Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Studia na kierunku branding miast i regionów to studia licencjackie i magisterskie, których program kształcenia trwa 3 lata (studia licencjackie) lub 2 lata (studia magisterskie) i kończy się uzyskaniem dyplomu licencjata lub magistra. Specyfika studiów zależy od wyboru specjalności/ ścieżki kształcenia. Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Rekrutacja na studia w Szczecinie na ten kierunek na I stopniu skierowana jest do osób ze zdaną maturą z takich przedmiotów, jak np. geografia, historia, język polski, WOS, biologia, informatyka, język obcy nowożytny, matematyka, fizyka, filozofia, chemia.
Postępowanie rekrutacyjne na II stopień skierowane jest z kolei do osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia. Uwzględnia się ocenę na dyplomie.
Ekonomiczne i społeczne kierunki studiów w Szczecinie zwykle łączą interdyscyplinarny program kształcenia. Nie inaczej jest w przypadku studiów na kierunku branding miast i regionów, które obejmują elementy marketingu, komunikacji, turystyki, zarządzania i urbanistyki. Ich celem jest przygotowanie studentów do tworzenia, rozwijania i zarządzania marką miast i regionów, a także do promowania ich jako atrakcyjnych miejsc dla turystów.
Na początku studiów uczestnicy uczą się podstaw marketingu, w tym różnych strategii brandingu, pozycjonowania marki i segmentacji rynku. Poznają wiele różnych podejść do budowania i zarządzania marką miast oraz regionów, w tym tworzenia unikalnych tożsamości i wizerunków.
Uczelnie w Szczecinie w ramach tego kierunku prowadzą też kursy, które koncentrują się na efektywnych technikach komunikacji marketingowej, w tym mediach w społecznościowych, kampaniach reklamowych i relacjach z mediami.
Studia na kierunku branding miast i regionów możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Absolwenci rozumieją strategie i koncepcje brandingu, w tym tworzenia i zarządzania marką miast oraz regionów. Potrafią tworzyć skuteczne kampanie marketingowe i komunikacji promującej miasta oraz regiony.
Prowadzą badania i analizują rynki oraz trendy dotyczące miast oraz regionów. Rozumieją zasady zarządzania destynacjami turystycznymi i tworzenia ofert turystycznych. Planują i prowadzą kampanie społeczne związane z promocją miejsc.
Samodzielnie organizują i promują wydarzenia, które wpływają na wizerunek miast lub regionu. Efektywnie współpracują także z innymi specjalistami i zarządzają projektami związanymi z brandingiem miast oraz regionów.
Studia na kierunku branding miast i regionów trwają 3 lata (studia licencjackie) oraz 2 lata (studia magisterskie).
Studia na tym kierunku przygotowują absolwentów do tworzenia, rozwijania i zarządzania marką miast oraz regionów, a także do promowania ich jako atrakcyjnych miejsc dla turystów, inwestorów, nowych mieszkańców czy wydarzeń.
Mogą pracować w obszarze marketingu cyfrowego miast i regionów, w tym przy zarządzaniu mediami społecznościowymi, stronami internetowymi i kampaniami online. Odnajdą się także jako konsultanci w zakresie brandingu miast i regionów, świadcząc doradztwo dla instytucji publicznych lub prywatnych. Mogą podjąć również współpracę z przedsiębiorcami i inwestorami w zakresie rozwoju biznesu w miastach i regionach, w tym przy tworzeniu strategii przyciągania inwestycji.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku branding miast i regionów
Absolwenci mają wszechstronne umiejętności analityczne, kreatywne i komunikacyjne, które są cenione w wielu sektorach gospodarki. Dzięki temu mogą dostosować swoją karierę do różnych obszarów zawodowych związanych z promocją miast i regionów.