Praca Treasury Back Office Manager Warszawa, mazowieckie

Praca Treasury Back Office Manager Warszawa, mazowieckie

JTI Polska profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy prawie 3 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych pracowników, co roku zostają doceniane przez Top Employers Institute. Najlepszym dowodem na to jest przyznawany nam nieustannie od 2010 roku certyfikat Najlepszego Pracodawcy nie tylko w Polsce, a także w Europie (1. miejsce w rankingu w 2021 roku) oraz na świecie.

Firma: JTI Polska | Treasury Back Office Manager

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska

Treasury Back Office Manager

 

This is great opportunity to be a part of exciting project and drive transformation in the Company to ensure that internal customers around the world are getting the Best-in-class level of service.  

 

The role:

 

TBO Manager will be managing and leading the Treasury Back (TBO) and Middle-Office functions (TMO). Delivering high quality processing, control and compliance functions for the TBO and TMO departments. Representing TBO/TMO in Treasury related projects & strategic discussions/development.

The Back-Office function is responsible for executing treasury payments and bank reconciliation. The Middle-Office function is responsible for confirming financial transactions and treasury accounting.

TBO Manager will also play a key role in all treasury technology projects and lead the projects related to the TBO and TMO functions.

 

Main areas of responsibility:

 

  • Ensure accurate and timely reporting of all Treasury transactions and bank reconciliations
  • Take ownership of and actively manage the resolution of queries raised by Group Treasury, Market Finance and Auditors
  • Ensure accurate monthly (IFRS compliant) reporting of group consolidated balances of Treasury transactions on a global basis in the GBS system
  • Management of the Treasury Admin team, including Back Office, Middle Office and Bank Reconciliation teams
  • Perform monthly analytical review of balances in the 1719 Finco and 1245 Dutchco entities, providing meaningful explanations for material variances  
  • Accountable for creation and maintenance of detailed transactional GBS documentation
  • Constantly review all processes with a view to improve efficiency, quality of output and controls
  • Actively build and develop good working relationships with key stakeholders
  • Accountable for the execution of JSOX TBO controls in accordance with the internal documentation
  • Plan employees development in line with their personal and professional skills and career aspirations

Wymagania

You as a professional:

 

  • University degree or equivalent
  • 5+ years experience in a similar position
  • 5+ years people management
  • Previous shared service experience would be a plus
  • Strong command of English Language (oral and written)
  • Treasury accounting including very good knowledge of financial products evaluations
  • Excellent knowledge of international payments and securities settlements
  • Project management skills
  • Experience working with Treasury transactions, exchange and interest rates is essential
  • Strong computer skills (VBA knowledge is a plus)
  • FSCM experience is the must
  • Knowledge of FXAll, Mysis other treasury tools is a plus

Oferujemy

Our offer includes:

 

  • A competitive pay (together with annual bonus) and an attractive benefits package including medical care, Multisport card, life insurance, pension plan
  • Ambitious goal to set up new Global Business Center
  • Complex environment of working with multiple stakeholders, professional support and possibility to share knowledge and best practices
  • On-going development opportunities in a multinational environment that will inspire you to grow professionally and personally
  • Wide variety of projects and tasks, ambitious goals and independence in achieving them
  • Dynamic and innovative spirit with a constant quest to do things better
  • Flexible working conditions
  • Modern office in a convenient location

Komentarze (0)