Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
09.10.2024
Dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale przede wszystkim powołanie. Aby w pełni sprostać jego wymaganiom, kluczowy jest wybór odpowiedniej uczelni już na etapie studiów. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi oferuje szerokie możliwości kształcenia w obszarze tej materii, umożliwiające późniejsze zdobycie praktycznego doświadczenia w renomowanych redakcjach.
Wielu młodych ludzi wybiera studia dziennikarskie z pasji do przekazywania informacji i dzielenia się wiedzą. Dziennikarstwo nie tylko informuje społeczeństwo o ważnych wydarzeniach, ale także kształtuje opinię publiczną i inicjuje istotne dyskusje. AHE w Łodzi to jedna z uczelni, która szczególnie stawia na edukację w dziedzinie dziennikarstwa, zapewniając tym samym możliwość rozwoju zawodowego.
Studenci na studiach I stopnia (tryb stacjonarny, niestacjonarny i niestacjonarny wspomagany e-learningiem) mają do wyboru kilka specjalizacji.
Bez względu na wybraną specjalność, podczas studiów będziesz realizować innowacyjne projekty z zakresu dziennikarstwa, PR i budowania wizerunku, które wzbogacą Twoje portfolio i będą atrakcyjne dla przyszłych pracodawców. Umiejętności obejmować będą:
Podczas nauki zyskasz dostęp do profesjonalnych studiów radiowych, telewizyjnych i fotograficznych, takich jak Arterion. Dodatkowo nabędziesz cenne doświadczenie zawodowe, odbywając praktyki w lokalnych i ogólnopolskich mediach, w redakcjach prasowych, rozgłośniach i stacjach telewizyjnych.
Studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna mają na celu przygotowanie studentów do pracy w różnych sektorach mediów i komunikacji. Program łączy teorię z praktyką, ucząc tworzenia, redagowania i publikowania treści w tradycyjnych i nowoczesnych mediach, w tym cyfrowych. Studenci zdobywają umiejętności krytycznej analizy mediów, lepiej rozumieją procesy komunikacji społecznej i rozwijają kompetencje w obszarze zarządzania informacją oraz budowania wizerunku.
Program obejmuje przedmioty takie jak techniki dziennikarskie, teoria mediów, etyka dziennikarska, public relations, marketing i reklama, komunikacja wizualna oraz szereg praktycznych zajęć - potrzebnych do pracy w nowoczesnych mediach.
Absolwenci mogą pracować jako twórcy treści, specjaliści ds. komunikacji i PR oraz prowadzić własną działalność w zakresie komunikacji marketingowej. Ich możliwości zawodowe obejmują pracę w działach promocji i komunikacji instytucji publicznych lub samorządowych, agencjach reklamowych i PR, działach marketingu. Zatrudnienie odnaleźć można w radiu, telewizji, prasie, portalach internetowych, biurach prasowych, wydawnictwach. Możliwe jest także działanie jako freelancer, prowadzący własną działalność. Absolwenci kierunku zdobywają umiejętności, które pozwalają im efektywnie odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów.
dowiedz się więcej:
Rekrutacja na studia 2025 w Łodzi
Akademia Humanistyczno Ekonomiczna w Łodzi - rekrutacja na studia 2025/2026
https://www.ahe.lodz.pl/