Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Studia na kierunku komunikacja wizerunkowa to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1 rok. Studia możesz podjąć w formie niestacjonarnej.
Studia w Rzeszowie na tym kierunku są skierowane do osób pragnących zdobyć zaawansowaną wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania wizerunkiem oraz komunikacją w różnych organizacjach, instytucjach oraz na rynku komercyjnym. Program koncentruje się na zrozumieniu i stosowaniu strategii komunikacyjnych, które kształtują pozytywny obraz firmy, marki, osoby publicznej lub produktu. Studenci poznają teorie i modele komunikacji. Tworzą i implementują strategie wizerunkowe. Uczą się także na temat komunikacji korporacyjnej i brandingu.
Absolwenci mogą pracować w roli specjalistów do spraw public relations w działach PR w firmach i korporacjach. Będą odpowiedzialni za tworzenie i realizację strategii komunikacyjnych, a także zarządzanie relacjami z mediami i interesariuszami. Jako specjaliści do spraw komunikacji korporacyjnej odnajdą się z kolei w działach komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Mogą kierować wizerunkiem firmy i budować relację z pracownikami oraz klientami, a także tworzyć materiały komunikacyjne, takie jak biuletyny, raporty roczne.
Studia podyplomowe w Rzeszowie na tym kierunku przeznaczone są dla osób z wyższym wykształceniem. Na przyjęcie wpływa kolejność zgłoszeń.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
Studia na tym kierunku obejmują zarówno wykłady, seminaria, jak i praktyczne warsztaty. Studenci zapoznają się z teorią komunikacji, znaczeniem wizerunku w organizacji, analizą grup docelowych.
Uczą się tworzenia strategii wizerunkowych, budowania marki, zarządzania kryzysowego. Poznają także narzędzia i techniki komunikacji, np. media relations, public relations, marketing wizerunkowy.
Zapoznają się również z metodami badania wizerunku, analizą danych, monitorowaniem mediów. Ważnym elementem programu są także etyczne aspekty zarządzania wizerunkiem, CSR, transparentnością działań komunikacyjnych.
Kadrę dydaktyczną stanowią zarówno akademicy, jak i praktycy z branży komunikacji wizerunkowej PR, marketingu i mediów. Dzięki temu studenci mają możliwość czerpania wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej.
Studia na kierunku komunikacja wizerunkowa, możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Absolwenci potrafią tworzyć i wdrażać kompleksowe strategie komunikacyjne, a także analizować i oceniać potrzeby czy oczekiwania różnych grup docelowych. Budują oraz utrzymują pozytywny wizerunek firmy, marki czy produktu.
Prowadzą komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, tworząc i zarządzając kanałami komunikacyjnymi. Przygotowują także informacje prasowe, oświadczenia i organizują konferencje prasowe.
Samodzielnie tworzą strategie brandingowe, planują kampanie reklamowe i promocyjne. Analizują także skuteczność działań marketingowych. Kreują jednocześnie i wdrażają strategie komunikacyjne w mediach społecznościowych.
Studia na kierunku komunikacja wizerunkowa trwają 1 rok (studia podyplomowe).
Absolwenci mogą pracować w roli specjalistów do spraw public relations w działach PR w firmach. Będą tworzyć i realizować strategie komunikacyjne, zarządzać relacjami z mediami oraz interesariuszami.
Jako specjaliści do spraw komunikacji korporacyjnej będą z kolei odpowiedzialni za kreowanie wizerunku firmy i budowanie relacji z pracownikami oraz klientami. Mogą także tworzyć materiały komunikacyjne, takie jak biuletyny, raporty roczne itd.
Odnajdą się również w roli managera do spraw marketingu i brandingu. Zajmą się zarządzaniem marką i jej komunikacją na rynku.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku komunikacja wizerunkowa
Studia te dostarczają wszechstronnych umiejętności i wiedzy, które są cenione w wielu branżach, otwierając przed absolwentami szerokie możliwości rozwoju zawodowego oraz kariery.