spotyka się z przyrodą i sztuką.
Lepienie, rysowanie, malowanie, rzeźbienie, muzykowanie, taniec, ruch i obecność w środowisku przyrodniczym wzbogaca człowieka, zapewnia jego rozwój. Słuchacze studiów podyplomowych działań twórczych doświadczą w module plenerowym programu, który będzie realizowany w Brzózkach, wsi artystycznej reprezentowanej przez Stowarzyszenie Twórcze Brzózki, z którym AKP w Bydgoszczy podpisało porozumienie o współpracy. Moduł podstawowy studiów podyplomowych prowadzony będzie w AKP metoda hybrydową.
Adresatami studiów są:
nauczyciele wszystkich typów szkół, absolwenci studiów wyższych z obszaru nauk humanistycznych, społecznych i medycznych. Ponadto osoby pracujące w instytucjach socjalnych, medycznych i rehabilitacyjnych
Celem studiów jest:
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne z zakresu treści programowych zawartych w podstawie programowej obszarów: plastyka, muzyka w edukacji szkolnej
- zdobycie umiejętności do prowadzenia zajęć specjalistycznych o charakterze terapeutycznym metodami arteterapeutycznymi w szkołach, ośrodkach specjalistycznych, placówkach służby zdrowia, opieki społecznej oraz oddziałach opieki paliatywnej z dziećmi, młodzieżą i osobami starszymi dotkniętymi różnymi rodzajami niepełnosprawności,
Zwiń
ASYSTENT RODZINY - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
osoby posiadające wyższe wykształcenie, które są zainteresowane problematyką dziecka i rodziny w obszarze edukacji, pomocy społecznej, pracy opiekuńczej, resocjalizacyjnej. Adresatami są również nauczyciele, psycholodzy, pracownicy socjalni, kuratorzy sądowi zainteresowani problematyką diagnozy systemu rodzinnego oraz formami wsparcia rodzin.
Celem studiów jest:
- zdobycie wiedzy na temat norm etycznych oraz kompetencji do wykonywania zawodu asystenta rodziny,
- poznanie struktury i funkcji systemu pomocy społecznej, podstaw prawnych oraz funkcjonowania różnych instytucji pomocowych,
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy z rodziną i instytucjami wspierającymi.
- poznanie metod i technik działań psychopedagogicznych, interwencyjnych, mediacyjnych i terapeutycznych,
Zwiń
BIOLOGIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele,absolwenci studiów II stopnia, którzy chcieliby uzyskać kwalifikacje do nauczania drugiego przedmiotu- biologii
Celem studiów jest:
przekazanie wiedzy i wyposażenie słuchaczy w umiejętności z zakresu rozwoju osobistego oraz metodologii kształcenia i wyposażenia innych w praktyczne działanie w obrębie wybranych dziedzin i zainteresowań, wzmocnienie i rozwijanie własnego potencjału twórczego.
Zwiń
BIZNES I ZARZĄDZANIE Z DORADZTWEM ZAWODOWYM - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele, którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu. Studia przeznaczone są dla nauczycieli, którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli
Celem studiów jest:
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę merytoryczną, obejmującą kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu – biznes i zarządzanie
- wyposażenie w kompendium wiedzy zawodoznawczej, wykształcenie umiejętności i metod doradczych,
- uzyskanie dodatkowej wiedzy w zakresie: kariery i podstaw przedsiębiorczości, psychologicznych, społecznych, prawnych, etycznych zagadnień związanych z dopasowaniem do zawodu, doradzaniem - poznania funkcjonujących na rynku pracy narzędzi diagnostycznych i metod wykorzystywanych w pracy doradczej,
- rozwinięcie kompetencji miękkich i poznania szeroko rozumianej kariery i przedsiębiorczości
Zwiń
DIAGNOZA, EDUKACJA I TERAPIA OSÓB ZE SPEKTRUM AUTYZMU Z Z MODUŁEM EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ ORAZ Z MODUŁEM PEDAGOGIKI SPECJALNEJ ( MODUŁ DODATKOWY, Z WYBORU SŁUCHACZA) - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci studiów magisterskich kierunków pedagogika, psychologia i innych humanistycznych, nauczyciele przedszkoli, szkół, klas integracyjnych, ośrodków szkolno - wychowawczych, szkół specjalnych, którzy chcą uzyskać kwalifikacje do pracy z osobami ze spektrum autyzmu
Celem studiów jest:
- nabycie wiedzy psychologiczno-pedagogicznej i medycznej niezbędnej w pracy z osobami ze spektrum autyzmu,
- nabycie umiejętności diagnozowania zaburzeń spektrum autyzmu oraz dobrania odpowiedniej terapii,
- wyposażenie słuchaczy w praktyczne umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć na różnych poziomach kształcenia w szkolnictwie specjalnym, integracyjnym i edukacji włączającej, - nabycie kompetencje umożliwiających wspieranie osób ze spektrum autyzmu na przestrzeni całego ich życia (od wczesnego wspomagania rozwoju poprzez edukację aż do okresu dorosłości), - nabycie umiejętności współpracy ze środowiskiem społecznym i rodzinnym osób ze spektrum autyzmu,
Zwiń
DYDAKTYKA JĘZYKA OBCEGO Z PRZYGOTOWANIEM PEDAGOGICZNYM - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele języka obcego i osoby posiadające państwowe uprawnienia do nauczania języka obcego z wykształceniem magisterskim, które nie posiadają kwalifikacji pedagogicznych
Celem studiów jest:
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone w standardach kształcenia nauczycieli, dotyczące przygotowania merytorycznego, podstaw dydaktyki, metod pracy w jednostkach edukacyjnych w obowiązującym systemie oświaty
- poznanie zasad organizacji procesu kształcenia w zgodzie z najnowszą wiedzą z zakresu nauk o edukacji,
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki nauczania języka obcego a także nabycie umiejętności i kompetencji niezbędnych do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły.
- nabycie praktycznych umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem najnowszych narzędzi informatycznych,
- poznanie metod oraz nabycie umiejętności pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Zwiń
EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z DYSFUNKCJĄ WZROKU I SŁUCHU Z MODUŁEM PEDAGOGIKI SPECJALNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
osoby z wyższym wykształceniem oraz z przygotowaniem pedagogicznym posiadający kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadający przygotowania z zakresu surdopedagogiki i tyflopedagogiki lub planujący pracę z osobami z niepełnosprawnością słuchową i wzrokową
Celem studiów jest:
- przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie surdopedagogiki i tyflopedagogiki, - wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie metod, form kształcenia oraz podstaw rehabilitacji potrzebnych w pracy opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej z osobami niesłyszącymi lub słabosłyszącymi oraz osobami słabowidzącymi i niewidomymi.
Zwiń
EDUKACJA MATEMATYCZNO-LOGICZNA W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci szkół wyższych z przygotowaniem pedagogicznym, przede wszystkim nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, pedagodzy, psycholodzy i terapeuci.
Celem studiów jest:
- usystematyzowanie wiedzy i podniesienie kompetencji w zakresie planowania efektywnej terapii i wspieranie dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie,
- rozwijanie zdolności do poznania rzeczywistości, stawiania hipotez, logicznego rozumowania, skutecznego wykorzystania różnych strategii i procedur matematycznych, rozwiązywania różnych problemów,
- zapoznanie z nowatorskimi metodami nauczania matematyki,
- nabycie umiejętności diagnozowania uzdolnień matematycznych, interpretowania wyników i formułowania wniosków,
- nabycie umiejętności organizowania środowiska wspierającego rozwój i edukację dzieci uzdolnionych matematycznie
Zwiń
EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA- PEDAGOGIKA SPECJALNA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci studiów magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym posiadający kwalifikacje do prowadzenia przedmiotu lub zajęć, a nie posiadający przygotowania z zakresu pedagogiki specjalnej.
Ponadto adresatami studiów mogą być osoby pragnący podnieść swoje kwalifikacje i kompetencje zawodowe w zakresie wsparcia osób z różnymi deficytami rozwojowymi w systemie edukacji i wychowania.
Ponadto kierunek skierowany jest do psychologów, pedagogów pracujących w klasach, grupach o charakterze integracyjnym i włączającym.
Celem studiów jest:
jest przygotowanie dla rynku edukacyjnego wysoko wykwalifikowanych pedagogów edukacji włączającej z zakresu racjonalnego wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym (z niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, z trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem, wybitnie zdolnych) w szkolnictwie ogólnodostępnym i integracyjnym.
Zwiń
EDUKATOR DOMOWY - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych z wykształceniem magisterskim oraz przygotowaniem pedagogicznym. Studia adresowane są także do osób zainteresowanych organizowaniem edukacji w warunkach domowych w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka i rodziny.
Celem studiów jest:
- wyposażenie słuchaczy w kompetencje służące do prowadzenia zajęć edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych w domu,
- nabycie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki oraz zdrowia,
- nabycie umiejętności diagnozy i poznania uzdolnień wychowanka,
- wyposażenie słuchaczy w kreatywne metody sprzyjające rozwojowi dziecka zarówno utalentowanego jak i z różnego rodzaju zaburzeniami rozwojowymi
Zwiń
ETYKA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele, którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu. Studia przeznaczone są dla nauczycieli, którzy chcą w pełni wykorzystać doświadczenie i potencjał kompetencyjny oraz wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy wobec zmian zachodzących w edukacji i kształceniu nauczycieli
Celem studiów jest:
- zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych potrzebnych do nauczania etyki,
- nabycie umiejętności analizy i interpretacji tekstów etycznych i filozoficznych,
- nabycie umiejętności praktycznego zastosowania krytycznego myślenia w życiu codziennym,
- przygotowanie do prowadzenia merytorycznych zajęć z grupami uczniów, którzy mają różne przekonania moralne i światopoglądowe
Zwiń
FIZYKA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele, którzy zamierzają zdobyć wiedzę merytoryczną, dydaktyczną i metodyczną w zakresie przygotowania do nauczania drugiego przedmiotu – fizyki
Celem studiów jest:
umożliwienie nauczycielom zdobycia kwalifikacji do nauczania drugiego przedmiotu, ponadto wyposażenie w wiedzę merytoryczną obejmująca kształcenie w zakresie niezbędnym do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie danego przedmiotu (rodzaju zajęć) i etapu edukacyjnego lub etapów edukacyjnych albo w podstawie programowej kształcenia w zawodzie.
Wyposażenie w wiedzę dotyczącą przygotowania w zakresie dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania)-fizyki ponadto wiedzę praktyczną , której celem jest gromadzenie doświadczeń związanych z praca dydaktyczno-wychowawczą
Zwiń
GEOGRAFIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele,absolwenci studiów II stopnia, którzy chcieliby uzyskać kwalifikacje do nauczania geografii
Celem studiów jest:
zdobycie przez słuchaczy wiedzy i umiejętności w zakresie realizacji podstawy programowej kształcenia przedszkolnego i ogólnego dla typów szkół dotyczące nauczania geografii
Zwiń
INFORMATYKA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele, absolwenci kierunku pedagogika studiów magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, nauczyciele innych specjalności chcący uzyskać kompetencje informatyczne na poziomie treści zawartych w podstawie programowej II i III etapu kształcenia
Celem studiów jest:
wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności, kompetencje z zakresu metod, narzędzi i treści kształcenia informatyki na określonym poziomie wymagań dla typu szkoły i stopnia jej zorganizowania. Rozwijanie potencjału twórczego słuchaczy dla efektywnego nauczania przedmiotu i jego dziedzin
Zwiń
INTEGRACJA SENSORYCZNA Z CERTYFIKATEM DIAGNOZY I TERAPII SI (KURS I I II STOPNIA PRZY WSPÓŁPRACY Z PTIS W WARSZAWIE) - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Integracja sensoryczna z certyfikatem PTIS w Warszawie z udziałem terapeuty z Hiszpanii, to kierunek, po którym absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz certyfikat kursu I º i II º diagnozy i terapii dziecka z zakresu SI
Adresatami studiów są:
absolwenci studiów magisterskich humanistycznych, nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, fizjoterapeuci, rehabilitanci, lekarze
Celem studiów jest:
wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii klinicznej, psychologii rozwoju, neuropsychologii, neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Studia mają przygotować do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej
Zwiń
Adresatami studiów są:
absolwenci studiów podyplomowych z zakresu Integracji sensorycznej
Celem studiów jest:
specjalistyczne doskonalenie wiedzy i umiejętności, na bazie ukończonych studiów podyplomowych SI, w obszarze wspomagania rozwoju dziecka od 0 do 36 miesiąca życia, czego efektem będzie przygotowanie słuchacza do pełnienia roli terapeuty małego dziecka
Zwiń
Adresatami studiów są:
absolwenci studiów podyplomowych z zakresu Integracji sensorycznej
Celem studiów jest:
specjalistyczne doskonalenie wiedzy i umiejętności, na bazie ukończonych studiów podyplomowych SI, w obszarze wspomagania rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu, czego efektem będzie prowadzenie pogłębionej obserwacji diagnostyczno-klinicznej oraz określenie szczegółowej diagnozy pod kątem zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci ze spektrum autyzmu.
Zwiń
KRYZYS I INTERWENCJE KRYZYSOWE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
osoby zainteresowane problematyką dziecka i rodziny w obszarze edukacji, pomocy społecznej, pracy opiekuńczej, resocjalizacyjnej. Ponadto osoby prowadzące rodzinne domy dziecka, rodziny zastępcze, adopcyjne. Adresatami są również nauczyciele, psycholodzy, pracownicy socjalni, kuratorzy sądowi, policjanci i inni, którzy udzielają wsparcia ludziom w najtrudniejszych sytuacjach życiowych
Celem studiów jest:
- zdobycie wiedzy na temat: psychologicznych aspektów funkcjonowania w sytuacji kryzysu sytuacyjnego, rozwojowego, egzystencjalnego i środowiskowego,
- poznanie zasad wczesnej interwencji psychologicznej i prawnej w przypadku ofiar kryzysów,
- nabycie wiedzy na temat różnic indywidualnych w zmaganiu się z konsekwencjami doświadczeń kryzysowych i traumatycznych oraz mechanizmów i strategii interwencji kryzysowej w sytuacjach ekstremalnych (zagrożenie życia) oraz kryzysów wynikających z chronicznych konfliktów,
- poznanie metod i technik działań psychopedagogicznych, interwencyjnych, mediacyjnych i terapeutycznych,
- poznanie strategii pracy z osobami w sytuacji kryzysowej,
- przygotowanie do pracy w zakresie profesjonalnej pomocy w ośrodkach interwencji kryzysowej, hospicjach, zakładach karnych i poprawczych, policji, służbie więziennej, domach pomocy społecznej.
Zwiń
LOGOPEDIA OGÓLNA ORAZ Z MODUŁEM PEDAGOGIKI SPECJALNEJ ( MODUŁ DODATKOWY, Z WYBORU SŁUCHACZA) - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci z obszaru kierunków humanistycznych (filologia polska), społecznych (pedagogika, psychologia), medycznych oraz aktorskich
Pracownicy jednostek służby zdrowia, oświaty oraz chcących prowadzić prywatną praktykę w obszarze wspomagania logopedycznego
Celem studiów jest:
- jest zdobycie wiedzy interdyscyplinarnej oraz umiejętności i kompetencji do prowadzenia diagnozy i terapii z zastosowaniem współczesnych metod i technik pracy logopedycznej,
- rozwinięcie kompetencji społecznych i interpersonalnych, które są niezbędne w pracy z pacjentem oraz specjalistami związanymi z obszarem logopedii,
- poszerzenie wiedzy z obszaru pedagogiki specjalnej,
- nabycie umiejętności prowadzenia terapii mowy z osobami niepełnosprawnymi i ze spektrum autyzmu
Zwiń
MEDIACJE I NEGOCJACJE Z ELEMENTAMI PSYCHOLOGII - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
osoby posiadające wyższe wykształcenie, które są zainteresowane uzyskaniem dodatkowych kwalifikacji obejmujących rozwiązywanie konfliktów i negocjacje w zawodzie obecnie wykonywanym.
Celem studiów jest:
- przygotowanie do pracy w roli mediatora,
- nabycie wiedzy z zakresu alternatywnego rozwiązywania sporów,
- zapoznanie słuchaczy z wiedzą, metodami, technikami pracy z osobami w kryzysie lub wczesnego zapobiegania tej sytuacji,
- nabycie umiejętności diagnozowania problemu i tworzenia programów naprawczych
Zwiń
NAUCZYCIEL WYCHOWAWCA, KREATOR ROZWOJU PSYCHICZNEGO, FIZYCZNEGO, OBYWATELSKIEGO UCZNIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Zwiń
NEUROLOGOPEDIA Z MODUŁEM NEUROLOGOPEDII KLINICZNEJ (Z WYBORU SŁUCHACZA) - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest:
- zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie wspomagania logopedycznego dzieci i osób starszych dotkniętych różnego rodzaju uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego lub niedorozwojem obszaru mowy,
- nabycie umiejętności przeprowadzania badań neuropsychologicznych, stawiania diagnozy oraz zapewnienia kompleksowej opieki psychologicznej i rehabilitacyjnej pacjentom,
- nabycie umiejętności opracowania programów do pracy z pacjentem z zaburzeniami neurologicznymi, wadami genetycznymi, uszkodzeniami pourazowymi, i innymi problemami utrudniającymi komunikację językową, między innymi z osobami w wieku podeszłym
Zwiń
OLIGOFRENOPEDAGOGIKA Z KOMUNIKACJĄ ALTERNATYWNĄ Z MODUŁEM EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ ORAZ Z MODUŁEM PEDAGOGIKI SPECJALNEJ ( MODUŁ DODATKOWY, Z WYBORU SŁUCHACZA) - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
Nauczyciele pragnący uzyskać kwalifikacje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz absolwenci szkół wyższych magisterskich-pedagogiki specjalnej z przygotowaniem pedagogicznym
Celem studiów jest:
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę psychologiczno-pedagogiczną dotyczącą edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, a zwłaszcza ich rozwoju i funkcjonowania oraz specyficznych potrzeb emocjonalnych, edukacyjnych i społecznych,
- pogłębienie wiedzy w zakresie dydaktyk specjalnych danych przedmiotów,
- poznanie warsztatu metodycznego oligofrenopedagoga,
- nabycie umiejętności praktycznych projektowania i prowadzenia zajęć na różnych poziomach kształcenia w szkolnictwie specjalnym, integracyjnym i edukacji włączającej,
- nabycie umiejętności organizowania systemów i strategii wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie
Zwiń
PEDAGOGIKA ROZWOJU Z ARTETERAPIĄ DZIECKA W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Zwiń
PEDAGOGIKA TAŃCA Z ELEMENTAMI CHOREOGRAFIĄ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci studiów licencjackich i magisterskich mających predyspozycje koordynacyjno - ruchowe. Osoby prowadzące zajęcia kulturotwórcze, artystyczne, taneczne. Nauczyciele placówek edukacyjnych, socjalnych, terapeutycznych. Ponadto przedstawiciele innych profesji zawodowych mający zdolności taneczne i gotowość osobistego rozwoju
Celem studiów jest:
zdobycie kwalifikacji do prowadzenia zajęć z zakresu różnorodnych form tanecznych w przedszkolach, szkołach oraz w placówkach oświatowo-wychowawczych i ośrodkach kultury. Studia te wyposażą w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu technik i form tańca oraz norm obowiązujących w po- szczególnych jego gatunkach, pomogą w prowadzeniu grup tanecznych i wykorzystaniu tańca w procesie wychowawczym i rozwoju osobistym
Zwiń
PEDAGOGIKA TWÓRCZOŚCI Z METODOLOGIĄ PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci szkół wyższych, nauczyciele wszystkich typów szkół, którzy chcieliby pogłębić wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie pracy twórczej oraz pracy z uczniem zdolnym na różnym etapie rozpoznawania jego możliwości intelektualnych i zainteresowań szczególnych.
Celem studiów jest:
- jest teoretyczne i praktyczne poznanie zagadnień związanych z pojęciem praca twórcza,
- zdobycie umiejętności w zakresie obszaru zdolności dzieci i młodzieży,
- poznanie aktywizujących metod wychowawczych,
- nabycie umiejętności motywowania uczniów i diagnozowania ich potrzeb indywidualnych i grupowych,
- nabycie umiejętności prowadzenia zajęć specjalistycznych z uczniem zdolnym,
- przygotowania do prowadzenia indywidualnych oraz grupowych zajęć twórczych
Zwiń
PEDAGOTERAPIA UCZNIÓW Z ZABURZENIAMI NEUROROZWOJOWYMI (DYSLEKSJA, DYSGRAFIA, DYSKALKULIA, ADHD) - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci studiów magisterskich kierunków pedagogicznych oraz psycholodzy, przede wszystkim nauczyciele oraz specjaliści zajmujący się organizacją i udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach , wspierający uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami rozwojowymi.
Studia adresowane są także do rodziców, opiekunów dzieci ze specjalnymi trudnościami w uczeniu sie
Celem studiów jest :
- poznanie podstaw prawnych udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i terapeutycznej,
- nabycie wiedzy dotyczącej systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
- poznanie skutecznych procedur terapii ,
- poznanie symptomów dysleksji, dysgrafii, dyskalkulii oraz ADHD,
- nabycie umiejętności dokonywania diagnozy dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi ,
- nabycie umiejętności udzielania kierunkowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej i terapeutycznej,
- przygotowanie merytoryczne i metodyczne do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i terapeutycznych ,
- nabycie umiejętności współpracy z rodzicami oraz innymi nauczycielami prowadzącymi terapie uczniów ze specyficznymi zaburzeniami neurorozwojowymi
Zwiń
PRACA Z DZIECKIEM TRUDNYM WYCHOWAWCZO - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, świetlic terapeutycznych, szkół i placówek opiekuńczych oraz wspomagania wychowawczego i dydaktycznego, którzy chcieliby uzyskać kwalifikacje do prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą z trudnościami wychowawczymi
Celem studiów jest:
- jest pogłębienie wiedzy o wychowaniu dzieci sprawiających trudności wychowawcze,
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności oraz kompetencje, które pozwalają na skuteczne radzenie sobie z problemami wychowawczymi dzieci i młodzieży,
- poznanie aktywizujących metod wychowawczych,
- nabycie umiejętności motywowania uczniów i diagnozowania ich potrzeb indywidualnych i grupowych,
- nabycie umiejętności wspierania i budowania pozytywnych relacji z wychowankami i ich rodzicami/opiekunami,
- przygotowania do prowadzenia indywidualnych oraz grupowych zajęć terapeutycznych z dziećmi mającymi trudności wychowawcze
Zwiń
PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, PONADPODSTAWOWYCH I PSYCHOLOGÓW - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
osoby z wyższym wykształceniem, które nie posiadają kwalifikacji pedagogicznych oraz osoby z wyższym wykształceniem na kierunku psychologia wykonujący swój zawód w różnych instytucjach, a chcący uzyskać uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa
Celem studiów jest:
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone w standardach kształcenia nauczycieli, dotyczące przygotowania merytorycznego, podstaw dydaktyki, metod pracy w jednostkach edukacyjnych w obowiązującym systemie oświaty
- poznanie zasad organizacji procesu kształcenia w zgodzie z najnowszą wiedzą z zakresu nauk o edukacji,
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej a także nabycie umiejętności i kompetencji niezbędnych do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły.
- nabycie praktycznych umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem najnowszych narzędzi informatycznych,
- poznanie metod oraz nabycie umiejętności pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Zwiń
PSYCHOGERANTOLOGIA - OPIEKUN SENIORA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci kierunków medycznych, społecznych, kultury fizycznej, pracujący w instytucjach opieki zdrowotnej, opieki społecznej, indywidualnie prowadzący opiekę nad osobami starszymi w opiece domowej
Celem studiów jest:
- przekazanie wiedzy na temat specyfiki funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego osób starszych,
- nabycie przez słuchacza wiedzy w zakresie problemów geriatrycznych,
- planowanie i aktywizowanie potencjału osób starszych,
- nabycie wiedzy dotyczącej specyfiki pracy z żałobą,
- zdobycie wiedzy na temat prawnych aspektów opieki nad seniorami,
- nabycie umiejętności organizowania ,diagnozowania i rehabilitowania osób w podeszłym wieku,
- kształtowanie umiejętności komunikacyjnych z osobami starszymi i ich rodzinami,
- zdobycie praktycznych umiejętności prowadzenia zajęć aktywizujących twórcze myślenie, planowania żywienia, wykonywania czynności pielęgnacyjnych
Zwiń
PSYCHOLOGIA ŚLEDCZA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci prawniczych, jak i nieprawniczych studiów ( np. absolwenci administracji, bezpieczeństwa wewnętrznego, bezpieczeństwa narodowego, socjologii, psychologii), które związane są ze służbami i instytucjami zajmującymi się wykrywaniem i przeciwdziałaniem przestępczości, jak tez zamierzają ubiegać się o zatrudnienie w tych podmiotach (szczególnie w Policji i Straży Granicznej) . Są również adresowane do psychologów oraz do osób, które wiążą swoją przyszłość z wykonywaniem czynności detektywa, biegłego sądowego
Celem studiów jest:
- doskonalenie i poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie prawa ogólnego, przedmiotów kierunkowych od źródeł przestępczości, patologii społecznej, wiktymologii kryminalnej do szczegółowych przedmiotów kierunkowych takich jak:
• czynności procesowe,
• taktyka wykrywania przestępstwa,
• metodyki czynności dochodzeniowych,
• techniki kryminalistyczne,
- przygotowanie specjalistów do wykonywania analizy czynu przestępczego i opracowania psychologicznej sylwetki sprawcy,
- zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie komunikacji ze świadkiem i podejrzanym, analiza miejsca zbrodni, ocena szczerości zeznań,
- nabycie umiejętności współpracy z policją, prokuraturą, sądami oraz innymi instytucjami zajmującymi się ochroną i wsparciem pokrzywdzonych
Zwiń
PSYCHOTRAUMATOLOGIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
absolwenci kierunków prawnych, administracji, medycznych i społecznych oraz psycholodzy
Celem studiów jest :
- nabycie przez słuchacza wiedzy w zakresie psychotraumatologii,
- poznanie metod radzenia sobie z traumą i jej długofalowymi konsekwencjami,
- nabycie umiejętności dokonywania diagnozy różnicowej zaburzeń po traumie ,
- poznanie skutecznych procedur terapii traumy,
- nabycie umiejętności udzielania kierunkowej pomocy psychologicznej po stresie traumatycznym,
- nabycie postawy szacunku do osób z traumą,
Zwiń
REHABILITACJA OSÓB Z WADĄ POSTAWY, GIMNASTYKA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
są absolwenci wyższych studiów zawodowych i magisterskich z zakresu pedagogiki o specjalnościach terapeutycznych, wspomagających rozwój dziecka, wychowania fizycznego, fizjoterapii
Celem studiów jest:
- przygotowanie słuchaczy do podstawowej diagnostyki funkcjonalnej wad postaw ,
- nabycie wiedzy dotyczącej interpretacji niekorzystnych zmian w postawie,
- nabycie umiejętności doboru odpowiedniego oddziaływania terapeutycznego i wdrożenie go w prowadzeniu zajęć z zakresu gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej
Zwiń
SOCJOTERAPIA Z WARSZTATEM SUPERWIZJI Z MODUŁEM PEDAGOGIKI SPECJALNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
osoby posiadające wykształcenie wyższe pedagogiczne, psychologiczne, socjologiczne lub inne humanistyczne. Pracujące zawodowo lub zamierzające pracować z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami gdzie występują zaburzenia wychowawcze. Zamierzające prowadzić zajęcia w jednostkach wspomagania wychowawczego i terapeutycznego. Mające predyspozycje i gotowość do prowadzenia szkoleń i warsztatów metodami aktywizującymi dla nauczycieli, grup wsparcia wychowawczego
Celem studiów jest:
- nabycie wiedzy dotyczącej przyczyn i utrzymywanie się zaburzeń w życiu społecznym dzieci i młodzieży,
- zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu: diagnozy i terapii zachowań, metod socjoterapeutycznych, konstruowania programów socjoterapeutycznych, technik radzenia sobie ze stresem i technik relaksacyjnych, treningu interpersonalnego i metod jego
stosowania, warsztatu zadaniowego i superwizyjnego, warsztatu umiejętności psychospołecznych,
- doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktu i budowania więzi emocjonalnych,
- nabycie umiejętności planowania i organizowania sytuacji psychokorekcyjnych w trakcie spotkań grupowych
Zwiń
TERAPIA PEDAGOGICZNA Z MODUŁEM EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ ORAZ Z MODUŁEM PEDAGOGIKI SPECJALNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, świetlic terapeutycznych, szkół i placówek opiekuńczych oraz wspomagania wychowawczego i dydaktycznego, którzy chcieliby uzyskać kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi i młodzieżą nieradzącą sobie z realizacją programów nauczania szkolnego
Celem studiów jest:
dostarczenie słuchaczom wieloaspektowej wiedzy i umiejętności pozwalających na zdobycie kompetencji z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej dysleksji rozwojowej oraz przygotowania do prowadzenia indywidualnych oraz grupowych zajęć terapeutycznych z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się
Zwiń
TERAPIA ZAJĘCIOWA Z MODUŁEM REHABILITACJI CZYNNOŚCIOWEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
są absolwenci wyższych studiów zawodowych i magisterskich z zakresu pedagogiki o specjalnościach terapeutycznych, wspomagających rozwój dziecka, psychologii, pracy socjalnej, wychowania fizycznego, fizjoterapii
Celem studiów jest:
- zdobycie umiejętności do prowadzenia zajęć specjalistycznych o charakterze terapeutycznym w placówkach służby zdrowia, opieki społecznej oraz oddziałach opieki paliatywnej z dziećmi, młodzieżą i osobami starszymi dotkniętymi różnymi rodzajami niepełnosprawnościami , inwalidztwem czasowym i utrwalonym oraz dysfunkcjami spowodowanymi zagrożeniami cywilizacyjnymi,
- poznanie wiedzy w obszarze kinezyterapii,
- nabycie umiejętności prowadzenia ćwiczeń czynnościowych z pacjentem
Zwiń
TRENER WARSZTATU GRUPOWEGO I COACHINGU - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Przyszli absolwenci kierunku nauczą się rozumieć, rozpoznawać i kontrolować procesy grupowe, zdobędą wiedzę i umiejętności które wyposażą ich w budowanie własnego warsztatu pracy z grupą. Przygotowani będą do pisania scenariuszy pracy grupowej w oświacie i biznesie. Proces edukacyjny można kontynuować w systemie szkoleń Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie.
Zwiń
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA I WCZESNA INTERWENCJA Z WYKORZYSTANIEM METOD NEUROFIZJOLOGICZNYCH Z MODUŁEM PEDAGOGIKI SPECJALNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy i terapeuci pracujący w żłobkach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i innych poradniach specjalistycznych, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, ośrodkach wczesnej interwencji oraz innych placówkach resortu oświaty i resortu zdrowia, realizujących zadania wczesnego wspomagania.
Celem studiów jest:
- zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do diagnozowania i oceny indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, projektowania, a także realizacji programu wczesnego wspomagania rozwoju
- przygotowanie słuchaczy do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i społecznym
- wyposażenie w umiejętności profesjonalnego organizowania wczesnej, kompleksowej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem, dzieciom z niepełnosprawnością oraz ich rodzinom,
- nabycie umiejętności opracowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania,
- przygotowanie do podjęcia wczesnej interwencji metodami neurofizjologicznymi
Zwiń
WSPARCIE RODZINY, INTERWENCJE SYSTEMOWE, POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA Z ELEMENTAMI PSYCHOTERAPII - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Adresatami studiów są:
osoby zainteresowane problematyka dziecka i rodziny w obszarze edukacji, pomocy społecznej, pracy opiekuńczej, resocjalizacyjnej. Ponadto osoby prowadzące rodzinne domy dziecka, rodziny zastępcze, adopcyjne. Adresatami są również nauczyciele, psycholodzy, pracownicy socjalni, kuratorzy sądowi, policjanci i inni
Celem studiów jest:
wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy z rodziną i instytucjami wspierającymi. Poznanie metod i technik działań psychopedagogicznych, interwencyjnych, mediacyjnych i terapeutycznych, łącznie z podstawami metod psychoterapii
Zwiń
Informacje mają charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych
informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Akademia Kujawsko-Pomorska.
Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.