Praca Treasury Back & Middle Office Lead Warszawa, mazowieckie

Praca Treasury Back & Middle Office Lead Warszawa, mazowieckie

JTI Polska profil

Jesteśmy wiodącą, międzynarodową firmą tytoniową, wywodzącą się z Grupy Japan Tobacco. Działamy w 130 krajach na świecie, zatrudniamy ponad 45 tys. osób i mamy w swoim portfolio jedne z najbardziej znanych marek, w tym Camel, LD, Winston oraz Logic dostępne na polskim rynku.

W Polsce zatrudniamy ponad 2 tys. pracowników i jesteśmy trzecim graczem w branży tytoniowej. Wkraczając na polski rynek w 2007 roku, postanowiliśmy, że na pierwszym miejscu zawsze będziemy stawiać naszych pracowników. Tworzymy kulturę opartą na współpracy, dzięki czemu w naszych zespołach panuje wyjątkowa atmosfera. Szerokie zakresy odpowiedzialności dają możliwość zdobycia nowej wiedzy i umiejętności, co przekłada się na świetną jakość działania oraz szybki rozwój naszej firmy. Stosujemy także najlepsze praktyki w zakresie rozwoju talentów, wdrażania nowo zatrudnionych osób czy możliwości szkoleniowych.

Nasze starania, by być najlepszym pracodawcą dla naszych ludzi, zostały wyróżnione na rynku: w roku 2010 po raz pierwszy zawitaliśmy do grona Top Employers Polska, a w 2020 roku po raz drugi z rzędu zajęliśmy w tym rankingu 1. miejsce.

Firma: JTI Polska | Treasury Back & Middle Office Lead

Miejsce: Warszawa, mazowieckie

Opis stanowiska

The role:

 

TB&MO Lead will be managing and leading the Treasury Back (TBO) and Middle-Office functions (TMO). Delivering high quality processing, control and compliance functions for the TBO and TMO departments. Representing TBO/TMO in Treasury related projects & strategic discussions/development.

The Back-Office function is responsible for executing treasury payments and bank reconciliation. The Middle-Office function is responsible for confirming financial transactions and treasury accounting.

TB&MO Lead will also play a key role in all treasury technology projects and lead the projects related to the TBO and TMO functions.

 

  • Ensure accurate and timely reporting of all Treasury transactions and bank reconciliations
  • Take ownership of and actively manage the resolution of queries raised by Group Treasury, Market Finance and Auditors
  • Ensure accurate monthly (IFRS compliant) reporting of group consolidated balances of Treasury transactions on a global basis in the GBS system
  • Management of the Treasury Admin team, including Back Office, Middle Office and Bank Reconciliation teams
  • Perform monthly analytical review of balances providing meaningful explanations for material variances  
  • Accountable for creation and maintenance of detailed transactional GBS documentation
  • Constantly review all processes with a view to improve efficiency, quality of output and controls
  • Actively build and develop good working relationships with key stakeholders
  • Accountable for the execution of JSOX TBO controls in accordance with the internal documentation
  • Plan employees development in line with their personal and professional skills and career aspirations

Wymagania

You as a professional:

 

  • University degree or equivalent
  • 5+ years experience in a similar position
  • 5+ years people management
  • Previous shared service experience would be a plus
  • Strong command of English Language (oral and written)
  • Treasury accounting including very good knowledge of financial products evaluations
  • Excellent knowledge of international payments and securities settlements
  • Project management skills
  • Experience working with Treasury transactions, exchange and interest rates is essential
  • Strong computer skills (VBA knowledge is a plus)
  • FSCM experience is the must
  • Knowledge of FXAll, Mysis other treasury tools is a plus

You as a person:

 

  • Excellent communication skills
  • Ability to work under pressure

Oferujemy

  • A competitive pay (together with annual bonus) and an attractive benefits package including medical care, Multisport card, life insurance, pension plan
  • Ambitious goal to set up new Global Business Center
  • Complex environment of working with multiple stakeholders, professional support and possibility to share knowledge and best practices
  • On-going development opportunities in a multinational environment that will inspire you to grow professionally and personally
  • Wide variety of projects and tasks, ambitious goals and independence in achieving them
  • Dynamic and innovative spirit with a constant quest to do things better
  • Flexible working conditions
  • Modern office in a convenient location

Komentarze (0)