Praca Lead Finance Controller - Global Functions - Digital and Information Technology Warszawa, mazowieckie

Praca Lead Finance Controller - Global Functions - Digital and Information Technology Warszawa, mazowieckie

JTI Polska profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy prawie 3 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych pracowników, co roku zostają doceniane przez Top Employers Institute. Najlepszym dowodem na to jest przyznawany nam nieustannie od 2010 roku certyfikat Najlepszego Pracodawcy nie tylko w Polsce, a także w Europie (1. miejsce w rankingu w 2021 roku) oraz na świecie.

Firma: JTI Polska | Lead Finance Controller - Global Functions - Digital and Information Technology

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska

Currently we are looking for Lead Finance Controller who will support function Finance Director in budgeting and performance management processes as well consolidation team with financial summaries for functional management discussions and decisions. The role will manage a small team of Finance Controllers.

This role is responsible for:

  • FP&A Digital and Technology team management. 
  • Being a key point of contact for DIT Finance Director & x-functional team.
  • Acting as a Finance Business Partner to respective functions.
  • Providing financial support in budgeting and performance management processes including headcount and management reporting.
  • Consolidating  function inputs (data, analytics, roadmaps and presentations) for management reviews.  
  • Market Free Cash Flow coordination for function. 
  • Manage all system related matters - S4F / BW /TM1 /HC reporting tools.
  • Operating with high quality standards and challenging status quo to drive for continuous improvements  in all areas of responsibility.
  • Responsible for people agenda (ca.20% of time).
  • Actively building and developing good working relationships with key stakeholders.
  • Ownership and maintenance of GBS process documentation for the processes in scope as well as the regular update of said documentation.

Wymagania

  • University degree (Finance, Accounting, Economy, Business Administration).
  • Professional financial qualifications (ACCA, CIMA) would be a significant plus.
  • Proficiency in MS Office applications, SAP, BW, Excel. TM1 experience is a plus.
  • At least 5 years of experience in financial / management reporting preferably in a multinational FMCG company.
  • Strong budgeting and planning experience (FP&A) required.
  • Exposure to senior management required.
  • Team management experience viewed favourably.
  • Strong communication, coordination and project management skills.
  • Details-oriented, organized and self-directed team player with an ability to work in matrix organizations and with different stakeholder levels.
  • Creative, innovative thinker with an ability to challenge status-quo and drive improvements.
  • Fluency in English.
  • Good time management 
  • Solid analytical and problem solving skills.
  • Flexible attitude and ease in adapting to changing requirements. Self – starter

Komentarze (0)