SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I TRYB REKRUTACJI NA STUDIA PIERWSZEGO I DRUGIEGO STOPNIA W ROKU AKADEMICKIM 2018/2019
Uchwała nr 70/2017 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 25 maja 2017 r. w sprawie ustalenia warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia w roku akademickim 2018/2019
Na podstawie art. 169 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.) Senat Politechniki Rzeszowskiej, realizując wnioski Rad Wydziałów, uchwala, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1
-
Uchwała określa warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów pierwszego i drugiego stopnia prowadzonych na Politechnice Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza, zwanej dalej „Uczelnią”.
-
Politechnika Rzeszowska prowadzi rekrutację kandydatów na studia pierwszego i drugiego stopnia na określone kierunki studiów, profile kształcenia (ogólnoakademicki i praktyczny) i formy studiów (stacjonarne i niestacjonarne), z zastrzeżeniem ust. 3.
-
O przyjęcie na studia na określony kierunek, poziom i profil kształcenia nie może się ubiegać osoba będąca studentem tego kierunku studiów, na tym samym poziomie i profilu kształcenia.
-
Rekrutację przeprowadza Międzywydziałowa Komisja Rekrutacyjna, zwana dalej „MKR”, powołana przez rektora. MKR podejmuje decyzje w sprawach przyjęcia na studia.
-
Organem odwoławczym w sprawach przyjęć na studia jest Uczelniana Komisja Rekrutacyjna, zwana dalej „UKR”, powołana przez rektora spośród nauczycieli akademickich Uczelni.
-
Od decyzji MKR służy odwołanie do UKR w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia obowiązujących w Uczelni. Decyzja UKR jest ostateczna. Na decyzję UKR przysługuje prawo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
-
Do kompetencji UKR należy ponadto nadzór nad przestrzeganiem przyjętych w Uczelni warunków i trybu rekrutacji oraz podejmowanie decyzji w przypadkach nieprzewidzianych w niniejszej uchwale.
-
W ramach nadzoru, o którym mowa w ust. 7, UKR może uchylić uchwałę MKR niezgodną z przepisami prawa, Statutem Politechniki Rzeszowskiej lub niniejszą uchwałą.
-
Tryb powoływania komisji rekrutacyjnych, zakres obowiązków i zadań związanych z rekrutacją na studia wyższe określa zarządzenie rektora.
-
Wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
§ 2
-
Przyjęcie na określony kierunek studiów odbywa się w ramach określonej przez Senat Politechniki Rzeszowskiej liczby miejsc.
-
Senat Politechniki Rzeszowskiej określi liczbę miejsc, o której mowa w ust. 1, w terminie do końca maja 2018 r.
-
MKR ustala dla każdego kierunku, poziomu i profilu kształcenia oraz formy studiów minimalną liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia na studia w ramach liczby miejsc, o której mowa w ust. 1.
-
MKR ogłasza listy osób przyjętych na pierwszy rok studiów w formie określonej przez UKR.
-
MKR przeprowadza rekrutację uzupełniającą dla kandydatów, na studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego stopnia, których wynik egzaminu maturalnego został podwyższony w wyniku odwołania, o którym mowa w art. 44zzz ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
-
W przypadku niedostatecznej liczby kandydatów decyzję w sprawie uruchomienia studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu kształcenia oraz formie studiów podejmuje UKR.
-
Jeżeli liczba kandydatów przyjętych na dany kierunek studiów w terminie określonym odpowiednio w § 3 będzie mniejsza od liczby miejsc określonej przez Senat Politechniki Rzeszowskiej dla tego kierunku, rektor może podjąć decyzję o przeprowadzeniu rekrutacji uzupełniającej, wyznaczając termin jej przeprowadzenia. Rekrutacja uzupełniająca jest prowadzona na warunkach i w trybie określonym w niniejszej uchwale, w terminie określonym odpowiednio w § 3.
§ 3
-
Ramowy termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia w roku akademickim 2018/2019 jest następujący:
-
od 1 czerwca 2018 r. do 30 września 2018 r. – dla studiów rozpoczynających się od semestru zimowego;
-
od 1 grudnia 2018 r. do 28 lutego 2019 r. – dla studiów rozpoczynających się od semestru letniego.
-
Szczegółowy harmonogram poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego w ramowych terminach rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji, zwany dalej „harmonogramem rekrutacji”, w tym termin przeprowadzenia egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych na kierunek architektura rektor określi w terminie do końca maja 2018 r.
-
Termin przeprowadzenia egzaminu sprawdzającego posiadane przez kandydata kwalifikacje i kompetencje wymagane do podjęcia studiów drugiego stopnia na określonym kierunku ustala dziekan właściwego wydziału, zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
-
Uczelnia może, na wniosek kandydata będącego osobą niepełnosprawną, uwzględnić szczególne potrzeby kandydata i dostosować organizację egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych na kierunek architektura oraz egzaminu sprawdzającego dla kandydatów na studia drugiego stopnia do jego potrzeb lub udzielić innej formy wsparcia w trakcie rekrutacji.
§ 4
Rektor, w terminie do końca maja 2018 r., określi w drodze zarządzenia wysokość opłaty pobieranej od kandydata za postępowanie związane z przyjęciem na studia oraz warunki i tryb zwrotu wniesionej opłaty. Opłata obowiązuje na każdy kierunek (z wyłączeniem kierunku wskazanego przez kandydata w ankiecie osobowej - formularzu PODANIA SIR w trakcie rejestracji internetowej, jako kierunek równoległy) i formę studiów oddzielnie (stacjonarne lub niestacjonarne). Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi po terminie określonym w zarządzeniu rektora.
§ 5
-
Studia stacjonarne pierwszego i drugiego stopnia są bezpłatne.
-
Studia niestacjonarne pierwszego i drugiego stopnia są odpłatne. Wysokość opłat za kształcenie studentów na poszczególnych kierunkach studiów określi rektor w drodze zarządzenia w terminie do końca czerwca 2018 r.
-
Warunki pobierania opłat związanych z odbywaniem studiów, a także wysokość tych opłat określa umowa między uczelnią a studentem lub osobą przyjętą na studia, zawarta w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
-
Umowa jest zawierana nie wcześniej niż po wydaniu decyzji o przyjęciu na studia i nie później niż w terminie 30 dni od rozpoczęcia zajęć.
§ 6
-
Osoby niebędące obywatelami polskimi mogą podejmować i odbywać studia pierwszego i drugiego stopnia na zasadach określonych w art. 43 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, z uwzględnieniem ust. 2-4.
-
Na zasadach obowiązujących obywateli polskich określonych w niniejszej uchwale mogą podejmować i odbywać kształcenie:
-
cudzoziemcy, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały;
-
cudzoziemcy posiadający status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej;
-
cudzoziemcy korzystający z ochrony czasowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
-
pracownicy migrujący, będący obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, a także członkowie ich rodzin, jeżeli mieszkają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
-
cudzoziemcy, którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
-
cudzoziemcy, którym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznością, o której mowa w art. 127, art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach; 7) cudzoziemcy, którym udzielono ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
8) obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i członkowie ich rodzin, posiadający prawo stałego pobytu.
-
Obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członkowie ich rodzin, posiadający środki finansowe niezbędne na pokrycie kosztów utrzymania podczas studiów, mogą podejmować i odbywać studia wyższe na zasadach obowiązujących obywateli polskich, jeżeli nie ubiegają się o przyjęcie na studia na zasadach określonych w art. 43 ust. 3 i 4 ustawy, o której mowa w ust. 1.
-
Posiadacze ważnej Karty Polaka mogą podejmować studia wyższe na zasadach obowiązujących obywateli polskich, jeżeli nie ubiegają się o przyjęcie na studia na zasadach określonych w art. 43 ust. 3 i 4 ustawy, o której mowa w ust. 1.
-
Cudzoziemcy niewymienieni w ust. 2, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, mogą podejmować i odbywać kształcenie z pominięciem zasad rekrutacji obowiązujących obywateli polskich na warunkach i w trybie określonym w odrębnych przepisach.
§ 7
Osoba przyjęta na studia nabywa prawa studenta z chwilą immatrykulacji i złożenia ślubowania, którego treść określa Statut Politechniki Rzeszowskiej.
§ 8
-
Uczelnia prowadzi rekrutację kandydatów na studia pierwszego i drugiego stopnia w Systemie Internetowej Rekrutacji kandydatów, zwanej dalej „SIR” przez stronę internetową www.prz.edu.pl.
-
Rejestracja internetowa jest dostępna całą dobę w okresie rekrutacji, wynikającym z harmonogramu rekrutacji, w trybie umożliwiającym rejestrację i modyfikację dokonanych przez kandydata wpisów. Poza tym okresem rejestracja internetowa działa w trybie informacyjnym (tylko do odczytu).
-
Uczelnia zapewnia kandydatom dostęp do stanowisk komputerowych, umożliwiających kandydatom dokonanie rejestracji w SIR.
-
Rejestracja kandydata w SIR jest warunkiem przystąpienia do postępowania rekrutacyjnego.
-
W celu rejestracji w SIR kandydat:
-
zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer wygenerowany przez system SIR);
-
wypełnia i zatwierdza ankietę osobową (formularz PODANIA SIR), podając informacje odpowiednio: o ukończonej szkole średniej lub uczelni i dokumencie uprawniającym do podjęcia studiów;
-
ubiegający się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia:
-
dokonuje wyboru kierunku podstawowego i ewentualnie kierunku równoległego,
-
wskazuje poziom i wynik uzyskany na egzaminie maturalnym lub egzaminie dojrzałości z przedmiotów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym na określony kierunek studiów;
-
ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia:
-
dokonuje wyboru kierunku,
-
wskazuje ocenę na dyplomie ukończenia studiów wyższych oraz wskazuje odpowiednio do szczegółowych warunków i trybu rekrutacji obowiązujących na określony kierunek studiów:
-
wynik z egzaminu sprawdzającego kwalifikacje i kompetencje kandydata,
-
średnią ocen ze studiów wyższych,
-
liczbę punktów ustaloną za uzyskane przez kandydata efekty kształcenia w danym obszarze nauki;
-
wnosi opłatę za postępowanie związane z przyjęciem na studia w wysokości podanej w SIR na indywidualny rachunek bankowy o numerze wygenerowanym przez SIR.
-
Rejestrację internetową uznaje się za dokonaną prawidłowo w przypadku, gdy zostaną wprowadzone przez kandydata wszystkie niezbędne i prawdziwe dane, zostanie wybrany kierunek studiów oraz zostanie wniesiona przez kandydata opłata za postępowanie związane z przyjęciem na studia i kandydat na osobistym koncie rejestracyjnym uzyska potwierdzenie wpływu opłaty.
-
Kandydat jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy hasła dostępu do osobistego konta rejestracji. Uczelnia nie odpowiada za skutki udostępnienia tego hasła osobom trzecim, w szczególności za zmiany zapisów autoryzowane tym hasłem.
-
Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości rejestracji lub dokonania zmian spowodowany awariami sieci niezależnymi od Uczelni lub okresowym przeciążeniem serwerów Uczelni.
-
Osobiste konto rejestracyjne kandydata służy do:
-
wpisania i potwierdzenia przez kandydata danych osobowych;
-
wyboru oraz ewentualnych zmian kierunków i form studiów;
-
przekazywania przez MKR informacji dotyczących kolejnych etapów postępowania rekrutacyjnego, w tym wyników kolejnych etapów oraz terminu i miejsca składania dokumentów.
-
Osobiste konto rejestracyjne kandydata jest jedynym źródłem przekazywania kandydatowi informacji. Oznacza to, że wiadomości umieszczone na osobistym koncie kandydata uznaje się za dostarczone i wiążące, z zastrzeżeniem, że decyzja w sprawie przyjęcia bądź odmowy przyjęcia na studia jest przekazywana kandydatowi również w formie pisemnej i tylko w takiej formie ma moc prawną.
-
Do decyzji wydanych w postępowaniu rekrutacyjnym stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisy o zaskarżaniu decyzji do sądu administracyjnego.
-
Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za skutki niezapoznania się kandydata z wiadomościami umieszczonymi na jego osobistym koncie rejestracyjnym.
-
W systemie SIR jest prowadzona archiwizacja zmian dokonywanych na osobistym koncie rejestracyjnym kandydata wraz z rejestracją daty kolejnej zmiany.
Rozdział 2
Studia pierwszego stopnia
§ 9
-
Do odbywania studiów pierwszego stopnia może być dopuszczona osoba, która spełnia warunki rekrutacji ustalone przez Uczelnię oraz ma świadectwo dojrzałości albo świadectwo dojrzałości i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
-
Podstawę przyjęcia na studia pierwszego stopnia stanowią wyniki egzaminu maturalnego lub wyniki egzaminu dojrzałości z przedmiotów określonych dla danego kierunku studiów w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały. W przypadku kierunku architektura dodatkowo są brane pod uwagę wyniki egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych.
-
Kandydaci na studia pierwszego stopnia prowadzone w języku angielskim będący obywatelami polskimi powinni, legitymować się dokumentem poświadczającym znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2 lub uzyskali wynik egzaminu maturalnego z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym w zakresie od 80% do 100%.
-
Wymagań określonych w ust. 3 nie stosuje się do kandydatów, którzy legitymują się dyplomem IB lub dyplomem EB, lub innym zagranicznym świadectwem dojrzałości wydanym przez szkołę, w której zajęcia były prowadzone w języku angielskim.
-
Przepisy ust. 2, dotyczące egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości oraz jego wyników, stosuje się odpowiednio do egzaminu zagranicznego potwierdzonego świadectwem lub innym dokumentem uznanym w Rzeczypospolitej Polskiej za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe zgodnie z art. 93 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, egzaminu zagranicznego, jeżeli wynikające z niego uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe zostało potwierdzone w Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z art. 93a tej ustawy, oraz egzaminu zagranicznego potwierdzonego świadectwem lub innym dokumentem, dyplomem IB lub dyplomem EB, o których mowa w art. 93 ust. 1 tej ustawy, oraz wyników tego egzaminu. 6. Kandydat na studia prowadzone w Politechnice Rzeszowskiej, będący laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego jest przyjmowany na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia z pominięciem zasad postępowania rekrutacyjnego, obowiązujących na dany rok akademicki, na zasadach określonych w uchwale nr 28/2016 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad przyjmowania na studia na Politechnice Rzeszowskiej laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego w latach akademickich od 2017/2018 do 2020/2021.
-
Kandydat na studia będący laureatem konkursu międzynarodowego lub ogólnopolskiego, w tym organizowanego przez Uczelnię jest przyjmowany na studia pierwszego stopnia na zasadach określonych w uchwale nr 29/2016 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad przyjmowania na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia laureatów konkursów międzynarodowych oraz ogólnopolskich, w tym organizowanych przez Politechnikę Rzeszowską w latach akademickich od 2017/2018 do 2020/2021.
-
Na wniosek kandydata, który ubiegał się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia na danym kierunku studiów na rok akademicki, na który jest przeprowadzana rekrutacja, oraz którego wynik egzaminu maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów został podwyższony w wyniku odwołania, o którym mowa w art. 44zzz ust. 7 ustawy o systemie oświaty, uwzględnia się podwyższony wynik w odniesieniu do tych studiów. Wniosek powinien być złożony do MKR w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji na studia stacjonarne i niestacjonarne pierwszego stopnia pod rygorem odmowy jego uwzględnienia.
§ 10
1. Kandydat na studia pierwszego stopnia będący cudzoziemcem, o którym mowa odpowiednio w § 6 ust. 2-4, posiadający świadectwo lub inny dokument uzyskany za granicą, może się ubiegać o przyjęcie na studia pierwszego stopnia na zasadach obowiązujących obywateli polskich pod warunkiem uznania świadectwa lub innego dokumentu za dokument uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Uznanie świadectwa lub innego dokumentu wydanego za granicą odbywa się na zasadach określonych w art. 93-93h ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty i może nastąpić:
-
z mocy prawa w przypadkach, o których mowa w ust. 3 i 4;
-
w wyniku postępowania administracyjnego kuratora oświaty w przypadku, o którym mowa w ust. 5.
-
Wykształcenie średnie oraz uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe potwierdzają w Rzeczypospolitej Polskiej (art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty):
-
świadectwa i inne dokumenty wydane przez szkołę lub instytucję edukacyjną działającą w systemie edukacji państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, uprawniające do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe w tych państwach;
-
dyplomy IB (International Baccalaureate) wydane przez organizację International Baccalaureate Organization w Genewie;
-
dyplomy EB (European Baccalaureate) wydane przez Szkoły Europejskie zgodnie z Konwencją o Statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10).
-
Świadectwa i inne dokumenty wydane za granicą przez szkoły lub instytucje edukacyjne uznawane przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji działają, uznaje się na zasadach przewidzianych w umowach międzynarodowych (art. 93 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty).
-
Jeżeli umowy międzynarodowe nie stanowią inaczej, świadectwa i inne dokumenty wydane za granicą przez szkoły lub instytucje edukacyjne uznawane przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji działają, mogą być uznane w drodze decyzji administracyjnej za dokument potwierdzający w Rzeczypospolitej Polskiej wykształcenie podstawowe, gimnazjalne, zasadnicze zawodowe lub średnie, lub uprawnienie do kontynuacji nauki, w tym uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe, z uwzględnieniem zakresu uprawnień w państwie wydania świadectwa albo innego dokumentu (art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty).
-
Jeżeli dane świadectwo lub inny dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 albo ust. 5, uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na określone kierunki studiów wyższych w państwie jego wydania, świadectwo to lub dokument potwierdza w Rzeczypospolitej Polskiej uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na te same lub podobne ze względu na program kształcenia kierunki studiów wyższych albo może być uznane za dokument potwierdzający w Rzeczypospolitej Polskiej uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na te same lub podobne ze względu na program kształcenia kierunki studiów wyższych (art. 93 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty).
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 1, uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym obowiązującym na danym kierunku studiów, na zasadach określonych w niniejszej uchwale.
-
MKR ustali indywidualnie w każdym przypadku zasady przeliczania wyników uzyskanych przez kandydata z przedmiotów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, z uwzględnieniem § 9 ust. 5. MKR podejmuje decyzję w formie uchwały.
-
Przyjęcie na studia kandydata, o którym mowa w ust. 1, następuje po spełnieniu wszystkich wymaganych kryteriów rekrutacyjnych.
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 1, jest zobowiązany do dokonania rejestracji internetowej w SIR, a po zakwalifikowaniu się do przyjęcia na określony kierunek studiów do złożenia kompletu wymaganych dokumentów, zgodnie z zapisem § 14 i § 15, w terminie ustalonym w harmonogramie rekrutacji.
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 1, który uzyskał w 2018 r. świadectwo lub inny dokument za granicą, dyplom Matury Międzynarodowej IB (International Baccalaureate) wydany przez organizację International Baccalaureate Organization w Genewie lub dyplom Matury Europejskiej EB (European Baccalaureate) wydany przez Szkołę Europejską zgodnie z Konwencją o Statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10), a nie otrzymał świadectwa lub innego dokumentu albo dyplomu w terminie wynikającym z harmonogramu rekrutacji, może być warunkowo dopuszczony do postępowania rekrutacyjnego, po złożeniu zaświadczenia o uzyskanych wynikach końcowych w ukończonej szkole średniej lub z egzaminu maturalnego, a w przypadku uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym wymaganej liczby punktów uprawniającej do przyjęcia na studia będzie warunkowo przyjęty na studia.
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 11, jest zobowiązany dostarczyć odpowiednio oryginał świadectwa lub innego dokumentu albo dyplomu wraz z jego tłumaczeniem na język polski w terminie określonym przez MKR w decyzji w sprawie warunkowego przyjęcia na studia. W przypadku niedostarczenia wymaganych dokumentów w terminie określonym w decyzji, osoba warunkowo przyjęta na studia traci prawo do podjęcia tych studiów.
-
Do kandydata będącego obywatelem polskim, który uzyskał świadectwo, dyplom lub inny dokument za granicą, przepisy ust. 1-12 stosuje się odpowiednio.
§ 11
Szczegółowy wykaz kierunków na studiach pierwszego stopnia ze wskazaniem profilu kształcenia (ogólnoakademicki i praktyczny) oraz formy studiów (stacjonarne i niestacjonarne) w roku akademickim 2018/2019 określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 12
1. Postępowanie rekrutacyjne na studia odbywa się ze wskazaniem kierunku studiów wymienionego w tabeli:
Wydział
|
Kierunek
|
Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury
|
-
architektura – profil ogólnoakademicki*
-
budownictwo – profil ogólnoakademicki*
-
inżynieria środowiska – profil ogólnoakademicki*
-
ochrona środowiska – profil ogólnoakademicki*
|
Budowy Maszyn i Lotnictwa
|
-
inżynieria materiałowa profil ogólnoakademicki*
-
lotnictwo i kosmonautyka profil ogólnoakademicki*
-
mechanika i budowa maszyn profil ogólnoakademicki*
-
mechatronika profil ogólnoakademicki*
-
transport profil ogólnoakademicki*
-
zarządzanie i inżynieria produkcji profil ogólnoakademicki*
|
Chemiczny
|
-
biotechnologia – profil ogólnoakademicki*
-
inżynieria chemiczna i procesowa – profil ogólnoakademicki*
(studia w języku polskim i angielskim)
-
technologia chemiczna – profil ogólnoakademicki*
|
Elektrotechniki i Informatyki
|
-
automatyka i robotyka profil ogólnoakademicki*
-
elektronika i telekomunikacja profil ogólnoakademicki*
-
elektrotechnika profil ogólnoakademicki*
-
energetyka profil ogólnoakademicki*
-
informatyka profil ogólnoakademicki*
|
Matematyki i Fizyki Stosowanej
|
-
inżynieria i analiza danych – profil praktyczny**/***
-
inżynieria medyczna – profil praktyczny**
-
matematyka profil ogólnoakademicki*
|
Mechaniczno-Technologiczny
w Stalowej Woli
|
-
mechanika i budowa maszyn – profil praktyczny**
-
zarządzanie i inżynieria produkcji – profil praktyczny**
|
|
|
Zarządzania
|
-
bezpieczeństwo wewnętrzne – profil praktyczny**
-
finanse i rachunkowość profil ogólnoakademicki*
-
logistyka profil ogólnoakademicki*
-
zarządzanie profil ogólnoakademicki*
|
* Profil ogólnoakademicki – profil programu kształcenia obejmującego moduły zajęć powiązane z prowadzonymi w uczelni badaniami naukowymi, realizowany przy założeniu, że ponad połowa programu studiów określonego w punktach ECTS (punkty zdefiniowane w europejskim systemie akumulacji i transferu punktów zaliczeniowych jako miara średniego nakładu pracy osoby uczącej się, niezbędnego do uzyskania zakładanych efektów kształcenia) obejmuje zajęcia służące zdobywaniu przez studenta pogłębionej wiedzy.
** Profil praktyczny – profil programu kształcenia obejmującego moduły zajęć służące zdobywaniu przez studenta umiejętności praktycznych i kompetencji społecznych, realizowany przy założeniu, że ponad połowa programu studiów określonego w punktach ECTS (punkty zdefiniowane w europejskim systemie akumulacji i transferu punktów zaliczeniowych jako miara średniego nakładu pracy osoby uczącej się, niezbędnego do uzyskania zakładanych efektów kształcenia) obejmuje zajęcia praktyczne kształtujące te umiejętności i kompetencje, w tym umiejętności uzyskiwane na zajęciach warsztatowych, które są prowadzone przez osoby posiadające doświadczenie zawodowe zdobyte poza uczelnią.
*** Rekrutacja na kierunek zostanie uruchomiona po uzyskaniu przez Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej uprawnienia do prowadzenia studiów na kierunku, nadanego w drodze decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
-
W zgłoszeniu internetowym, stanowiącym podanie o przyjęcie na studia, kandydat poza kierunkiem podstawowym ma prawo wskazać drugi kierunek studiów, tzw. kierunek równoległy, na którym chciałby studiować, przy czym z danego zgłoszenia internetowego kandydat może być przyjęty tylko na jeden kierunek studiów.
-
Kierunek równoległy kandydat może wskazać wyłącznie na tej samej formie studiów, co wybrany kierunek podstawowy, tj. odpowiednio na studiach stacjonarnych lub na studiach niestacjonarnych.
-
Wybór kierunku podstawowego i równoległego odbywa się w terminie rejestracji internetowej na studia. Po tym terminie kandydat nie może dokonać zmiany wybranego kierunku podstawowego lub równoległego.
§ 13
-
Przyjęcie na studia następuje na podstawie wyników konkursowego postępowania rekrutacyjnego, z wyłączeniem kandydatów, o których mowa w § 9 ust. 6.
-
Liczba punktów w postępowaniu rekrutacyjnym jest ustalana dla:
-
kandydatów, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości w systemie „nowej matury”
-
według zasad określonych w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały;
-
kandydatów, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości w systemie „starej matury”
-
według zasad określonych w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały;
-
kandydatów posiadających dyplom:
-
Matury Międzynarodowej IB (International Baccalaureate) wydany przez organizację International Baccalaureate Organization w Genewie,
-
Matury Europejskiej EB (European Baccalaureate) wydany przez Szkołę Europejską zgodnie z Konwencją o statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10)
-
według zasad określonych w załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.
-
Suma punktów uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym decyduje o kolejności na liście rankingowej kandydatów.
-
Kandydat, który poza kierunkiem podstawowym wybrał drugi kierunek równoległy, uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym na obu kierunkach.
§ 14
-
MKR podejmuje w formie uchwały decyzję o wymaganej minimalnej liczbie punktów, uprawniającej do przyjęcia na określony kierunek, poziom i profil kształcenia oraz formę studiów pierwszego stopnia.
-
Termin podjęcia uchwały, o której mowa w ust. 1, ustala UKR.
-
Decyzje o przyjęciu na studia MKR podejmuje w ramach planowanej liczby miejsc, zgodnie z następującymi zasadami:
-
w pierwszej kolejności są przyjmowani kandydaci będący laureatami oraz finalistami olimpiad stopnia centralnego, zgodnie z uchwałą nr 28/2016 Senatu Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza z dnia 19 maja 2016 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad przyjmowania na studia na Politechnice Rzeszowskiej laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego w latach akademickich od 2017/2018 do 2020/2021;
-
pozostali kandydaci są przyjmowani na podstawie listy rankingowej, w kolejności określonej sumą punktów, uzyskaną w postępowaniu rekrutacyjnym, ustaloną zgodnie z zasadami określonymi w załącznikach nr 1-3 do niniejszej uchwały, w liczbie odpowiadającej planowanej liczbie miejsc, pomniejszonej o liczbę kandydatów przyjętych na podstawie § 9 ust. 6.
-
Na postawie listy rankingowej, o której mowa w ust. 3 pkt 2, tworzona jest lista podstawowa kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia, w ramach planowanej liczby miejsc na określony kierunek studiów.
-
Kandydaci, którzy z powodu wyczerpania planowanej liczby miejsc nie zostali umieszczeni na liście podstawowej kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia, tworzą listę rezerwową.
-
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na określony kierunek studiów ma obowiązek potwierdzić podjęcie studiów przez złożenie kompletu dokumentów, o których mowa w § 15, w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji.
-
Niedopełnienie obowiązku, o którym mowa w ust. 6, jest równoznaczne z rezygnacją z podjęcia studiów i skutkuje wydaniem decyzji o nieprzyjęciu na studia.
-
Kandydaci z listy rezerwowej zostaną umieszczeni na liście osób zakwalifikowanych do przyjęcia po zwolnieniu miejsc przez kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia z listy podstawowej, którzy nie potwierdzą podjęcia studiów przez złożenie wymaganych dokumentów, w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji.
-
Podstawą do skreślenia kandydata z listy zakwalifikowanych do przyjęcia może być również stwierdzenie przez MKR niezgodności danych podanych w procesie rejestracji internetowej z danymi zawartymi w dokumentach złożonych przez kandydata.
-
Kandydat, który został równocześnie zakwalifikowany do przyjęcia na dwa kierunki studiów podstawowy i równoległy, ma obowiązek wskazać kierunek, na którym chce podjąć studia, i złożyć komplet dokumentów, o których mowa w § 15, w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Zapis ust. 7 i 9 stosuje się odpowiednio.
-
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia, który potwierdzi podjęcie studiów i złoży komplet wymaganych dokumentów, otrzyma decyzję o przyjęciu na pierwszy rok studiów na określony kierunek w formie pisemnej.
§ 15
-
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na pierwszy rok studiów, o którym mowa w § 14 ust. 6, jest zobowiązany w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji złożyć odpowiednio następujące dokumenty:
-
ankietę osobową (formularz PODANIA SIR) wydrukowaną z Systemu
Internetowej Rekrutacji na studia i podpisaną przez kandydata;
-
kandydat z tzw. „nową maturą”: kopię oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości albo duplikatu świadectwa dojrzałości, kopię aneksu do świadectwa dojrzałości wydanego przez właściwą okręgową komisję egzaminacyjną oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
-
kandydat z tzw. „starą maturą”: kopię oryginału lub odpisu świadectwa dojrzałości albo duplikatu świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę średnią, a w przypadku kandydatów, którzy dysponują dwustronicową wersją świadectwa dojrzałości, również kopię oryginału świadectwa ukończenia szkoły średniej, kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty wydanego przez okręgową komisję egzaminacyjną oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
-
kandydat posiadający świadectwo lub inny dokument uzyskany za granicą – kopię zalegalizowanego lub opatrzonego apostille oryginału świadectwa lub innego dokumentu uzyskanego za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ, a w przypadku świadectwa lub innego dokumentu, które zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi podlegają uznaniu w drodze decyzji administracyjnej kuratora oświaty za dokument poświadczający w Rzeczypospolitej Polskiej uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe, z uwzględnieniem zakresu uprawnień w państwie wydania świadectwa lub innego dokumentu, również decyzję kuratora wydaną przez kuratora oświaty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o uznanie, a w przypadku braku miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę instytucji, w której osoba zamierza złożyć świadectwo lub inny dokument uzyskane za granicą [zasady i tryb postępowania w sprawach o uznanie świadectwa lub innego dokumentu wydanego za granicą określa art. 93 ust. 3 i art. 93b-93h ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 marca 2015 r. w sprawie postępowania w celu uznania świadectwa lub innego dokumentu albo potwierdzenia wykształcenia lub uprawnień do kontynuacji nauki uzyskanych w zagranicznym systemie oświaty (Dz.U. z 2015 r. poz. 447)] – oryginał świadectwa lub innego dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
-
kandydat posiadający dyplom Matury Międzynarodowej IB (International Baccalaureate) wydany przez organizację International Baccalaureate Organization w Genewie – kopię dyplomu wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ – oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
-
kandydat posiadający dyplom Matury Europejskiej EB (European Baccalaureate) wydany przez Szkołę Europejską zgodnie z Konwencją o Statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10) – kopię dyplomu wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ – oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
-
kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia (w skali 2:1) – oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR, w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
-
kolorowe zdjęcie kandydata na studia w wersji elektronicznej o wymiarach 20 x 25 mm w rozdzielczości 300 dpi załączone do formularza PODANIA SIR;
-
oświadczenie o poprawności wprowadzonych danych oraz oświadczenie o zapoznaniu się z informacjami, o których mowa w art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (wypełnienie obowiązku informacyjnego).
-
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na kierunek biotechnologia, inżynieria chemiczna i procesowa, technologia chemiczna otrzymają skierowanie na badanie lekarskie do lekarza medycyny pracy wraz z decyzją o przyjęciu na studia. Kandydaci są zobowiązani do dostarczenia do Dziekanatu Wydziału Chemicznego zaświadczenia lekarskiego w terminie określonym w decyzji w sprawie warunkowego przyjęcia na studia.
-
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na studia prowadzone w języku angielskim na kierunek inżynieria chemiczna i procesowa zobowiązani są przedłożyć dodatkowo:
-
oświadczenie o wyrażeniu zgody na uiszczenie opłaty za kształcenie w języku angielskim zgodnie z bieżącymi stawkami określonymi w zarządzeniu rektora, oraz zobowiązanie do wniesienia opłaty za pierwszy semestr przed jego rozpoczęciem;
-
kserokopii dokumentu poświadczającego znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2.
-
Niezłożenie wymaganych dokumentów, o których mowa w ust. 1 i 3, w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji przez kandydata zakwalifikowanego do przyjęcia na studia, o którym mowa w § 14 ust. 6, skutkuje utratą prawa do przyjęcia na studia.
Rozdział 3
Studia drugiego stopnia
§ 16
-
Do odbywania studiów drugiego stopnia może być dopuszczona osoba, która spełnia ustalone przez Uczelnię warunki rekrutacji oraz ma tytuł zawodowy magistra, licencjata, inżyniera lub równorzędny.
-
W przypadku braku dyplomu ukończenia studiów wyższych, kandydat może dostarczyć zaświadczenie o złożeniu egzaminu dyplomowego i uzyskanym wyniku ukończenia studiów. Kandydat może być dopuszczony warunkowo do postępowania rekrutacyjnego, a w przypadku uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym wymaganej liczby punktów uprawniającej do przyjęcia na studia będzie warunkowo przyjęty na studia.
-
Osoba, o której mowa w ust. 2, jest zobowiązana dostarczyć dyplom ukończenia studiów wyższych w terminie określonym przez MKR w decyzji w sprawie warunkowego przyjęcia na studia. W przypadku niedostarczenia dyplomu ukończenia studiów wyższych w terminie określonym w decyzji, osoba warunkowo przyjęta na studia traci prawo do podjęcia studiów.
-
W roku akademickim 2018/2019 rekrutacja na studia drugiego będzie prowadzona na następujące kierunki studiów:
Wydział
|
|
Kierunek studiów
|
Budownictwa, Inżynierii Środowiska i Architektury
|
§
§
§
|
architektura budownictwo inżynieria środowiska
|
|
§
|
ochrona środowiska
|
Budowy Maszyn i Lotnictwa
|
§
§
§
§
|
inżynieria materiałowa lotnictwo i kosmonautyka mechanika i budowa maszyn mechatronika
|
|
§
|
transport
|
|
§
|
zarządzanie i inżynieria produkcji
|
§
Chemiczny §
§
|
biotechnologia
inżynieria chemiczna i procesowa technologia chemiczna
|
Elektrotechniki i Informatyki
|
§
§
§
|
elektronika i telekomunikacja elektrotechnika energetyka
|
|
§
|
informatyka
|
Matematyki i Fizyki Stosowanej
|
§
|
matematyka
|
Zarządzania
|
§
§
§
|
bezpieczeństwo wewnętrzne* finanse i rachunkowość* logistyka
|
|
§
|
zarządzanie
|
* Rekrutacja na kierunek zostanie uruchomiona po uzyskaniu przez Wydział Zarządzania uprawnienia do prowadzenia studiów, nadanego w drodze decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
-
Szczegółowy wykaz kierunków na studiach drugiego stopnia ze wskazaniem profilu kształcenia (ogólnoakademicki i praktyczny) oraz formy studiów (stacjonarne i niestacjonarne) określa załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 17
-
Warunkiem koniecznym do przyjęcia na studia drugiego stopnia na danym kierunku studiów jest posiadanie przez kandydata kwalifikacji i kompetencji wymaganych do podjęcia tych studiów.
-
Szczegółowe zasady weryfikacji kwalifikacji i kompetencji na dany kierunek studiów oraz warunki i tryb rekrutacji zostały określone w załączniku nr 5 do niniejszej uchwały.
-
Przyjęcie na studia następuje na podstawie wyników konkursowego postępowania rekrutacyjnego.
-
Liczba punktów uzyskana w postępowaniu rekrutacyjnym decyduje o kolejności na liście rankingowej.
-
MKR podejmuje w formie uchwały decyzję o wymaganej minimalnej liczbie punktów, uprawniającej do przyjęcia na określony kierunek, poziom i profil kształcenia oraz formę studiów drugiego stopnia.
-
Termin podjęcia uchwały, o której mowa w ust. 5, ustala UKR.
-
Kandydat przyjęty na studia drugiego stopnia otrzymuje decyzję o przyjęciu na studia w formie pisemnej.
§ 18
-
Ocena na dyplomie jest przeliczana na punkty przez odpowiednią wagę, ustaloną stosownie do skali ocen obowiązującej w ukończonej przez kandydata szkole wyższej, według poniższego zestawienia:
-
gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena 5 – waga 1,0;
-
gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena 5,5 – waga ;
-
gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena 6 – waga .
-
Średnia ocen ze studiów wyższych jest przeliczana na punkty przez odpowiednią wagę, ustaloną stosownie do skali ocen obowiązującej w ukończonej przez kandydata szkole wyższej, według poniższego zestawienia:
-
gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena 5 – waga 0,6 ;
-
gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena 5,5 – waga 0,55 ;
-
gdy najwyższą oceną w skali ocen jest ocena 6 – waga 0,5 .
§ 19
-
Kandydat na studia drugiego stopnia będący cudzoziemcem, o którym mowa odpowiednio w § 6 ust. 2-4, posiadający dyplom potwierdzający ukończenie studiów wyższych za granicą, może się ubiegać o przyjęcie na studia drugiego stopnia na zasadach obowiązujących obywateli polskich pod warunkiem uznania dyplomu ukończenia studiów wyższych za granicą za uprawniający do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia w Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Uznanie dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych za granicą, w celu ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, odbywa się na zasadach określonych odpowiednio w art. 191a ustawy.
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 1, uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym obowiązującym na danym kierunku studiów, na zasadach określonych w załączniku nr 5 do niniejszej uchwały.
-
MKR ustali indywidualnie w każdym przypadku zasady ustalenia ostatecznej liczby punktów branej pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. MKR podejmuje decyzję w formie uchwały.
-
Przyjęcie na studia kandydata, o którym mowa w ust. 1, następuje po spełnieniu wszystkich wymaganych kryteriów rekrutacyjnych.
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 1, jest zobowiązany do dokonania rejestracji internetowej w SIR i złożenia kompletu dokumentów, zgodnie z zapisem § 20, w terminie ustalonym w harmonogramie rekrutacji.
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 1, który uzyskał w 2018 r. dyplom potwierdzający ukończenie szkoły wyższej za granicą, a nie otrzymał dyplomu w terminie wynikającym z harmonogramu rekrutacji, może być warunkowo dopuszczony do postępowania rekrutacyjnego, po złożeniu zaświadczenia o uzyskanym w ukończonej szkole wyższej wyniku końcowym, a w przypadku uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym wymaganej liczby punktów uprawniającej do przyjęcia na studia będzie warunkowo przyjęty na studia.
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 7, jest zobowiązany dostarczyć oryginał dyplomu wraz z jego tłumaczeniem na język polski w terminie określonym przez MKR w decyzji w sprawie warunkowego przyjęcia na studia. W przypadku niedostarczenia wymaganych dokumentów, osoba warunkowo przyjęta na studia traci prawo do podjęcia studiów.
-
Do kandydata będącego obywatelem polskim, który uzyskał dyplom ukończenia studiów wyższych za granicą, przepisy ust. 1-8 stosuje się odpowiednio.
§ 20
-
Kandydat na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia jest zobowiązany w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji złożyć odpowiednio następujące dokumenty:
-
ankietę osobową (formularz PODANIA SIR) – wydrukowaną z Systemu Internetowej Rekrutacji na studia i podpisaną przez kandydata;
-
kopię dyplomu lub odpisu dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia (licencjackich lub inżynierskich), studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich – oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
-
zaświadczenie o uzyskanym wyniku z egzaminu sprawdzającego posiadane przez kandydata kwalifikacje i kompetencje wymagane do podjęcia studiów drugiego stopnia na określonym kierunku studiów. W przypadku absolwentów Politechniki Rzeszowskiej, którzy przystąpili na studiach pierwszego stopnia na danym kierunku studiów do I części egzaminu dyplomowego (weryfikacji efektów kształcenia osiągniętych podczas studiów) traktowanego na równi z egzaminem sprawdzającym posiadane przez kandydata kwalifikacje i kompetencje wymagane do podjęcia studiów drugiego stopnia zaświadczenie o ukończeniu studiów wyższych zwierające m.in. informację o wyniku weryfikacji efektów kształcenia osiągniętych podczas studiów (nie dotyczy kandydatów na kierunki studiów: logistyka, zarządzanie);
-
kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia (w skali 2:1) – oryginał dokumentu należy przedstawić do wglądu MKR, w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
-
kolorowe zdjęcie kandydata na studia w wersji elektronicznej o wymiarach 20 x 25 mm w rozdzielczości 300 dpi załączone do formularza PODANIA SIR;
-
kandydat posiadający dyplom lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkoły wyższej uzyskany za granicą – kopię zalegalizowanego lub opatrzonego apostille oryginału dyplomu lub innego dokumentu ukończenia studiów wyższych uzyskanego za granicą wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez uprawniony organ, a w przypadku dyplomu, który zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi podlega uznaniu w trybie nostryfikacji, również zaświadczenie wydane przez jednostkę dokonującą nostryfikacji dyplomu potwierdzające równoważność dyplomu uzyskanego za granicą z polskim dyplomem ukończenia studiów wyższych [zasady nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą reguluje rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 19 sierpnia 2015 r. w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą oraz w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów wyższych na określonym poziomie kształcenia (Dz.U. z 2015 r. poz. 1467)] – oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem;
-
oświadczenie o poprawności wprowadzonych danych oraz oświadczenie o zapoznaniu się z informacjami, o których mowa w art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (wypełnienie obowiązku informacyjnego).
-
Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia na kierunek biotechnologia, inżynieria chemiczna i procesowa, technologia chemiczna otrzymają skierowanie na badanie lekarskie do lekarza medycyny pracy wraz z decyzją o przyjęciu na studia. Kandydaci są zobowiązani do dostarczenia do Dziekanatu Wydziału Chemicznego zaświadczenia lekarskiego w terminie określonym w decyzji w sprawie warunkowego przyjęcia na studia.
-
Kandydat – absolwent uczelni innej niż Politechnika Rzeszowska jest zobowiązany przedłożyć dodatkowo kopię Suplementu do dyplomu oryginał Suplementu do dyplomu należy przedstawić do wglądu MKR w celu poświadczenia zgodności kopii składanego dokumentu z jego oryginałem.
W przypadku Suplementu do dyplomu, w którym nie odnotowano uzyskanej przez absolwenta średniej ocen ze studiów lub obowiązującej w ukończonej szkole wyższej skali ocen oraz w przypadku braku Suplementu do dyplomu:
-
zaświadczenie z ukończonej szkoły wyższej o obowiązującej w uczelni skali ocen;
-
zaświadczenie z ukończonej szkoły wyższej o uzyskanej średniej ocen ze studiów, ustalonej odpowiednio do szczegółowych warunków i trybu rekrutacji, o których mowa w załączniku nr 5 do niniejszej uchwały, obowiązujących na określony kierunek studiów.
-
Kandydat na studia drugiego stopnia na kierunek bezpieczeństwo wewnętrzne, finanse i rachunkowość, logistyka, zarządzanie jest zobowiązany do złożenia zaświadczenia o uzyskanej średniej z toku studiów pierwszego stopnia (średnia ważona z całego toku studiów pierwszego stopnia).
-
Niezłożenie wymaganych dokumentów, o których mowa w ust. 1, 3 i 4, w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji skutkuje niedopuszczeniem kandydata do postępowania rekrutacyjnego.
Rozdział 4
Przyjęcie na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się
§ 21
-
Osoba, która uzyskała pozytywną decyzję z potwierdzenia efektów uczenia się, zwana dalej „kandydatem”, może się ubiegać o przyjęcie na studia na określony kierunek, poziom i profil kształcenia oraz formę studiów w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się.
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 1, może się ubiegać o przyjęcie na studia na rok akademicki, w którym studia będą prowadzone zgodnie z programem kształcenia będącym podstawą przeprowadzenia potwierdzenia efektów uczenia się.
-
Liczba studentów na danym kierunku, poziomie i profilu kształcenia, którzy zostali przyjęci na studia na podstawie najlepszych wyników uzyskanych w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się, nie może być większa niż 20% ogólnej liczby studentów na tym kierunku poziomie i profilu kształcenia.
-
Rekrutacja na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się jest prowadzona w terminie określonym odpowiednio w § 3.
-
Kandydat, o którym mowa w ust. 1, jest zobowiązany do dokonania rejestracji internetowej w SIR, wskazując kierunek studiów, na którym dokonano potwierdzenia efektów uczenia się i wpisania uzyskanego wyniku oraz do złożenia kompletu dokumentów, odpowiednio do zapisu § 15 w przypadku ubiegania się o przyjęcia na studia pierwszego stopnia lub § 20 w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, w terminie ustalonym w harmonogramie rekrutacji. Dodatkowo jest zobowiązany dołączyć decyzję wydziałowej komisji ds. przeprowadzenia potwierdzenia efektów uczenia się.
§ 22
-
Rekrutację na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się przeprowadza MKR.
-
Przyjęcie na studia następuje na podstawie wyników konkursowego postępowania rekrutacyjnego.
-
MKR tworzy listę rankingową uszeregowaną według uzyskanych przez kandydatów wyników z potwierdzenia efektów uczenia się, uszeregowanych w kolejności od najwyższego do najniższego.
-
Wynik uzyskany w trybie potwierdzenia efektów uczenia się decyduje o kolejności na liście rankingowej.
-
MKR podejmuje w formie uchwały decyzję o wymaganym minimalnym wyniku potwierdzenia efektów uczenia się, uprawniającym do przyjęcia na określony kierunek, poziom i profil kształcenia oraz formę studiów.
-
Termin podjęcia uchwały, o której mowa w ust. 5, ustala UKR.
-
Kandydat przyjęty na studia w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się otrzymuje decyzję o przyjęciu na studia na określony kierunek, poziom i profil kształcenia oraz formę studiów w formie pisemnej.
§ 23
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik nr 1 do uchwały nr 70 /2017 Senatu Politechniki Rzeszowskiej z dnia 25 maja 2017 r.
Warunki i tryb rekrutacji na studia pierwszego stopnia w roku akademickim 2018/2019 dla kandydatów, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości w systemie „nowej matury”
§ 1
-
Do postępowania rekrutacyjnego na studia pierwszego stopnia może być dopuszczony kandydat posiadający świadectwo dojrzałości wydane przez właściwą okręgową komisję egzaminacyjną.
-
W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę wyniki egzaminu maturalnego uzyskane na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym w części pisemnej (w przypadku „matury 2002” - w części zewnętrznej) z przedmiotów objętych procedurą rekrutacyjną dla określonego kierunku studiów, z uwzględnieniem ust. 3.
-
W postępowaniu rekrutacyjnym na kierunek architektura dodatkowo jest brany pod uwagę wynik egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych.
-
Wyniki egzaminu maturalnego uzyskane z poszczególnych przedmiotów są przeliczane na punkty przez wagi, ustalone odpowiednio dla poziomu podstawowego i poziomu rozszerzonego, zgodnie z ust. 10.
-
W przypadku kandydata, który na świadectwie dojrzałości ma odnotowane z określonego przedmiotu wyniki egzaminu maturalnego uzyskane na poziomie podstawowym i na poziomie rozszerzonym, w postępowaniu rekrutacyjnym jest uwzględniany poziom z wynikiem korzystniejszym dla kandydata.
-
Kandydatowi będącemu absolwentem szkoły lub oddziału dwujęzycznego, który na egzaminie maturalnym wybrał - jako przedmiot dodatkowy - język obcy nowożytny będący drugim językiem nauczania i który na świadectwie dojrzałości ma odnotowany wynik egzaminu maturalnego z tego języka na „poziomie dwujęzycznym”, przyznaje się 100% punktów na poziomie rozszerzonym.
-
Suma punktów uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym, maksymalnie z czterech przedmiotów, decyduje o kolejności na liście rankingowej kandydatów na określony kierunek studiów.
-
W przypadku braku na świadectwie dojrzałości przedmiotu branego pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym na określony kierunek studiów (wyszczególnionego w ust. 10), kandydat otrzymuje z tego przedmiotu w postępowaniu rekrutacyjnym „0” punktów.
-
Jeżeli postępowanie rekrutacyjne dla określonego kierunku studiów przewiduje alternatywnie kilka przedmiotów (wyszczególnionych w ust. 10 odpowiednio w pozycji 3 i 4), uwzględnia się przedmiot z wynikiem korzystniejszym dla kandydata.
-
Wagi, o których mowa w ust. 4, określa tabela:
Kierunek studiów
|
Wykaz przedmiotów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym
|
Wagi stosowane do wyników uzyskanych w części pisemnej
(zewnętrznej) egzaminu maturalnego
|
Poziom
|
podstawowy
|
rozszerzony
|
Architektura
|
egzamin wstępny z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych *
|
wynik końcowy egzaminu z rysunku
x 5
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
historia lub historia sztuki
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Automatyka i robotyka
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka lub informatyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Bezpieczeństwo wewnętrzne
|
-
język polski
-
język obcy nowożytny
-
historia
-
wiedza o społeczeństwie lub geografia
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1 x 2 x 2 x 1,5
|
Biotechnologia
|
-
język polski
-
język obcy nowożytny
-
matematyka
-
biologia lub chemia albo fizyka
i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Budownictwo
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka lub informatyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Elektronika i telekomunikacja
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka lub informatyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Elektrotechnika
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka lub informatyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Energetyka
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka lub chemia
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Finanse i rachunkowość
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
geografia lub historia
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1 x 2 x 2 x 1,5
|
Informatyka
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
informatyka lub fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Inżynieria chemiczna i procesowa
|
-
język polski
-
język obcy nowożytny
-
matematyka
-
chemia lub fizyka i astronomia/fizyka albo informatyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Inżynieria i analiza danych **
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
informatyka lub fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 2 x 2 x 4 x 4
|
Inżynieria materiałowa
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka lub chemia
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Inżynieria medyczna
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
informatyka lub fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 2 x 2 x 4 x 4
|
Inżynieria środowiska
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka lub chemia albo biologia
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Logistyka
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
geografia lub fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Lotnictwo i kosmonautyka
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Matematyka
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
informatyka lub fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 2 x 2 x 4 x 4
|
Mechanika i budowa maszyn
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Mechanika i budowa maszyn
Wydział MechanicznoTechnologiczny w Stalowej
Woli
|
-
język polski
-
język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Mechatronika
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka lub informatyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Ochrona środowiska
|
-
język polski
-
język obcy nowożytny
-
matematyka lub fizyka i astronomia/fizyka
-
biologia lub chemia albo geografia
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Technologia chemiczna
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
chemia lub fizyka i astronomia/fizyka albo biologia lub informatyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Transport
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Zarządzanie
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
geografia lub historia
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1 x 2 x 2 x 1,5
|
Zarządzanie i inżynieria produkcji
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
Zarządzanie i inżynieria produkcji
Wydział MechanicznoTechnologiczny w Stalowej
Woli
|
1. język polski 2. język obcy nowożytny
-
matematyka
-
fizyka i astronomia/fizyka
|
x 1 x 1 x 1 x 1
|
x 1
x 1,5 x 2 x 2
|
* Szczegółowe warunki i tryb postępowania rekrutacyjnego na kierunek architektura zostały określone w § 2 niniejszego załącznika.
** Rekrutacja na kierunek zostanie uruchomiona po uzyskaniu przez Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej uprawnienia do prowadzenia studiów na kierunku, nadanego w drodze decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
§ 2
-
Kryterium kwalifikacyjnym na kierunek architektura są: wynik egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych oraz wyniki egzaminu maturalnego z przedmiotów określonych dla kierunku architektura w pozycji 1-4 (patrz tabela zamieszczona w § 1 ust. 10).
-
Egzamin wstępny z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych ma na celu sprawdzenie posiadanej przez kandydata wyobraźni przestrzennej oraz wiedzy, uzdolnień i umiejętności z zakresu:
-
przedstawienia rysunkowego opartego na elementarnym warsztacie rysunkowym i posługiwanie się wiedzą o perspektywie oraz dostrzeganie kształtów i proporcji;
-
rysunkowej kompozycji o charakterze architektonicznym; 3) wyobraźni architektonicznej.
-
Zadania egzaminacyjne są realizowane za pomocą rysunku odręcznego, perspektywicznego w technice ołówkowej, walorowej na białym papierze formatu: 50 cm x 70 cm.
-
Egzamin wstępny z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych składa się z dwóch zadań egzaminacyjnych (z dwóch prac rysunkowych) i jest podzielony na dwa etapy, odpowiadające dwóm dniom egzaminu.
-
Tematy prac rysunkowych obejmują:
-
etap I rysunek z natury na podstawie przedstawionych elementów kompozycji – brył elementarnych lub pochodnych tych brył;
-
etap II rysunek z wyobraźni kompozycja o charakterze architektonicznym.
-
Każde z zadań egzaminacyjnych jest oceniane odrębnie w skali ocen od 2,0 do 5,0.
-
Oceny uzyskane z poszczególnych zadań egzaminacyjnych (prac rysunkowych) przelicza się na punkty według poniższej tabeli:
ocena
|
5,0
|
4,5
|
4,0
|
3,5
|
3,0
|
2,0
|
punkty
|
100
|
82
|
64
|
46
|
28
|
0
|
-
Wynik końcowy egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych jest sumą punktów uzyskanych z obydwu etapów egzaminu.
-
Warunkiem uczestniczenia kandydata w dalszym postępowaniu rekrutacyjnym jest uzyskanie oceny pozytywnej min. 3,0 (dostatecznej) z każdego etapu egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych.
-
Wynik końcowy egzaminu z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych oraz wyniki z egzaminu maturalnego maksymalnie z czterech przedmiotów są przeliczane na punkty, z zastosowaniem wag określonych dla kierunku architektura w tabeli zamieszczonej w § 1 ust. 10 i z uwzględnieniem zasad określonych § 1.
-
Suma punktów uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym z egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych oraz egzaminu maturalnego decyduje o kolejności na liście kandydatów.
Załącznik nr 2 do uchwały nr 70 /2017 Senatu Politechniki Rzeszowskiej z dnia 25 maja 2017 r.
Warunki i tryb rekrutacji na studia pierwszego stopnia w roku akademickim 2018/2019 dla kandydatów, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości w systemie „starej matury”
§ 1
-
Do postępowania rekrutacyjnego na studia pierwszego stopnia może być dopuszczony kandydat posiadający świadectwo dojrzałości wydane przez szkołę średnią albo świadectwo dojrzałości wydane przez szkołę średnią i zaświadczenie o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, wydane przez okręgową komisję egzaminacyjną.
-
W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę oceny z przedmiotów objętych procedurą rekrutacyjną dla określonego kierunku studiów, wyszczególnionych w § 1 ust. 10 załącznika nr 1 do uchwały, z uwzględnieniem ust. 3, przy czym:
1) oceny z egzaminu dojrzałości są traktowane na równi z wynikami egzaminu maturalnego uzyskanymi na poziomie rozszerzonym w systemie „nowej matury”; 2) oceny ze świadectwa dojrzałości lub w przypadku kandydata, który dysponuje dwustronicową wersją świadectwa dojrzałości, oceny ze świadectwa ukończenia szkoły średniej są traktowane na równi z wynikami egzaminu maturalnego uzyskanymi na poziomie podstawowym w systemie „nowej matury”.
-
W postępowaniu rekrutacyjnym na kierunek architektura dodatkowo jest brany pod uwagę wynik egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych.
-
Uzyskane przez kandydata oceny, o których mowa w ust. 2, są przeliczane proporcjonalnie ze skali ocen „starej matury” na skalę wyników egzaminu maturalnego wyrażoną w procentach w systemie „nowej matury”, według zestawienia:
Ocena z egzaminu dojrzałości wyrażona
w sześciostopniowej skali ocen
|
Wynik wyrażony w procentach w systemie
„nowej matury”
|
Ocena z egzaminu
dojrzałości wyrażona
w czterostopniowej skali ocen
|
Wynik wyrażony w procentach systemie
„nowej matury”
|
celujący
|
100
|
bardzo doby
|
100
|
bardzo dobry
|
85
|
dobry
|
70
|
dobry
|
70
|
dostateczny
|
30
|
dostateczny
|
50
|
|
|
dopuszczający (mierny)
|
30
|
|
|
-
Przeliczenie wyników uzyskanych zgodnie z ust. 4 na punkty dla poszczególnych kierunków studiów oraz ustalenie ostatecznej liczby punktów uzyskanej przez kandydata następuje na zasadach określonych odpowiednio w § 1 załącznika nr 1 do uchwały.
-
W przypadku kandydatów na kierunek: biotechnologia, inżynieria chemiczna i procesowa, technologia chemiczna dolicza się dodatkowo po 2 punkty za egzamin dojrzałości z następujących przedmiotów: matematyka, chemia, fizyka, informatyka, biologia.
§ 2
Szczegółowe warunki i tryb rekrutacji na kierunek architektura określa § 2 załącznika nr 1 do uchwały.
Załącznik nr 3 do uchwały nr 70 /2017 Senatu Politechniki Rzeszowskiej z dnia 25 maja 2017 r.
Warunki i tryb rekrutacji na studia pierwszego stopnia w roku akademickim 2018/2019 dla kandydatów posiadających dyplom Matury Międzynarodowej IB (International Baccalaureate) lub dyplom Matury Europejskiej EB (European Baccalaureate)
§ 1
-
Do postępowania rekrutacyjnego na studia pierwszego stopnia może być dopuszczony kandydat posiadający dyplom Matury Międzynarodowej IB (International Baccalaureate), wydany przez organizację International Baccalaureate Organization z siedzibą w Genewie, na podstawie wyników egzaminu przeprowadzonego w ramach programu Matury Międzynarodowej.
-
W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę wyniki Matury Międzynarodowej IB z przedmiotów objętych procedurą rekrutacyjną dla określonego kierunku studiów, wyszczególnionych w § 1 ust. 10 załącznika nr 1 do uchwały, z uwzględnieniem § 3.
-
Uzyskane przez kandydata wyniki są przeliczane proporcjonalne ze skali wyników Matury Międzynarodowej IB (poziom podstawowy 2-7, poziom rozszerzony 0-7) na skalę wyników egzaminu maturalnego wyrażoną w procentach w systemie „nowej matury” (poziom podstawowy 30-100%, poziom rozszerzony 0-100%), według zestawienia:
„Matura Międzynarodowa” – IB (International Baccalaureate )
|
Wynik wyrażony w procentach w systemie
„nowej matury”
|
|
Poziom
|
|
Wynik na dyplomie IB
|
podstawowy SL
|
rozszerzony z wyłączeniem przedmiotu
matematyka
HL
|
rozszerzony
dla przedmiotu matematyka
|
|
7
|
100%
|
100%
|
100%
|
6
|
86%
|
86%
|
100%
|
5
|
72%
|
72%
|
100%
|
4
|
58%
|
58%
|
100%
|
3
|
44%
|
44%
|
75%
|
2
|
30%
|
30%
|
50%
|
Granica zdawalności
|
1
|
-
|
15%
|
25%
|
0
|
-
|
0%
|
0%
|
-
Przeliczenie wyników uzyskanych zgodnie z ust. 3 na punkty dla poszczególnych kierunków studiów oraz ustalenie ostatecznej liczby punktów uzyskanej przez kandydata następuje na zasadach określonych odpowiednio w § 1 załącznika nr 1 do uchwały.
§ 2
-
Do postępowania rekrutacyjnego na studia pierwszego stopnia może być dopuszczony kandydat posiadający dyplom Matury Europejskiej EB (European Baccalaureate) wydany przez Szkołę Europejską zgodnie z Konwencją o statucie Szkół Europejskich, sporządzoną w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz.U. z 2005 r. Nr 3, poz. 10) na podstawie wyników pisemnej części egzaminu przeprowadzonego w ramach programu Matury Europejskiej.
-
W postępowaniu rekrutacyjnym są brane pod uwagę wyniki Matury Europejskiej EB z przedmiotów objętych procedurą rekrutacyjną dla określonego kierunku studiów, wyszczególnionych w § 1 ust. 10 załącznika nr 1 do uchwały, z uwzględnieniem § 3.
-
Uzyskane przez kandydata wyniki są przeliczane proporcjonalne ze skali wyników Matury Europejskiej EB na skalę wyników egzaminu maturalnego wyrażoną w procentach w systemie „nowej matury”, według zestawienia:
Przyporządkowanie poziomów Matury Europejskiej EB do poziomów egzaminu maturalnego w systemie „nowej matury”
|
Wynik na dyplomie Matury
Europejskiej
EB*
|
Wynik wyrażony w procentach w systemie
„nowej matury”
|
Przedmiot egzaminacyjny
|
Liczba godzin tygodniowo
|
Poziom nauczania i egzaminu
|
Poziom podstawowy
|
Poziom rozszerzony
|
Język ojczysty L1 4 podstawowy
Język ojczysty L1 4+3 rozszerzony
Język obcy L2 3+3 dwujęzyczny
Język obcy L2 3 rozszerzony
(przez 7 lat)
Język obcy L3 4 rozszerzony
(przez 5 lat)
Język obcy L4 4 podstawowy
(przez 2 lata)
Język obcy L5 2 elementarny**
(przez 2 lata)
Matematyka 5+3 zaawansowany
Pozostałe od 4 do 5 rozszerzony przedmioty
Pozostałe od 2 do 3 podstawowy przedmioty
|
9,51-10,00
|
100%
|
100%
|
9,01-9,50
|
90%
|
90%
|
8,51-9,00
|
80%
|
80%
|
8,01-8,50
|
70%
|
70%
|
7,51-8,00
|
60%
|
60%
|
7,01-7,50
|
50%
|
50%
|
6,51-7,00
|
40%
|
40%
|
6,00-6,50
|
30%
|
30%
|
0,00-5,99
|
0%
|
0%
|
|
|
|
|
|
|
* Egzaminy Matury Europejskiej są oceniane w skali 1-100, a następnie wynik jest dzielony przez 10 i zapisywany na świadectwie w skali 1-10, przy czym minimalna ocena zaliczająca wynosi 6.
** Poziom egzaminu „elementarny” jest traktowany na równi z poziomem podstawowym.
-
Kandydatowi, który złożył egzamin z języka obcego na poziomie dwujęzycznym, przyznaje się 100% punktów na poziomie rozszerzonym.
-
Kandydatowi, który złożył egzamin z matematyki na poziomie zaawansowanym z elementami wiedzy na poziomie uniwersyteckim, przyznaje się 100% punktów na poziomie rozszerzonym.
-
Przeliczenie wyników uzyskanych zgodnie z ust. 3-5 na punkty dla poszczególnych kierunków studiów oraz ustalenie ostatecznej liczby punktów uzyskanej przez kandydata następuje na zasadach określonych odpowiednio w § 1 załącznika nr 1 do uchwały.
§ 3
-
W postępowaniu rekrutacyjnym na kierunek architektura dodatkowo jest brany pod uwagę wynik egzaminu wstępnego z predyspozycji architektonicznych i uzdolnień plastycznych.
Szczegółowe warunki i tryb rekrutacji na kierunek architektura określa § 2 załącznika nr 1 do uchwały.