ZWIŃ
Wymagania rekrutacyjneSpecjalności
Studia I stopnia stacjonarne
Studia II stopnia stacjonarne
Studia I stopnia niestacjonarne
Studia II stopnia niestacjonarne
Studia I stopnia |
Studia II stopnia |
Kryterium kwalifikacji kandydatów na studia drugiego stopnia jest ranking ostatecznego wyniku studiów bez wyrównania do pełnej oceny, w ramach określonej liczby miejsc.
Absolwenci kierunku Matematyka są zdolni do udziału w rozwijaniu matematyki i jej stosowania w innych gałęziach wiedzy i w praktyce. Stanowią dobrą kadrę zarówno dla banków, firm o profilu finansowym i ubezpieczeniowym, szkół podstawowych jako nauczyciele Matematyki. Zdecydowana większość absolwentów jest przygotowana do podjęcia studiów drugiego stopnia.
Kształcenie na kierunku Matematyka jest realizowane w zakresie: Matematyka finansowo-ubezpieczeniowa oraz Nauczanie matematyki. Wybór zakresu studiów następuje podczas rekrutacji.
Absolwenci tego kierunku są wykształconymi matematykami zdolnymi do udziału w rozwijaniu matematyki i jej stosowania w innych gałęziach wiedzy i w praktyce. Stanowią wyspecjalizowane kadry zarówno dla banków, firm, instytucji o profilu finansowym, matematyczno-ekonomicznym i ubezpieczeniowym, szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych jako nauczyciele Matematyki. Po ukończeniu studiów absolwent otrzymuje tytuł magistra. Część absolwentów jest przygotowana do podjęcia studiów trzeciego stopnia.
ZWIŃ
Wymagania rekrutacyjneSpecjalności
Studia I stopnia stacjonarne
Studia II stopnia stacjonarne
Studia I stopnia |
Studia II stopnia |
Kryterium kwalifikacji kandydatów na studia drugiego stopnia jest ranking ostatecznego wyniku studiów bez wyrównania do pełnej oceny, w ramach określonej liczby miejsc.
Jest to wydział wymagający i dający solidne wykształcenie. Nie mogłam podjąć lepszej decyzji związanej z moją wyższą edukacją.
Grzegorz to chyba gdzieś indziej studiowałeś, bo faktycznie przedmioty na matmie nie należą do najłatwiejszych ale do prowadenia zajęć z równań różniczkowych to bym się nie czepiał bo były naprawdę spoko prowadzone. Wzory były wyprowadzane. Jak ja kończyłem pierwszy stopień na Matematyce to część osób na magisterkę wybrała inne uczelnie i z tego co wiem to nie mają żadnych problemów z nauką więc chyba nie jest aż tak źle jak mówisz.
Matematyka to kierunek prowadzony praktycznie przez jedną Katedrę. 1.5 roku analiza matematyczna a potem równania róniczkowe. Do tego analiza jest prowadzona fatalnie i zniechęca do studiowania. Niewiele jest na tym kierunku tego, co obiecano zachęcając studentow do przyjścia. Dużo nauki pamięciowej zwłaszcza na analizie, brak dowodów, wymogi dostosowane do najlepszego studenta i ciągłe opinie skoro on może to inni też. Przez cały czas liczy się jakieś zaawansowane działania, ale nie wiadomo dlaczego. Na pytanie skąd to się wzięło prowadzący odpowiada, że to jedna z technik. Do kolokwium zestaw wzorów i regułek na pamięć. Jak trzeba policzyć prostszą np. całkę to nie wiadomo jak, bo prowadzący podał wzór i nie wytłumaczył. Owszem jest w podręczniku, ale od czego jest prowadzący. Kolokwia źle rozplanowane, np. przez 2.5 mięsiąca żadnego kolokwium ,a potem 3 w ciągu jednego miesiąca. Kolokwia prowadzone poza godzinami zajęć, bo szkoda czasu. Nawet na pierwszy termin trzeba przychodzić w dodatkowych terminach. W ciągu 1.5 godziny 8 zadań z podpunktami. Możliwe do rozwiązania tylko, gdy na pamięć zna się wzory. Jeżeli chcesz wyprowadzić to nie zdążysz. Prowadzący analizę ciągle powtarza, że za mało czasu aby przerobić cały materiał w trakcie ćwiczeń i wykładów i wielu rzeczy nie tłumaczy jedynie stwierdza, ze to powinniście umieć. Wykład nie różni się od ćwiczeń, też zero wyprowadzeń. W trakcie kolokwium komentuje nasze rozwiązania mówiąc, że zda co najwyżej kilka osób. To po co w ogóle pisać. Moim zdaniem szkoda czasu na ten kierunek na UWM. I tak nie nauczy matematyki a jedynie zniechęci!
Najlepsi ludzie. Królewski wydział ;)
Dobry wydział i godne polecenia kierunki do studiowania.