Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
28.02.2025
Zespół informatyków, grafików komputerowych i okulistów ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach stworzył pierwszy w Polsce symulator wad wzroku. To innowacyjne narzędzie, które dzięki technologii VR pozwala zobaczyć świat oczami pacjentów, otwierając nowe możliwości w diagnostyce, edukacji oraz zwiększaniu świadomości społecznej.
Innowacyjna aplikacja za pomocą gogli do wirtualnej rzeczywistości pozwala spojrzeć na świat oczami pacjenta - umożliwia więc realne i interaktywne z pełną immersją odczucie sposobu widzenia świata i przedmiotów jako osoba posiadająca poszczególne schorzenia. Symulator przedstawia szereg wad wzroku między innymi:
Interaktywny Symulator Wad Wzroku VR to nie tylko przełomowe narzędzie edukacyjne, ale także wsparcie w procesie diagnostyki. Dzięki realistycznej wizualizacji różnych schorzeń oczu, pomaga studentom medycyny i specjalistom lepiej zrozumieć mechanizmy zaburzeń widzenia oraz ich wpływ na codzienne funkcjonowanie pacjentów.
Co więcej, symulator odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu świadomości społecznej.
Możemy regulować poziom intensywności każdej wady, zatem prewencyjnie pacjent może się przekonać, jak będzie wyglądać postęp konkretnej jednostki chorobowej - wyjaśnia Przemysław Jędrusik, kierownik Centrum Kształcenia Zdalnego i Analiz Efektów Edukacyjnych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
To narzędzie może okazać się cennym wsparciem dla pacjentów obawiających się zabiegu, pomagając im zrozumieć, jak kluczowa jest interwencja medyczna i jak istotne dla jakości życia jest odzyskanie pełnej sprawności widzenia. Dzięki realistycznej symulacji schorzeń oczu, innowacyjne rozwiązanie pozwala pacjentom lepiej zrozumieć swoją diagnozę, co sprzyja bardziej świadomej i efektywnej współpracy z lekarzami w procesie leczenia.
Stworzenie pierwszego w Polsce symulatora wad wzroku to ogromny sukces Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, który po raz kolejny udowadnia swoją innowacyjność i zaangażowanie w rozwój medycyny oraz edukacji.