Programowanie obiektowe

Programowanie obiektowe

Programowanie obiektowe

30.11.-0001

Programowanie obiektowe

Programowanie obiektowe to przedmiot, który niemal zawsze występuje w programach kształcenia na studiach informatycznych. Pozyskanie wiedzy na jego temat jest istotne dlatego, ponieważ sprawdza się ono wówczas, kiedy pracujemy nad dużym projektem, zazwyczaj w zespole. Programowanie obiektowe pozwala lepiej podzielić się pracą, przydzielić napisanie części obiektów poszczególnym osobom w zespole, a następnie połączyć wszystkie elementy.

W toku zajęć studenci spotykają się z takimi zagadnieniami jak: interfejsy, ochrona danych, wzorce projektowe, tworzenie oraz inicjalizacja i niszczenie obiektów. Uczą się stosować kapsułkowanie, stosować polimorfizm, poznają znaczenie testów jednostkowych. Nabywają umiejętności w zakresie wykonywania programów w wybranym języku obiektowym, wykonywania analizy wymagań dla postawionego problemu, posługiwania się wzorcami projektowymi, pisania programów przetwarzających duże zbiory danych za pomocą kolekcji.

Programowanie obiektowe najczęściej należy do grupy przedmiotów obowiązkowych, a studenci spotykają się z nim już na pierwszym roku studiów.

idź do kierunku INFORMATYKA STUDIA POZNAŃ

Komentarze (0)