Myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu - studia podyplomowe w Łodzi
Studia na kierunku myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu to studia podyplomowe, których program kształcenia trwa 1 rok. Studia możesz podjąć w formie online.
Myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu jako studia podyplomowe w Łodzi, to nowoczesna i interdyscyplinarna propozycja edukacyjna skierowana do osób, które chcą pogłębić swoje umiejętności w zakresie innowacyjnego rozwiązywania problemów, projektowania usług i produktów zorientowanych na użytkownika oraz lepszego zrozumienia mechanizmów, jakie rządzą decyzjami konsumenckimi. Kierunek łączy w sobie metodykę Design Thinking – czyli proces twórczego i iteracyjnego podejścia do tworzenia innowacji – z wiedzą i narzędziami zaczerpniętymi z neuromarketingu, który pozwala badać i wykorzystywać emocje, reakcje mózgu oraz podświadome mechanizmy wpływające na wybory konsumentów. Uczestnicy studiów zdobywają umiejętności praktyczne w zakresie definiowania problemów, prowadzenia badań z użytkownikami, generowania pomysłów, prototypowania oraz testowania rozwiązań w duchu empatii i kreatywności. Program kładzie duży nacisk na naukę przez doświadczenie, pracę w zespołach projektowych oraz realizację realnych wyzwań – tzw. case studies – często pochodzących od firm i organizacji współpracujących z uczelnią. Dzięki temu uczestnicy nie tylko przyswajają wiedzę, ale uczą się także, jak wykorzystać ją w rzeczywistych warunkach biznesowych.
Po ukończeniu studiów podyplomowych „Myślenie projektowe (Design Thinking) z elementami neuromarketingu” absolwenci zyskują kompetencje, które otwierają im drzwi do pracy w różnych środowiskach, gdzie innowacyjność, kreatywność i głębokie zrozumienie potrzeb użytkownika są istotne. Najczęściej znajdują zatrudnienie w firmach zajmujących się projektowaniem produktów i usług, agencjach marketingowych, działach badań i rozwoju (R&D), zespołach odpowiedzialnych za innowacje, customer experience, a także w sektorze IT – przy projektowaniu interfejsów użytkownika (UX/UI), aplikacji i usług cyfrowych.
Jak wyglądają studia na kierunku myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu?
Studia w Łodzi na tym kierunku mają dynamiczny, warsztatowy i praktyczny charakter. Od samego początku uczestnicy są zanurzeni w procesie twórczym, opartym na współpracy w zespołach i rozwiązywaniu rzeczywistych problemów projektowych. Zajęcia prowadzone są przez praktyków – projektantów, psychologów, specjalistów od neuromarketingu, strategów i ekspertów z branży UX, co nadaje programowi bardzo aktualny i rynkowy wymiar.
Proces kształcenia opiera się na pełnym cyklu Design Thinking – od etapu empatii i zrozumienia potrzeb użytkownika, przez definiowanie problemu, generowanie pomysłów, prototypowanie, aż po testowanie rozwiązań. Studenci uczą się, jak prowadzić wywiady pogłębione, analizować dane jakościowe, mapować doświadczenia użytkownika (customer journey), tworzyć persony oraz wykorzystywać narzędzia kreatywne, takie jak burze mózgów, matryce pomysłów czy storyboardy. Każdy etap pracy projektowej poprzedzany jest wprowadzeniem teoretycznym, ale sednem nauki jest działanie – „learning by doing”.
Jednocześnie w ramach zajęć z neuromarketingu uczestnicy poznają mechanizmy, jakie rządzą ludzkim mózgiem – szczególnie w kontekście podejmowania decyzji, emocji, uwagi i pamięci. Omawiane są najnowsze badania z zakresu neurobiologii konsumenta, a także narzędzia, takie jak eye tracking, analiza mimiki twarzy, elektroencefalografia (EEG) czy biometryka. Studenci dowiadują się, jak interpretować dane pochodzące z tych metod i jak przekładać je na konkretne decyzje projektowe i marketingowe.
W trakcie studiów realizuje się projekty indywidualne i grupowe, często oparte na rzeczywistych potrzebach firm współpracujących z uczelnią. To daje możliwość przetestowania nabytych umiejętności w praktyce, a także zbudowania wartościowego portfolio. Zajęcia prowadzone są w formule hybrydowej lub weekendowej, co pozwala łączyć naukę z pracą zawodową.
Atmosfera studiów sprzyja otwartości, eksperymentowaniu i wymianie doświadczeń. To przestrzeń, w której łączy się analityczne myślenie z kreatywnością, naukę z empatią, a technologię z człowiekiem. Studenci często nawiązują współprace także poza zajęciami, rozwijając wspólne projekty czy inicjatywy innowacyjne.
Całość programu przygotowuje uczestników nie tylko do pełnienia roli projektanta myślenia projektowego, ale także do bycia liderem zmiany w swojej organizacji – osobą, która potrafi inspirować zespoły, zadawać trafne pytania i proponować rozwiązania realnie odpowiadające na potrzeby ludzi.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu, możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Uczestnicy zdobywają szereg zróżnicowanych, ale spójnie powiązanych kompetencji, które rozwijają ich potencjał twórczy, analityczny i strategiczny. Nauka opiera się na budowaniu głębokiego zrozumienia użytkownika i jego potrzeb, co przekłada się na umiejętność prowadzenia badań jakościowych, formułowania insightów oraz definiowania realnych problemów projektowych. Uczestnicy uczą się patrzeć na wyzwania z różnych perspektyw, łączyć dane, emocje i intuicję w procesie tworzenia nowych rozwiązań.
Rozwijana jest także umiejętność generowania innowacyjnych pomysłów w sposób uporządkowany, dzięki stosowaniu narzędzi kreatywnych oraz metod pracy zespołowej, które wspierają współdziałanie ludzi o różnych kompetencjach i doświadczeniach. Prototypowanie oraz testowanie koncepcji z użytkownikami pozwala nabyć praktyczną wiedzę o iteracyjnym podejściu do tworzenia produktów, usług czy procesów – z możliwością szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby odbiorców.
W obszarze neuromarketingu studenci zdobywają kompetencje pozwalające zrozumieć, jak mózg człowieka reaguje na komunikaty wizualne, jak podejmuje decyzje zakupowe, jakie emocje wpływają na pamięć i lojalność wobec marki. Uczą się wykorzystywać wiedzę o neuroprocesach w projektowaniu komunikatów, materiałów reklamowych i całych doświadczeń użytkownika – tak, aby były one nie tylko estetyczne i funkcjonalne, ale również skuteczne na poziomie poznawczym i emocjonalnym.
Ile trwają studia na kierunku myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu?
Studia na kierunku myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu, trwają 1 rok (studia podyplomowe).
Jaka praca po studiach na kierunku myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu
Absolwenci mogą odnaleźć się w bardzo różnorodnych rolach zawodowych, szczególnie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma innowacyjność, zrozumienie potrzeb użytkownika oraz umiejętność tworzenia skutecznych, angażujących rozwiązań.
Jednym z naturalnych kierunków zawodowych są stanowiska związane z projektowaniem doświadczeń użytkownika – jak np. UX designer, service designer czy customer experience specialist. Osoby z takim wykształceniem są cenione za umiejętność tworzenia rozwiązań dopasowanych do realnych potrzeb klientów, co znajduje zastosowanie w branżach technologicznych, usługowych, e-commerce czy w sektorze publicznym.
Absolwenci odnajdują się również jako facylitatorzy procesów kreatywnych i innowacyjnych – prowadzą warsztaty projektowe, wspierają zespoły w wypracowywaniu rozwiązań, projektują procesy transformacyjne i pomagają firmom wdrażać nowe modele działania. Z powodzeniem mogą też pracować jako doradcy strategiczni, konsultanci ds. innowacji czy specjaliści ds. projektowania usług.
Z uwagi na elementy neuromarketingu, wiele osób decyduje się na rozwój kariery w marketingu, komunikacji wizualnej, brandingu czy badaniach rynkowych. Znajomość mechanizmów działania mózgu, emocji i podświadomych reakcji konsumentów pozwala im tworzyć skuteczniejsze kampanie reklamowe, budować silniejsze marki i lepiej przewidywać reakcje odbiorców.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku myślenie projektowe Design Thinking z elementami neuromarketingu
-
UX Designer,
-
UI Designer,
-
Customer Experience Specialist,
-
trener kreatywności,
-
doradca do spraw innowacji,
-
konsultant neuromarketingowy,
-
specjalista do spraw badań jakościowych i insigntów konsumenckich,
-
konsultant do spraw projektowania i rozwiązań.
Z perspektywy pracodawcy, osoby kończące te studia to specjaliści o wysokim poziomie samoświadomości, kreatywności i umiejętności pracy zespołowej – gotowi do podejmowania wyzwań, budowania dialogu z użytkownikiem i tworzenia wartościowych rozwiązań, które naprawdę działają.