Branding miast i regionów - Szczecin

Branding miast i regionów - Szczecin

Branding miast i regionów - Szczecin

19.10.2025

Branding miast i regionów - Opis kierunku

Studia na kierunku branding miast i regionów to studia licencjackie i magisterskie, których program kształcenia trwa 3 lata (studia licencjackie) lub 2 lata (studia magisterskie) i kończy się uzyskaniem dyplomu licencjata lub magistra. Specyfika studiów zależy od wyboru specjalności/ ścieżki kształcenia. Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.

Jakie przedmioty zdawać na maturze?/ Wymagania rekrutacyjne

Rekrutacja na studia w Szczecinie na ten kierunek na I stopniu skierowana jest do osób ze zdaną maturą z takich przedmiotów, jak np. geografia, historia, język polski, WOS, biologia, informatyka, język obcy nowożytny, matematyka, fizyka, filozofia, chemia.

Postępowanie rekrutacyjne na II stopień skierowane jest z kolei do osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia. Uwzględnia się ocenę na dyplomie.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

Jak wyglądają studia na kierunku branding miast i regionów?

Ekonomiczne i społeczne kierunki studiów w Szczecinie zwykle łączą interdyscyplinarny program kształcenia. Nie inaczej jest w przypadku studiów na kierunku branding miast i regionów, które obejmują elementy marketingu, komunikacji, turystyki, zarządzania i urbanistyki. Ich celem jest przygotowanie studentów do tworzenia, rozwijania i zarządzania marką miast i regionów, a także do promowania ich jako atrakcyjnych miejsc dla turystów.

Na początku studiów uczestnicy uczą się podstaw marketingu, w tym różnych strategii brandingu, pozycjonowania marki i segmentacji rynku. Poznają wiele różnych podejść do budowania i zarządzania marką miast oraz regionów, w tym tworzenia unikalnych tożsamości i wizerunków.

Uczelnie w Szczecinie w ramach tego kierunku prowadzą też kursy, które koncentrują się na efektywnych technikach komunikacji marketingowej, w tym mediach w społecznościowych, kampaniach reklamowych i relacjach z mediami.

 

Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku branding miast i regionów możemy podzielić na:

1. Typ

  • studia licencjackie,
  • studia magisterskie.

2. Tryb:

  • studia stacjonarne,
  • studia niestacjonarne.

 

Zdobywana wiedza i umiejętności

Absolwenci rozumieją strategie i koncepcje brandingu, w tym tworzenia i zarządzania marką miast oraz regionów. Potrafią tworzyć skuteczne kampanie marketingowe i komunikacji promującej miasta oraz regiony.

Prowadzą badania i analizują rynki oraz trendy dotyczące miast oraz regionów. Rozumieją zasady zarządzania destynacjami turystycznymi i tworzenia ofert turystycznych. Planują i prowadzą kampanie społeczne związane z promocją miejsc.

Samodzielnie organizują i promują wydarzenia, które wpływają na wizerunek miast lub regionu. Efektywnie współpracują także z innymi specjalistami i zarządzają projektami związanymi z brandingiem miast oraz regionów.

Ile trwają studia na kierunku branding miast i regionów?

Studia na kierunku branding miast i regionów trwają 3 lata (studia licencjackie) oraz 2 lata (studia magisterskie).

Jaka praca po studiach na kierunku branding miast i regionów

Studia na tym kierunku przygotowują absolwentów do tworzenia, rozwijania i zarządzania marką miast oraz regionów, a także do promowania ich jako atrakcyjnych miejsc dla turystów, inwestorów, nowych mieszkańców czy wydarzeń.

Mogą pracować w obszarze marketingu cyfrowego miast i regionów, w tym przy zarządzaniu mediami społecznościowymi, stronami internetowymi i kampaniami online. Odnajdą się także jako konsultanci w zakresie brandingu miast i regionów, świadcząc doradztwo dla instytucji publicznych lub prywatnych. Mogą podjąć również współpracę z przedsiębiorcami i inwestorami w zakresie rozwoju biznesu w miastach i regionach, w tym przy tworzeniu strategii przyciągania inwestycji.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku branding miast i regionów

  • marketing miejsc,
  • urzędy miast,
  • agencje promocji,
  • instytucje turystyczne,
  • agencje PR,
  • specjalista do spraw strategii brandingowych miast,
  • analityk w firmach zajmujących się badaniami rynkowymi w kontekście promocji miejsc.

Absolwenci mają wszechstronne umiejętności analityczne, kreatywne i komunikacyjne, które są cenione w wielu sektorach gospodarki. Dzięki temu mogą dostosować swoją karierę do różnych obszarów zawodowych związanych z promocją miast i regionów.

Komentarze (0)